name | autoweek.cz
Dozorčí rada VW jednala o problémech společnosti Cariad
09.07.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Dozorčí rada koncernu Volkswagen se zabývala průtahy v plnění úkolů softwarové divize Cariad.
Dozorčí rada Volkswagenu jednala o interních zpožděních a nesrovnalostech ve vývoji vlastního automobilového softwaru a rozšiřování své IT divize Cariad. Jednala také o konceptu nedávno naznačeném generálním ředitelem Herbertem Diessem a šéfem Cariadu Dirkem Hilgenbergem, podle něhož by měly být jasněji rozděleny odpovědnosti a dohodnuty nové průběžné cíle. Konečný plán řešení ale stále neexistuje.
Dalším tématem jednání dozorčí rady bylo jmenování Kerstin Waltenbergové do funkce referentky VW pro lidská práva.
Diess nese celkovou odpovědnost za oblast softwaru, která spolu s elektromobilitou představuje základ nové koncernové strategie. Cílem je mít vlastní jednotnou platformu elektroniky a IT na jejímž základě mohou všechny značky vytvářet modulární systémy podle vlastní potřeby. Oproti původnímu plánu by ale vývoj pro dceřiné prémiové značky Audi a Porsche, zejména u asistenčních systémů, měl zatím pokračovat paralelně. Procesy mají být sloučeny až za několik let.
Pozadím se ale projevují zpoždění ve stavu vývoje, odlišné představy značek a potíže s kompatibilitou. Ve skutečnosti mělo dojít k zavedení jednotné softwarové platformy mnohem dřív. Nově vyvíjená verze 2.0 je nyní načasována na polovinu nebo druhou polovinu dekády. Má být použita například v budoucím základním modelu elektromobilu v rámci projektu Trinity. Již dřív panovaly obavy, že kvůli časovému zpoždění mohou být ohroženy termíny uvedení nových modelů.
Začátkem tohoto týdne Diess vysvětlil, že se musí zlepšit dodržování plánovaných termínů. Předběžné rozdělení úkolů bude stát VW až půl miliardy eur. „Neúspěchy v jednotlivých dílčích projektech patří k vývoji, stále se musíme učit softwarové kultuře,“ řekl Diess. Proto chce navýšit počet zaměstnanců Cariadu, zefektivnit rozhodovací procesy a poohlédnout se po dalších specializovaných IT společnostech pro jejich převzetí nebo investice.
Dalším tématem jednání dozorčí rady bylo jmenování Kerstin Waltenbergové do funkce referentky VW pro lidská práva.
Diess nese celkovou odpovědnost za oblast softwaru, která spolu s elektromobilitou představuje základ nové koncernové strategie. Cílem je mít vlastní jednotnou platformu elektroniky a IT na jejímž základě mohou všechny značky vytvářet modulární systémy podle vlastní potřeby. Oproti původnímu plánu by ale vývoj pro dceřiné prémiové značky Audi a Porsche, zejména u asistenčních systémů, měl zatím pokračovat paralelně. Procesy mají být sloučeny až za několik let.
Pozadím se ale projevují zpoždění ve stavu vývoje, odlišné představy značek a potíže s kompatibilitou. Ve skutečnosti mělo dojít k zavedení jednotné softwarové platformy mnohem dřív. Nově vyvíjená verze 2.0 je nyní načasována na polovinu nebo druhou polovinu dekády. Má být použita například v budoucím základním modelu elektromobilu v rámci projektu Trinity. Již dřív panovaly obavy, že kvůli časovému zpoždění mohou být ohroženy termíny uvedení nových modelů.
Začátkem tohoto týdne Diess vysvětlil, že se musí zlepšit dodržování plánovaných termínů. Předběžné rozdělení úkolů bude stát VW až půl miliardy eur. „Neúspěchy v jednotlivých dílčích projektech patří k vývoji, stále se musíme učit softwarové kultuře,“ řekl Diess. Proto chce navýšit počet zaměstnanců Cariadu, zefektivnit rozhodovací procesy a poohlédnout se po dalších specializovaných IT společnostech pro jejich převzetí nebo investice.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz