name | autoweek.cz
Dostupná elektromobilita
15.01.2025 | | Tiskové zprávy
Zánovní městský hatchback lze pořídit za cenu pod 300 000 korun, elektrický Golf vyjde levněji než s motorem na benzin.
Elektromobil může být dostupnější než se zdá. Statistiky motoristického inzertního portálu TipCars ukazují, že na sekundárním trhu aktuálně není problém najít zánovní městský elektromobil za méně než 300 000 Kč. S průměrnou nabídkovou cenou 299 000 Kč za vůz se stářím do pěti let aktuálně nejlevněji vyjde Dacia Spring. Z dat navíc vyplývá, že u některých modelů se ceny elektrických a spalovacích verzí velmi přibližují. Ojetý Volkswagen e-Golf prodejci dokonce nabízejí v průměru o 10 000 Kč levněji než variantu na benzin.
Čechy od nákupu elektromobilu mnohdy odrazuje vysoká cena nových. Pořízení zánovního městského elektromobilu, u něhož ještě není nutné se bát o opotřebení a životnost akumulátoru, však podle statistik inzertního portálu TipCars nemusí být tak nákladné, jak by se mohlo zdát. Z dat vyplývá, že v případě několika populárních modelů není problém na sekundárním trhu najít elektromobil mladší než 5 let za méně než 300 000 Kč.
Kategorii dostupných elektromobilů dominují malé městské hatchbacky. Mezi nimi má aktuálně nejnižší cenovku Dacia Spring. Prodejci tyto elektromobily vyrobené v posledních pěti letech průměrně nabízejí za 299 000 Kč. V těsném závěsu následuje Smart ForFour s průměrnou cenou 304 000 Kč a Renault Twingo, který v průměru vyjde na 312 000 Kč.
„Malé městské elektromobily jsou velmi zajímavou možností pro každého, kdo auto využívá k cestám na krátké vzdálenosti a má ideálně možnost si ho nabíjet doma v garáži nebo v zaměstnání. Stále atraktivnější jsou i díky tomu, jak rychle jejich ceny klesají ve srovnání s obdobnými vozy se spalovacími motory. V závislosti na výbavě se dnes může cena zánovního auta dostat i poměrně hluboko pod hranici 300 000 korun. Vzhledem k praktičnosti a relativní bezúdržbovosti těchto vozidel tak jde o překvapivě atraktivní nabídku,“ vysvětluje ředitel TipCars Marek Knieža.
I cenovky dalších malých elektrických hatchbacků jsou k peněženkám kupujících stále přívětivější. Okolo hranice 350 000 Kč se aktuálně pohybují průměrné nabídkové ceny ojetých koncernových dvojčat Škoda Citigo (353 000 Kč) a Volkswagen e-Up! (366 000 Kč). Za méně než 450 000 Kč prodejci nabízejí Volkswagen e-Golf (418 000 Kč), Nissan Leaf (427 000 Kč) a Renault Zoe (431 000 Kč). Na opačném konci nabídky městských hatchbacků s elektrickým pohonem v autobazarech se nachází MG4 (688 000 Kč), Hyundai Ioniq (543 000 Kč) a BMW i3 (537 000 Kč).
Elektromobil může vyjít i levněji než klasika
Jak konkurenceschopné z hlediska ceny jsou elektrické městské hatchbacky ve srovnání s verzemi na benzin? Jak ukazují data TipCars, zájemce si většinou musí za elektrickou verzi připlatit. Na trhu je však i několik výjimek.
Jednou z nich je Volkswagen Golf, jehož elektrickou variantu e-Golf vyrobenou v roce 2019 nebo později prodejci průměrně nabízejí za 418 000 Kč – o 10 000 Kč méně, než kolik průměrně požadují za Golf na benzin. Velmi blízko od sebe se nacházejí i průměrné nabídkové ceny u modelu Mini Cooper. Jeho elektrická verze v bazaru vyjde průměrně na 536 000 Kč, tedy jen o 26 000 Kč víc než v případě varianty na benzin.
„Data ukazují, že u městských elektromobilů ceny zpravidla klesají rychleji než v případě jejich variant s benzínovým pohonem. Zatímco cenovka nového Golfu se v roce 2020 pohybovala v závislosti na výbavě okolo 600 tisíc korun, nový e-Golf vyšel na téměř 900 tisíc korun. Nyní přitom tyto vozy pořídíte za velmi podobnou cenu. Tím se vytváří zajímavá příležitost pro všechny, kteří by se chtěli vydat cestou elektromobility, ale doposud je odrazovaly vyšší ceny,“ upozorňuje Marek Knieža.
U ostatních městských hatchbacků, kde výrobce nabízí variantu se spalovacím motorem i s elektromotorem, jsou cenové rozdíly o poznání větší. V případě Peugeotu 208 si zájemce za elektrickou verzi připlatí 50 %, u Opelu Corsa 51 %, v případě Volkswagenu up!/e-up! 56 % a u Fiatu 500/500e 58 %. Největší cenový rozdíl je mezi těmito verzemi pohonu u Škody Citigo (78 %).
Graf: TipCars
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz