name | autoweek.cz
Dopravci vítají rozhodnutí Evropského parlamentu
06.06.2018 | Doprava
Tisková zpráva Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia týkající se rozhodnutí Evropského parlamentu, které odmítlo plošnou aplikaci směrnice o vysílání pracovníků na silniční dopravu.
Výbor EP pro dopravu TRAN přijal důležité rozhodnutí, které odmítlo plošnou aplikaci směrnice o vysílání pracovníků na silniční dopravu. Vyjmul z účinnosti směrnice mezinárodní přepravy, ponechal pod ní kabotáž, rozvozy a svozy kombinované dopravy. Kromě toho podpořil kontroly a spolupráci členských států. Navrhl také úpravu pravidel pro kabotážní přepravy a další opatření. Jde o významný posun, byť se jedná jen o vstupní pozici parlamentu do trialogu s Radou EU a Komisí.
„Vynětí mezinárodní dopravy je to, oč už rok jako Sdružení ČESMAD Bohemia usilujeme. Tyto přepravy jsou pro náš průmysl a obchod klíčové. Nemáme vyhráno, ale zdá se, že si europoslanci uvědomili, jaké komplikace a administrativní zátěž by plná aplikace směrnice přinesla. Musím ocenit úsilí europoslanců Martiny Dlabajové a Pavla Teličky, kteří účinně prosazovali naši pozici,“ řekl prezident ČESMAD Bohemia Vladimír Starosta.
Rozhodnutí výboru není úplným vítězstvím. Obsahuje také problematické věci, jako je zákaz výkonu týdenního odpočinku v kabině vozidla mimo vybavená parkoviště, zrychlení obměny záznamových zařízení ve vozidle za tachografy nové generace nebo snížení hranice ze 3,5 t na 2,4 t pro platnost nařízení o dobách řízení a odpočinku u nákladních vozidel. Podle všeho by už o dosaženém výsledku z TRANu nemělo rozhodovat plénum EP, ale měl by jít rovnou do trojstranného jednání Komise, Rady a Parlamentu.
„Ve čtvrtek se sejdou i ministři dopravy ze zemí EU, ale od jejich jednání se nečeká žádný posun, a tak si na pozici Rady EU budeme muset počkat do podzimu. Pak se teprve po trialogu rozhodne, jak bude silniční doprava v Evropě vypadat a jestli v ní bude místo i pro české dopravce. My věříme, že ano a děláme pro to maximum,“ dodal generální tajemník ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.
Martin Felix, ČESMAD Bohemia
„Vynětí mezinárodní dopravy je to, oč už rok jako Sdružení ČESMAD Bohemia usilujeme. Tyto přepravy jsou pro náš průmysl a obchod klíčové. Nemáme vyhráno, ale zdá se, že si europoslanci uvědomili, jaké komplikace a administrativní zátěž by plná aplikace směrnice přinesla. Musím ocenit úsilí europoslanců Martiny Dlabajové a Pavla Teličky, kteří účinně prosazovali naši pozici,“ řekl prezident ČESMAD Bohemia Vladimír Starosta.
Rozhodnutí výboru není úplným vítězstvím. Obsahuje také problematické věci, jako je zákaz výkonu týdenního odpočinku v kabině vozidla mimo vybavená parkoviště, zrychlení obměny záznamových zařízení ve vozidle za tachografy nové generace nebo snížení hranice ze 3,5 t na 2,4 t pro platnost nařízení o dobách řízení a odpočinku u nákladních vozidel. Podle všeho by už o dosaženém výsledku z TRANu nemělo rozhodovat plénum EP, ale měl by jít rovnou do trojstranného jednání Komise, Rady a Parlamentu.
„Ve čtvrtek se sejdou i ministři dopravy ze zemí EU, ale od jejich jednání se nečeká žádný posun, a tak si na pozici Rady EU budeme muset počkat do podzimu. Pak se teprve po trialogu rozhodne, jak bude silniční doprava v Evropě vypadat a jestli v ní bude místo i pro české dopravce. My věříme, že ano a děláme pro to maximum,“ dodal generální tajemník ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.
Martin Felix, ČESMAD Bohemia
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz