name | autoweek.cz

Dlouho očekávané Audi Q6 e-Tron

Dlouho očekávané Audi Q6 e-Tron

26.07.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na konci roku se k prodejcům Audi konečně dostane novinka s elektrickým pohonem Q6 e-Tron. Audi se s ním bude snažit dohnat ztrátu na konkurenci. Jenže dohnat dva roky v dnešním hekticky se měnícím světě prémiové elektromobility nebude snadné.

Audi po překvapivých změnách ve vedení a řešení problémů způsobených dodavatelem softwaru z vlastních zdrojů od sesterské společnosti Cariad chce do konce letošního roku konečně uvést na trh opožděný Q6 e-tron. Q6 e-tron zapadá přesně mezi kompaktní Q4 e-tron a o něco větší Q8 e-tron.  Jako nesmírně potřebný konkurent pro Teslu Model X, Mercedes EQE SUV, BMW iX a spoustu nově přicházejících elektromobilů z Číny přijde ovšem mnohem později, než se plánovalo.

 

Q6 e-tron je nejdůležitější novinkou značky Audi za mnoho let, protože konečně uvádí zcela novou platformu vyvinutou ve spolupráci s Porsche. Tuto novou architekturu PPE bude sdílet s připravovaným elektricky poháněným modelem Macan od Porsche. Jen v příštím roce by na ní Audi mělo vyslat na trh rovnou tři další novinky – Q6 E-Tron Sportback a elektricky poháněné nástupce A6 Avant a A7.

 

Audi zde díky tomu konečně přechází na 800 V architekturu, která umožní využívat nabíjecí výkon až 270 kW. Díky tomu by mělo být možné za 10 minut nabít pro ujetí dalších 250 km. K dispozici je i nová generace akumulátorů s počáteční kapacitou kolem 100 kWh, která teoreticky umožní dojezd až 600 km. K tomu Audi samozřejmě standardně instaluje novou generaci tepelných čerpadel a optimalizuje tepelný management.

 

Také trakční elektromotory jsou nové generace. Budou se poprvé používat ve dvojicích: v Q6 s kombinovaným výkonem 295 kW (402 k) a točivým momentem 535 N.m, v SQ6 to bude 380 kW (517 k) a 820 N.m. A u toho by to nemělo skončit. Do budoucna by je měly doplnit minimálně jedna verze s jedním motorem a menším akumulátorem a naopak verze RS s ještě větším výkonem.

 

Zatímco platforma přináší obrovskou změnu, tvar karoserie je jen evolucí známého stylu pouze s novou světelnou technikou s dynamickými světelným podpisem vpředu a aktivními, dokonce komunikativními OLED prvky druhé generace vzadu. Přední světlomety jsou rozděleny do dvou úrovní a obklopují osmihrannou mřížku.

 

Q6 E-Tron přijde s víceprvkovou zadní nápravou a aktivním pérováním s vinutými pružinami nebo komfortním vzduchovým odpružením. K dispozici bude i funkce vektorování točivého momentu. Q6 bude dobře připraveno i na jízdu v terénu.

 

Ačkoliv by téměř domácí veletrh IAA v září v Mnichově byl pro nové Audi perfektní scénou pro premiéru, Q6 E-Tron se oficiálně představí až o pár týdnů později.