name | autoweek.cz

Daimler a BYD vytvořily značku Denza

Daimler a BYD vytvořily značku Denza

04.04.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnosti Daimler a BYD oznámily vytvoření značky Denza pro elektromobil poháněný elektřinou z akumulátoru. Jde o nové vozidlo vyvinuté v Číně pro čínský trh. Koncept vozu se představí na autosalonu v Pekingu.

Při akci "Elektrická vozidla - Budoucnost" bylo v Šenzenu oficiálně oznámeno vytvoření nová značka Denza pro elektrické vozidlo vyvíjené společností BYD Daimler New Technology (BDNT), což je společný podnik (50:50) mezi Daimlerem a čínským výrobcem elektrických akumulátorů a automobilů BYD.

Jde o další úspěšné spolupráce mezi Daimlerem a BYD po podepsání smlouvy o společném podniku BDNT v květnu 2010 a obdržení čínské obchodní licence od čínských úřadů v březnu 2011 vývoj postupuje podle plánu.

"Nová vzrušující značka Denza je zárukou špičkového designu, technologie a osobnosti nového vozu, který podle našeho přesvědčení bude rezonovat se zákazníky zde v Číně," uvedl Ulrich Walker, předseda a nejvyšší výkonný představitel Daimler Northeast Asia a předseda správní rady BDNT. "BYD a Daimler jsou vizionáři ve vývoji udržitelné přepravy a nových technologií. V Číně stojíme v popředí jako první společnost, která vytvořila společný podnik pro vývoj čistě elektrického vozidla a dnešní den je mezníkem naší pokračující cesty kupředu."

"Velmi nás potěšil pokrok ve vývoji nového plně elektrického automobilu. Značka Denza skutečně vstupuje do života," řekl pan Wang Chuanfu, předseda a prezident BYD a člen správní rady BDNT. "V Daimleru jsme získali ideálního partnera. Společnost BYD poskytuje zkušenosti z oblasti technologie akumulátorů a systémů elektrického pohonu a současně uvádí elektrické vozy do provozu na čínských silnicích. Daimler zase poskytuje zkušenosti s konstrukcí prémiových automobilů, know-how architektury elektrických vozidel a bezpečnosti a více než 125 let zkušeností v oblasti automobilové dokonalosti. Denza je proto na správné cestě stát se v Číně jedničkou na trhu vozidel poháněných novými zdroji energie (New Energy Vehicles).“

Název a logo Denza bylo pečlivě navrženo tak, aby vyjadřovalo velmi přesná témata. Název je zaměřen především na čínské spotřebitele. Název Denza odvozuje svou sílu z hluboké a pozitivní asociace s čínskými znaky téng ši, které dohromady znamenají „vzrůstající energii a pohyb“, což odráží jak vlastnosti vozu, tak i tempo vývoje značky Denza s cílem stanout v čele odvětví New Energy Vehicles. Se slovem Denza si Číňané spojují moderní, čistou technologii, vzrůstající energii a pohyb vpřed.

Logo je navrženo na ústřední téma kapky proudící vody podepřené dvěma dlaněmi. Modrá kapka vody představuje vstřícnost plně elektrického vozidla vůči životnímu prostředí. Modrá barva zdůrazňuje pokročilou technologii a jasnou budoucnost. Křivky po obou stranách vodní kapky představují ruce dvou partnerů, kteří společně podporují společný podnik, stejně jako životní prostředí.

Koncept nového vozidla, které se bude prodávat pod značkou Denza, společnost BDNT poprvé veřejně představí na čínském autosalonu na konci dubna v Pekingu. Výroba by měla být zahájena v roce 2013. Rychlý ekonomický růst, vyšší míra urbanizace, nepředpojatí spotřebitelé a vláda poskytující podporu, to vše jsou prvky, které z Číny činí jednu ze zemí s největším potenciálem pro přijetí elektrických vozidel.

Elektrická vozidla nejlépe vyhovují jízdě v městském prostředí. Čína má díky svým mnoha metropolitním oblastem šanci být mezi největšími trhy pro vozy s nulovými emisemi. Daimler a BYD se na tomto růstu elektromobility chtějí nejen podílet, ale v rámci společného podniku BDNT jej ještě urychlit.