name | autoweek.cz

Dacia Jogger Hybrid 140 pro modelový rok 2024

Dacia Jogger Hybrid 140 pro modelový rok 2024

07.06.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Dacia využila povinný přechod na regulační výbavu asistenčními systémy řidiče GSR2 aby navíc přinesla mnohé novinky a modernizaci designu i rozšíření produktové nabídky. Týká se to i vrcholné verze modelu Jogger Hybrid 140. Objednávky už se přijímají a první vozy přijedou na počátku léta.

Dacia Jogger už od zahájení prodeje v roce 2022 překročila hranici 100 000 prodaných vozů a řadí se na špičku prodeje kompaktních vozů soukromým zákazníkům v Evropě. Vloni uvedená verze Hybrid 140 představuje čtvrtinu prodaných vozů, zatímco dvě třetiny zákazníků volí pohon LPG. Až 55 % kupujících si vybírá sedmimístný model (standardem je pět míst).

 

Rozšířená nabídka asistenčních systémů

V celé modelové řadě byla zavedena nová bezpečnostní výbava, která splňuje nové požadavky GSR2, která se od července 2024 stává povinnou. Tlačítko na přístrojové desce Moje bezpečnost umožňuje řidiči dvěma stisknutími při každém nastartování vozidla deaktivovat vybrané systémy ADAS které pokládá za obtěžující. Kromě toho je celá modelová řada na čelním a zadním skle vybavena zřetelně viditelnou nálepkou Rescue QR Code, která po naskenování umožňuje pomocí speciální aplikace přístup k informační brožuře Dacia Rescue. Hasiči tak získají veškeré informace, které potřebují k bezpečnému a rychlému zásahu v případě nouze a ušetří tak cenné minuty. 

 

Jogger Hybrid 140 je vybaven zcela novým 7“ přístrojovým štítem, který přináší modernější vzhled a více informací pro řidiče. Jogger Expression na obou předních dveřích pod bočními zrcátky nese znak Dacia Link a GPS souřadnice odpovídající poloze ikonické rumunské silnice Transfagarașan. Součástí základní výbavy je od verze Essential u vozu Jogger klimatizace.

 

Po odstranění všech chromovaných designových prvků vozu a nepoužití pravé přírodní kůže v interiéru se u modelů 2024 zvyšuje snaha o udržitelnost. Stručná uživatelská příručka na 32 stranách popisuje jen nejnovější hlavní funkce vozu a doplňuje tradiční uživatelskou příručku se 400 stranami. Zákazníci mají snadný přístup k podrobným digitální verzi prostřednictvím QR kódu, který je obsažen v uživatelské příručce nebo prostřednictvím aplikace My Dacia. Papírovou verzi podrobné příručky si mohou objednat také prostřednictvím sítě Dacia.

 

Plně hybridní pohon

Model Jogger, stejně jako nová generace modelu Duster, umožňuje volbu hybridní technologii, která kombinuje dva elektromotory, spalovací motor a automatickou převodovku. Jde o systém, který už se používá ve vozech Renault Clio, Captur, Arkana nebo Nissan Juke. Ve městě tak lze až 80 % času jízdy absolvovat v plně elektrickém režimu a snížit tak spotřebu paliva až o 40 %.

 

Základem hybridního pohonu je nepřeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 SCe s nepřímým vstřikováním paliva pracující v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Má řetězem poháněný rozvod DOHC. Kvůli emisní normě Euro 6d obdržel filtr pevných částic GPF. Spalovací motor poskytuje výkon 66 kW (90 k). Pomáhají mu dva elektromotory. Menší, plnící i roli startéru a generátoru má výkon 15 kW (20 k), zatímco větší který je součástí převodovky, přidává 36 kW (49 k). Kombinovaný výkon tohoto hybridního systému je 105 kW (143 k). Akumulátor má kapacitu 1,2 kWh.

 

Automatická převodovka pracuje bez spojky. Spalovací motor využívá čtyři převodové stupně a  elektromotor se připojuje přes další dva převodové stupně. Řazení probíhá prostřednictvím elektronických aktuátorů a o synchronizaci se stará elektromotor. Elektromotor a spalovací motor využívají své převodové stupně nezávislé na sobě. Díky tomu bylo možné naprogramovat až 15 různých pracovních režimů převodovky. Vůz se vždy rozjíždí na elektrický pohon.

 

Pomocí nové funkce E-Save lze u vozu Jogger Hybrid 140 nastavit cílovou úroveň nabití trakčního akumulátoru aby bylo možné ušetřit dostatek energie na pozdější část cesty. Pokud řidiči vědí, že je čekají specifické jízdní podmínky (stoupání), mohou režim aktivovat několik kilometrů předem a deaktivovat jej, jakmile strmé stoupání skončí. Řidiči se tak aktivně rozhodnou aktivovat režim E-Save. Ten se sám vypne při každém opětovném nastartování motoru.

 

Foto Vladimír Rybecký