name | autoweek.cz
Ford E-Transit pro čistou dopravu
24.11.2020 | Vladimír Rybecký | Doprava
Ford Transit je k dispozici u více než 1800 prodejců užitkových vozidel po celém světě a v Evropě je nejprodávanějším skříňovým dodávkovým vozem. Nyní se stává také plně elektrickým.
Ford E-Transit s pohonem zadních kol a nově navrženou zadní nápravou pro těžké zatížení má v podlaze instalovaný lithio-ionový akumulátor s kapacitou 67 kWh podle Fordu poskytujícím dojezd až 350 km. Jeho trakční elektromotor poskytuje výkon 198 kW (269 k) a točivý moment 430 N.m, což z něj činní nejvýkonnější užitkový vůz v tomto segmentu v Evropě.
Díky funkci palubního nabíjení je E-Transit i mobilním zdrojem energie s kapacitou 2,3 kWh. S tímto systémem, nazvaným Pro Power Onboard, podporuje své uživatele při používání elektrického nářadí a nabíjení zařízení na staveništích. Sériově dodávaný modem FordPass Connect5 zajišťuje online připojení, které zákazníkům mimo jiné usnadňuje a zefektivňuje správu vozového parku.
E-Transit lze nabíjet střídavým proudem s výkonem až 11,3 kW a stejnosměrným proudem až 115 kW. Na rychlé nabíječce lze akumulátor nabít z 15 na 80 % za přibližně 34 minut.
Maximální objem nákladového prostoru je 15,1 m3. To odpovídá maximální hodnotě současného dodávkového vozu s pohonem zadních kol. K dispozici jsou tři délky rozvoru náprav, dvě výšky střechy a celkem 25 možností konfigurace. Volit lze skříňové karoserie, dodávkové vozy s dvojitou kabinou pro až šest osob nebo samotný rám pro různé nástavby. Cílové užitečné zatížení je až 1616 kg u skříňových verzí s dodávkovým vozem a až 1967 kg u podvozku. Celková hmotnost vozidla je 4,25 tuny.
E-Transit, který bude debutovat na jaře 2022, bude prvním evropským užitkovým Fordem se čtvrtou generací hlasově ovládaného komunikačního a zábavního systému Ford Sync zahrnujícího i on-line aktualizace. Rovněž bude mít množství asistenčních systémů na úrovni osobních automobilů. E-Transit také nabídne ekosystém digitálních nástrojů, které zákazníkům pomáhají se ziskem využít obrovský potenciál elektrických vozidel v každodenní práci.
Ford bude majitelům poskytovat poradenství, prodej a prostřednictvím svých prodejců užitkových vozidel, tedy v Evropě 1000 specializovaných Transit Center. Nový E-Transit se má rovněž představit řadě výrobců nástaveb a přestaveb, například pro průmyslová řešení jako jsou regálové a dílenské systémy nebo instalace příslušenství dostupného pro běžný Ford Transit.
Kromě výhod plynoucích z přepravy s nulovými emisemi byly provozní náklady sníženy o 40 % ve srovnání s verzemi poháněnými vznětovými motory, mj. i díky nižším nárokům na údržbu elektromotorů.
Podle Fordu nový E-Tranzit nejen ulehčuje životní prostředí, ale nabízí také ekonomické výhody. Provozní náklady by měly být možné snížit přibližně o 40 % během tří let a 180 000 km díky nižším nákladům na údržbu ve srovnání s vozy s turbodiesely. Cena dosud nebyla oznámena. Vozy E-Transit pro evropské zákazníky se budou vyrábět v tureckém závodě Ford Otosan Kocaeli po boku modelu Transit Custom Plug-in Hybrid.
Díky funkci palubního nabíjení je E-Transit i mobilním zdrojem energie s kapacitou 2,3 kWh. S tímto systémem, nazvaným Pro Power Onboard, podporuje své uživatele při používání elektrického nářadí a nabíjení zařízení na staveništích. Sériově dodávaný modem FordPass Connect5 zajišťuje online připojení, které zákazníkům mimo jiné usnadňuje a zefektivňuje správu vozového parku.
E-Transit lze nabíjet střídavým proudem s výkonem až 11,3 kW a stejnosměrným proudem až 115 kW. Na rychlé nabíječce lze akumulátor nabít z 15 na 80 % za přibližně 34 minut.
Maximální objem nákladového prostoru je 15,1 m3. To odpovídá maximální hodnotě současného dodávkového vozu s pohonem zadních kol. K dispozici jsou tři délky rozvoru náprav, dvě výšky střechy a celkem 25 možností konfigurace. Volit lze skříňové karoserie, dodávkové vozy s dvojitou kabinou pro až šest osob nebo samotný rám pro různé nástavby. Cílové užitečné zatížení je až 1616 kg u skříňových verzí s dodávkovým vozem a až 1967 kg u podvozku. Celková hmotnost vozidla je 4,25 tuny.
E-Transit, který bude debutovat na jaře 2022, bude prvním evropským užitkovým Fordem se čtvrtou generací hlasově ovládaného komunikačního a zábavního systému Ford Sync zahrnujícího i on-line aktualizace. Rovněž bude mít množství asistenčních systémů na úrovni osobních automobilů. E-Transit také nabídne ekosystém digitálních nástrojů, které zákazníkům pomáhají se ziskem využít obrovský potenciál elektrických vozidel v každodenní práci.
Ford bude majitelům poskytovat poradenství, prodej a prostřednictvím svých prodejců užitkových vozidel, tedy v Evropě 1000 specializovaných Transit Center. Nový E-Transit se má rovněž představit řadě výrobců nástaveb a přestaveb, například pro průmyslová řešení jako jsou regálové a dílenské systémy nebo instalace příslušenství dostupného pro běžný Ford Transit.
Kromě výhod plynoucích z přepravy s nulovými emisemi byly provozní náklady sníženy o 40 % ve srovnání s verzemi poháněnými vznětovými motory, mj. i díky nižším nárokům na údržbu elektromotorů.
Podle Fordu nový E-Tranzit nejen ulehčuje životní prostředí, ale nabízí také ekonomické výhody. Provozní náklady by měly být možné snížit přibližně o 40 % během tří let a 180 000 km díky nižším nákladům na údržbu ve srovnání s vozy s turbodiesely. Cena dosud nebyla oznámena. Vozy E-Transit pro evropské zákazníky se budou vyrábět v tureckém závodě Ford Otosan Kocaeli po boku modelu Transit Custom Plug-in Hybrid.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz