name | autoweek.cz
Elektromobil v retrostylu Peugeot e-Legend
21.09.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy
Peugeot na autosalonu v Paříži představí kromě sériového kombi 508 SW i koncept kupé s e-Legend. Má elektrický pohon a slibuje možnost autonomního řízení. Pohled do budoucna je spojen s ohlédnutím do elegantní minulosti.
Peugeot na autosalonu v Paříži vystaví koncept kupé s elektrickým pohonem e-Legend. Nepochybně okouzlí návštěvníky svým designem, pro nějž bylo inspirací elegantní kupé s karoserií od Pininfariny Peugeot 504 Coupé z let 1969 až 1983. Jde tak o dokonalé ztvárnění tagu „#Unboring the Future“ (je pozoruhodné, jak si Francouzi potrpí na anglická hesla…)
„Nechceme, aby autonomní jízda byla synonymem pro nudu. Naším cílem bylo vytvořit dynamický koncept vozu, na který je radost se podívat. V historii značky jsme proto hledali model, který ztělesňuje radost a eleganci,“ uvedl šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal.
Pod elegantní karoserií dlouhou 465 cm (rozvor náprav je 269 cm) se ovšem ukrývá nejmodernější technika. K pohonu slouží dva trakční elektromotory, jeden umístěný vpředu a druhý v zadní části. Nabízejí celkový výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 800 N.m. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 s a maximální rychlost je 220 km/h.
Lithio-ionové akumulátory mají kapacitu 100 kWh. Umožňují dojezd přes 600 km podle nové metodiky WLTP. Nabíjet se dají i indukčně. Pro získání dojezdu 500 km stačí 25 minut rychlodobíjení.
Kabina je absolutně minimalistická. Řidič má před sebou jen digitální přístrojový panel, vytvořený ze tří malých displejů. V oblasti nohou se vpředu nachází obrovská 49“ zaoblená obrazovka, na kterou navazují 29“ displeje ve výplních dveří. Na nich se během jízdy může promítat okolí, různé typy výplně, ale i informace.
K dispozici je plně autonomní jízdní režim, ve kterém se volant a přístrojový panel skryjí, aby se zvětšil prostor pro cestující, nebo si řidič může vůz řídit sám - opět s možností volby ze dvou jízdních režimů.
„Nechceme, aby autonomní jízda byla synonymem pro nudu. Naším cílem bylo vytvořit dynamický koncept vozu, na který je radost se podívat. V historii značky jsme proto hledali model, který ztělesňuje radost a eleganci,“ uvedl šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal.
Pod elegantní karoserií dlouhou 465 cm (rozvor náprav je 269 cm) se ovšem ukrývá nejmodernější technika. K pohonu slouží dva trakční elektromotory, jeden umístěný vpředu a druhý v zadní části. Nabízejí celkový výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 800 N.m. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 s a maximální rychlost je 220 km/h.
Lithio-ionové akumulátory mají kapacitu 100 kWh. Umožňují dojezd přes 600 km podle nové metodiky WLTP. Nabíjet se dají i indukčně. Pro získání dojezdu 500 km stačí 25 minut rychlodobíjení.
Kabina je absolutně minimalistická. Řidič má před sebou jen digitální přístrojový panel, vytvořený ze tří malých displejů. V oblasti nohou se vpředu nachází obrovská 49“ zaoblená obrazovka, na kterou navazují 29“ displeje ve výplních dveří. Na nich se během jízdy může promítat okolí, různé typy výplně, ale i informace.
K dispozici je plně autonomní jízdní režim, ve kterém se volant a přístrojový panel skryjí, aby se zvětšil prostor pro cestující, nebo si řidič může vůz řídit sám - opět s možností volby ze dvou jízdních režimů.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz