name | autoweek.cz
Autonomní monoposty míří do Indy
13.05.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy
Universitní týmy se připojují na první závod autonomních monopostů Indy Autonomous Challenge. Jeho pořadatelé do soutěže zaregistrovali 37 universit.
Soutěž, společně organizovaná Energy Systems Network (ESN) a Indianapolis Motor Speedway (IMS), vynese nejúspěšnějším universitám ceny v celkové výši 1,5 milionu USD (1 milion pro vítěze, 250 000 pro druhý tým a 50 000 USD pro třetí v cíli).
University mají za úkol naprogramovat autonomní řízení upravených závodních monopostů Dallara IL-15, aby se mohly 23. října 2021 utkat v historicky prvním závodě na světě. Ten se pojede na 20 kol po 2,5 mílích (4 km) na legendárním oválu na němž se každoročně jezdí jeden z nejslavnějších závodů světa 500 mil Indianapolis (ten se jezdí na 200 kol). Limitem je dosažení času 25 minut (tzn. průměrnou rychlost 192 km/h) nebo kratšího. Hlavním cílem soutěže je zdokonalit autonomní technologii a použít systém ADAS ke zvýšení bezpečnosti a výkonu ve všech druzích závodních činností i komerční dopravy.
Základní hardware představují monoposty Dallara IL-15 kategorie Indy Light z roku 2001. V jeho šasi z uhlíkového kompozitu je motor AER 2,0 Turbo o výkonu 330 kW (450 k). Na rychlostních oválech typu Indianapolisu dosahuje rychlost až 320 km/h. Do modifikovaných vozů byly v rámci projektů CU-ICAR a Deep Orange 12 (DO12) integrované snímače a počítače. Pro zajištění závodění jsou vozy vybaveny i systémem komunikace V2V (Vehicle-to-Vehicle).
University specializující se na software pro umělou inteligenci a autonomní řízení vytvořily 31 týmů se zástupci z deseti zemí - kromě Spojených států z Indie, Itálie, Izraele, Jižní Koreje, Kanady, Německa, Polska, Rakouska a Švýcarska.
President a generální ředitel společnosti ESN Paul Mitchell uvedl: „Je to mimořádný úkol vyzývající nejlepší a nejchytřejší studenty z našich universit a fakult po celém světě k vytvoření softwaru, který bude mít významný dopad na budoucnost všech druhů dopravy.“
President IMS J. Douglas Boles dodal: „Jsme hrdí na to, že můžeme poskytnout prostor pro jednu z nejvýznamnějších etap vývoje automobilových závodů - historicky první závod autonomních vozidel, v němž tyto universitní týmy na slavném oválu Indianapolis Motor Speedway posunou limity výkonu a bezpečnosti vedoucí k bezpečnějším a lepším automobilům pro dálnice.“
University mají za úkol naprogramovat autonomní řízení upravených závodních monopostů Dallara IL-15, aby se mohly 23. října 2021 utkat v historicky prvním závodě na světě. Ten se pojede na 20 kol po 2,5 mílích (4 km) na legendárním oválu na němž se každoročně jezdí jeden z nejslavnějších závodů světa 500 mil Indianapolis (ten se jezdí na 200 kol). Limitem je dosažení času 25 minut (tzn. průměrnou rychlost 192 km/h) nebo kratšího. Hlavním cílem soutěže je zdokonalit autonomní technologii a použít systém ADAS ke zvýšení bezpečnosti a výkonu ve všech druzích závodních činností i komerční dopravy.
Základní hardware představují monoposty Dallara IL-15 kategorie Indy Light z roku 2001. V jeho šasi z uhlíkového kompozitu je motor AER 2,0 Turbo o výkonu 330 kW (450 k). Na rychlostních oválech typu Indianapolisu dosahuje rychlost až 320 km/h. Do modifikovaných vozů byly v rámci projektů CU-ICAR a Deep Orange 12 (DO12) integrované snímače a počítače. Pro zajištění závodění jsou vozy vybaveny i systémem komunikace V2V (Vehicle-to-Vehicle).
University specializující se na software pro umělou inteligenci a autonomní řízení vytvořily 31 týmů se zástupci z deseti zemí - kromě Spojených států z Indie, Itálie, Izraele, Jižní Koreje, Kanady, Německa, Polska, Rakouska a Švýcarska.
President a generální ředitel společnosti ESN Paul Mitchell uvedl: „Je to mimořádný úkol vyzývající nejlepší a nejchytřejší studenty z našich universit a fakult po celém světě k vytvoření softwaru, který bude mít významný dopad na budoucnost všech druhů dopravy.“
President IMS J. Douglas Boles dodal: „Jsme hrdí na to, že můžeme poskytnout prostor pro jednu z nejvýznamnějších etap vývoje automobilových závodů - historicky první závod autonomních vozidel, v němž tyto universitní týmy na slavném oválu Indianapolis Motor Speedway posunou limity výkonu a bezpečnosti vedoucí k bezpečnějším a lepším automobilům pro dálnice.“
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz