name | autoweek.cz
Volkswagen Užitkové vozy testuje nový Amarok
27.04.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Volkswagen Užitkové vozy představí novou generaci svého pick-upu Amarok v roce 2022 a na český trh ji uvede v první polovině roku 2023. V Evropě již jezdí první maskované prototypy.
Nový Amarok byl navržený a koncipovaný v Německu a Austrálii na stejném základě jako nový Ford Ranger. Spolu s ním se také bude vyrábět v Jižní Africe. Díky své robustnosti, výbavě, rozšířenému spektru asistenčních systémů a výrazně širší nabídce pohonů v porovnání s předchůdcem znovu zamíří na vrchol segmentu velkých pick-upů.
Výrazným prvkem čelní partie je velmi vysoko umístěná kapota motoru s uhlazenými plochami a maska chladiče s integrovanými úzkými LED světlomety, za příplatek s IQ.Light - LED Matrix světlomety. Kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21“ budou poprvé standardně obuta do univerzálních pneumatik kategorie All Terrain. Široká sklopná zadní stěna ložné plochy je na obou stranách ohraničena sériově dodávanými LED svítilnami. Stejně u předchůdce i nový Amarok nabízí na ložné ploše mezi podběhy zadních kol prostor pro uložení europalety napříč. Stabilní kotevní oka umožní bezpečné zajištění nákladu.
Nový Amarok je s délkou 5350 mm o 100 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3270 mm vykazuje nárůst dokonce o 175 mm. Užitečná hmotnost se zvýšila až na 1,2 t a pick-up nabídne maximální přípustnou hmotnost přívěsu až 3,5 t. Zkrácené převisy karoserie mají pozitivní vliv na nájezdové úhly a tím i na průchodnost terénem. Také se výrazně zvětšila brodivost.
V závislosti na trhu budou mít zákazníci na výběr jeden zážehový a čtyři vznětové motory se čtyřmi nebo šesti válci a zdvihovým objemem 2,0 až 3,0 l. Budou ve spojení s pohonem zadních kol nebo přiřaditelným či trvalým pohonem všech kol. V různých jízdních situacích budou řidiče podporovat předem nakonfigurované jízdní režimy v několika stupních.
Interiér je funkční s prémiovým charakterem. Nová sedadla slibují cestujícím komfort, na který jsou zvyklí z ostatních modelů značky Volkswagen.
V Evropě, Jižní Americe, Jižní Africe a Oceánii se dosud prodalo více než 830 000 vozů Amarok. Nový Amarok přijde na český trh v první polovině roku 2023 ve verzi DoubleCab (dvojkabina se čtyřmi bočními dveřmi). Na některých trzích bude uveden také s dvoudveřovou kabinou (SingleCab).
Výrazným prvkem čelní partie je velmi vysoko umístěná kapota motoru s uhlazenými plochami a maska chladiče s integrovanými úzkými LED světlomety, za příplatek s IQ.Light - LED Matrix světlomety. Kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21“ budou poprvé standardně obuta do univerzálních pneumatik kategorie All Terrain. Široká sklopná zadní stěna ložné plochy je na obou stranách ohraničena sériově dodávanými LED svítilnami. Stejně u předchůdce i nový Amarok nabízí na ložné ploše mezi podběhy zadních kol prostor pro uložení europalety napříč. Stabilní kotevní oka umožní bezpečné zajištění nákladu.
Nový Amarok je s délkou 5350 mm o 100 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3270 mm vykazuje nárůst dokonce o 175 mm. Užitečná hmotnost se zvýšila až na 1,2 t a pick-up nabídne maximální přípustnou hmotnost přívěsu až 3,5 t. Zkrácené převisy karoserie mají pozitivní vliv na nájezdové úhly a tím i na průchodnost terénem. Také se výrazně zvětšila brodivost.
V závislosti na trhu budou mít zákazníci na výběr jeden zážehový a čtyři vznětové motory se čtyřmi nebo šesti válci a zdvihovým objemem 2,0 až 3,0 l. Budou ve spojení s pohonem zadních kol nebo přiřaditelným či trvalým pohonem všech kol. V různých jízdních situacích budou řidiče podporovat předem nakonfigurované jízdní režimy v několika stupních.
Interiér je funkční s prémiovým charakterem. Nová sedadla slibují cestujícím komfort, na který jsou zvyklí z ostatních modelů značky Volkswagen.
V Evropě, Jižní Americe, Jižní Africe a Oceánii se dosud prodalo více než 830 000 vozů Amarok. Nový Amarok přijde na český trh v první polovině roku 2023 ve verzi DoubleCab (dvojkabina se čtyřmi bočními dveřmi). Na některých trzích bude uveden také s dvoudveřovou kabinou (SingleCab).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz