name | autoweek.cz
Volkswagen T-Cross vstupuje do hry
18.04.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Volkswagen postupně nahrazuje malá městská auta vozy řazenými mezi SUV. Dokladem tohoto trendu je nejnovější a současně i nejmenší z nich T-Cross.
Volkswagen se chlubí investicemi do elektromobility, ale současně vychází vstříc tomu, co si přejí zákazníci. Proto systematicky rozšiřuje svou nabídku vozů SUV.
Raketově rostoucí segment
Zatímco prodej malých aut v Evropě klesá, prodej malých SUV naopak dramaticky roste - v Evropě meziročně o 37 %. Volkswagen proto doplňuje model Polo o malé SUV T-Cross. Stejná strategie se vyplatila mnoha jiným značkám a není důvod, aby s ní neuspěli i ve Wolfsburgu. Ostatně nedávno s jen o trochu větším modelem T-Roc uspěli.
I přes velkou konkurenci v tomto segmentu už zákazníci o T-Cross projevili velký zájem dokonce ještě před tím, než se objevil v showroomech a mohli jej vyzkoušet při tetovacích jízdách.
Modelem T-Cross se, alespoň prozatím, rozšiřování nabídky SUV modelů Volkswagenu v Evropě završuje. V roce 2020 ještě přijde první čistě elektrické SUV I.D. Crozz.
Bez ohledu na věk
Volkswagen chce s modelem T-Cross oslovit dvě odlišné skupiny kupujících. Ti první, které označuje jako mladé dobrodruhy, jsou ve věku 25 až 40 let, aktivní a žijí stále on-line. Druhé skupině říká věční milovníci života. Ač ve věku 55 až 69 let, ale duchem jsou stále mladí, aktivní, sportující a využívající služby on-line. Pro značku Volkswagen, u níž dominuje firemní klientela, je důležité, že jde o soukromé zákazníky.
T-Cross je typickým SUV od Volkswagenu - po stránce designu, užitných vlastností i praktičnosti. S podélně posuvným zadním sedadlem je velmi univerzální a všestranný.
Zajímavou designovou novinkou je reflexní pás přes celou záď mezi svítilnami doplněný o reflexní plošky ve svítilnách. Vytváří impozantní světelný podpis.
Stavebnice MQB
T-Cross byl navržen na bázi platformy MQB A0 s využitím stejného základu jako Polo. S identickým rozvorem náprav 2551 mm je o 54 mm delší (4108 mm) a o 138 mm vyšší. Proti Polu je ale přední náprava posunuta poněkud dopředu. V porovnání s modelem T-Roc je naopak o 120 mm kratší.
Zavazadlový prostor má podle polohy zadní lavice objem 385 až 455 l, po jejím sklopení 1281 l. Sklopení sedadla spolujezdce vpředu je možné přepravovat předměty dlouhé až 230 cm.
Přístrojový štít ve formě digitálního kokpitu může mít dotykový displej 8“, za příplatek Active Info displej 10,25“. Doplňuje je informační displej s navigací 8“ (v základní podobě 6,5“). Středový panel má logické rozdělení s informačními prvky nahoře a klasickými ovladači dole.
Základní výbava asistenčními systémy díky platformě MQB přebírá z modelů vyšších tříd. Zahrnuje monitorovací systém Front Assist s integrovaným systémem nouzového brzdění City Brake a monitorováním chodců i stojících překážek. Dále jsou zde systémy Lane Assist, upozorňující na opuštění jízdního pruhu, Blind Spot Detect, Rear Trafic Alert. K tomu se přidává adaptivní tempomat ACC a další.
Jednoduchá základní nabídka
Při uvedení na trh jsou k dispozici dvě verze zážehového litrového tříválce 1,0 TSI s filtrem pevných částic GPF a výkony 70 kW (95 k) nebo 85 kW (115 k). Postupně se přidá čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) a rovněž turbodiesel 1,6 TDI/70 kW (95 k).
Nabídka je zjednodušená na dvě linie výbav Life (s černými prvky) a Style (s chromovanými prvky) doplněné o různé sady doplňků vč. R Line. První stupeň výbavy Life kromě základních prvků přináší multifunkční volant, parkovací senzory Park Distance Control vpředu i vzadu, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zásuvku pod sedadlem spolujezdce a 16" kola z lehké slitiny. Základní verze T-Cross Life 1,0 TSI 70 kW má cenu 437 900 Kč.
Pro evropské trhy se T-Cross vyrábí ve španělské Pamploně.
Raketově rostoucí segment
Zatímco prodej malých aut v Evropě klesá, prodej malých SUV naopak dramaticky roste - v Evropě meziročně o 37 %. Volkswagen proto doplňuje model Polo o malé SUV T-Cross. Stejná strategie se vyplatila mnoha jiným značkám a není důvod, aby s ní neuspěli i ve Wolfsburgu. Ostatně nedávno s jen o trochu větším modelem T-Roc uspěli.
I přes velkou konkurenci v tomto segmentu už zákazníci o T-Cross projevili velký zájem dokonce ještě před tím, než se objevil v showroomech a mohli jej vyzkoušet při tetovacích jízdách.
Modelem T-Cross se, alespoň prozatím, rozšiřování nabídky SUV modelů Volkswagenu v Evropě završuje. V roce 2020 ještě přijde první čistě elektrické SUV I.D. Crozz.
Bez ohledu na věk
Volkswagen chce s modelem T-Cross oslovit dvě odlišné skupiny kupujících. Ti první, které označuje jako mladé dobrodruhy, jsou ve věku 25 až 40 let, aktivní a žijí stále on-line. Druhé skupině říká věční milovníci života. Ač ve věku 55 až 69 let, ale duchem jsou stále mladí, aktivní, sportující a využívající služby on-line. Pro značku Volkswagen, u níž dominuje firemní klientela, je důležité, že jde o soukromé zákazníky.
T-Cross je typickým SUV od Volkswagenu - po stránce designu, užitných vlastností i praktičnosti. S podélně posuvným zadním sedadlem je velmi univerzální a všestranný.
Zajímavou designovou novinkou je reflexní pás přes celou záď mezi svítilnami doplněný o reflexní plošky ve svítilnách. Vytváří impozantní světelný podpis.
Stavebnice MQB
T-Cross byl navržen na bázi platformy MQB A0 s využitím stejného základu jako Polo. S identickým rozvorem náprav 2551 mm je o 54 mm delší (4108 mm) a o 138 mm vyšší. Proti Polu je ale přední náprava posunuta poněkud dopředu. V porovnání s modelem T-Roc je naopak o 120 mm kratší.
Zavazadlový prostor má podle polohy zadní lavice objem 385 až 455 l, po jejím sklopení 1281 l. Sklopení sedadla spolujezdce vpředu je možné přepravovat předměty dlouhé až 230 cm.
Přístrojový štít ve formě digitálního kokpitu může mít dotykový displej 8“, za příplatek Active Info displej 10,25“. Doplňuje je informační displej s navigací 8“ (v základní podobě 6,5“). Středový panel má logické rozdělení s informačními prvky nahoře a klasickými ovladači dole.
Základní výbava asistenčními systémy díky platformě MQB přebírá z modelů vyšších tříd. Zahrnuje monitorovací systém Front Assist s integrovaným systémem nouzového brzdění City Brake a monitorováním chodců i stojících překážek. Dále jsou zde systémy Lane Assist, upozorňující na opuštění jízdního pruhu, Blind Spot Detect, Rear Trafic Alert. K tomu se přidává adaptivní tempomat ACC a další.
Jednoduchá základní nabídka
Při uvedení na trh jsou k dispozici dvě verze zážehového litrového tříválce 1,0 TSI s filtrem pevných částic GPF a výkony 70 kW (95 k) nebo 85 kW (115 k). Postupně se přidá čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) a rovněž turbodiesel 1,6 TDI/70 kW (95 k).
Nabídka je zjednodušená na dvě linie výbav Life (s černými prvky) a Style (s chromovanými prvky) doplněné o různé sady doplňků vč. R Line. První stupeň výbavy Life kromě základních prvků přináší multifunkční volant, parkovací senzory Park Distance Control vpředu i vzadu, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zásuvku pod sedadlem spolujezdce a 16" kola z lehké slitiny. Základní verze T-Cross Life 1,0 TSI 70 kW má cenu 437 900 Kč.
Pro evropské trhy se T-Cross vyrábí ve španělské Pamploně.
EU - malá SUV | 2018 | 2017 | rozdíl |
1. Renault Captur | 214 720 | 213 653 | +0,5 % |
2. Dacia Duster | 182 100 | 149 042 | +22,2 % |
3. Peugeot 2008 | 180 204 | 180 830 | -0,3 % |
4. Volkswagen T-Roc | 143 319 | 5 060 | - |
5. Opel/Vauxhall Mokka X | 120 601 | 170 550 | -29,3 % |
6. Ford EcoSport | 112 333 | 62 744 | +79,0 % |
7. Citroen C3 Aircross | 111 856 | 17 219 | - |
8. Opel/Vauxhall Crossland X | 97 484 | 39 548 | - |
9. Fiat 500X | 95 869 | 90 078 | +6,4 % |
10. Seat Arona | 91 558 | 6 289 | - |
Segment | 1 828 954 | 1 337 888 | +36,7 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz