name | autoweek.cz
Volkswagen Polo se obrací na mladé
13.11.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Volkswagen Polo patří mezi nejúspěšnější vozidla ve své třídě. Dosud se prodalo více než 14 milionů těchto vozů na celém světě (při připočtení odvozených modelů to je dokonce téměř 16,5 milionu vozů).
Ve své šesté generaci přináší Polo mnoho zásadních změn. Nejenže je větší než dosud, takže svými rozměry znatelně přerostlo Golf III. a IV. generace, ale svým pojetím a výbavou se jednoznačně orientuje na mnohem mladší skupiny zákazníků než dosud. Na tom nic nemění ani proklamace, že mezi cílovými skupinami jsou i manželské páry s odrostlými dětmi a skutečnost, že vnitřní prostor z něj činí plnohodnotné rodinné auto.
Sportovnější styl
Nové Polo je mnohem sportovnější než dosud s níže položenými sedadly v kombinaci s větší délkou, poprvé přesahující hranici čtyř metrů, a šířkou. Polo už nechce být menší verzí Golfu, který je koncipován jako auto pro všechny skupiny zákazníků. Polo jednoznačně cílí na mladší zákazníky a mezi nimi zejména na ženy, které si pořizují své první vlastní auto. Přitom byla opuštěna třídveřová verze pro malý zájem kupujících, byť tuto variantu často volily právě ženy. Polo v VI. generaci narostlo na 4053 mm do délky (V. generace 3972 mm) při prodlouženém rozvoru náprav na 2564 mm (dosud 2470 mm). Objem zavazadlového prostoru vzrostl výrazně z 280 na 351 l.
Díky MQB technika z větších modelů
Polo samozřejmě těží z předností modulární platformy MQB, zde použité v nejmenší verzi A0 jako u Seatu Ibiza. Tato platforma konstruktérům umožnila ve velkém rozsahu využívat technická řešení a prvky výbavy, především v oblasti asistenčních a komunikačních systémů, dosud dostupné jen pro větší modely. Přináší tedy další velký krok směrem ke stírání rozdílů mezi základními segmenty.
Standardní výbavou je především systém nouzového brzdění před překážkami rozeznávající i chodce. Systém využívá radar a funguje do rychlosti 65 km/h. V nabídce na přání je i adaptivní tempomat (Cruise Control) pracující až do rychlosti 210 km/h. Jinak ovšem je nabídka nadstandardní výbavy orientována především s ohledem na to, že Polo je určeno zejména pro městský provoz a nikoliv pro dlouhé cesty na dálnici.
Nový koncept přístrojového panelu
Interiér vychází ze standardních koncernových prvků, nicméně zde jsou použity v hodně futuristickém uspořádání. V segmentu malých městských aut je unikátní nabídka možnosti používat aktivní displej (Active Info Display) 2. generace s rozměrem 11,7“, umožňující uspořádat si hlavní přístrojový panel podle svých představ a okamžitých preferencí s důrazem na informace o voze nebo na navigaci.
Pro informační a zábavné systémy je displej o rozměru 6,5“ až 8,0“. Samozřejmě nechybí možnost využití aplikace Volkswagen Car-Net, zatím se dvěma ze tří internetových služeb Guide & Inform a App Connect (s možností využití Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto). Funkce Security & Service bude zprovozněna během roku 2018.
Poprvé i na CNG
Při uvedení do prodeje jsou v České republice v nabídce zážehové litrové tříválce MPi/55 kW (75 k) a přeplňovaný 1,0 TSI ve verzích 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k), které doplňuje vznětový čtyřválec 1,6 TDI/70 kW (95 k) vybavený systémem SCR (s kapalinou AdBlue) pro zachytávání emisí NOx. Pro verzi Polo GTI (dodávat se bude od konce roku) je navíc připraven motor 2,0 TSI/147 kW (200 k), dosud nejvýkonnější, jaký byl pro Polo dodáván.
Volkswagen Polo, stejně jako Seat Ibiza, přichází i s ojedinělou nabídkou v tomto segmentu - možností volby pohonu na zemní plyn se tříválcem 1,0 TGI/66 kW (90 k). Ten během příštího roku dostane třetí tlakovou nádrž na CNG, takže jeho kapacita vzroste ze 12 na 18 kg.
Velké ambice
Volkswagen Polo se pro evropské trhy vyrábí ve španělské Pamploně. Na českém trhu už se prodalo přes 25 000 kusů modelu Polo. Letos budou prodejní výsledky znatelně horší, protože od dubna se jen doprodávaly vozy páté generace. Ani v roce 2018 zřejmě nebude v souvislosti s náběhem výroby a rozšiřováním nabídky variant dostatek vozů. Divize Volkswagen osobní vozy nicméně má velké prodejní ambice - zatímco letos bylo dodáno 2550 kusů Pola V. generace a předpokládají se dodávky 2820 vozů VI. generace, pro příští rok je plánovaný prodej 6200 vozů.
Nové Polo se dodává sériově se čtyřmi dveřmi a systémem Front Assist za ceny již od 292 900 Kč za verzi 1,0 Trendline/55 kW (75 k). Polo uvádí na trh s velmi příznivou nabídkou financování - operativním leasingem umožňujícím pořízení vozu už od 4500 Kč měsíčně.
Sportovnější styl
Nové Polo je mnohem sportovnější než dosud s níže položenými sedadly v kombinaci s větší délkou, poprvé přesahující hranici čtyř metrů, a šířkou. Polo už nechce být menší verzí Golfu, který je koncipován jako auto pro všechny skupiny zákazníků. Polo jednoznačně cílí na mladší zákazníky a mezi nimi zejména na ženy, které si pořizují své první vlastní auto. Přitom byla opuštěna třídveřová verze pro malý zájem kupujících, byť tuto variantu často volily právě ženy. Polo v VI. generaci narostlo na 4053 mm do délky (V. generace 3972 mm) při prodlouženém rozvoru náprav na 2564 mm (dosud 2470 mm). Objem zavazadlového prostoru vzrostl výrazně z 280 na 351 l.
Díky MQB technika z větších modelů
Polo samozřejmě těží z předností modulární platformy MQB, zde použité v nejmenší verzi A0 jako u Seatu Ibiza. Tato platforma konstruktérům umožnila ve velkém rozsahu využívat technická řešení a prvky výbavy, především v oblasti asistenčních a komunikačních systémů, dosud dostupné jen pro větší modely. Přináší tedy další velký krok směrem ke stírání rozdílů mezi základními segmenty.
Standardní výbavou je především systém nouzového brzdění před překážkami rozeznávající i chodce. Systém využívá radar a funguje do rychlosti 65 km/h. V nabídce na přání je i adaptivní tempomat (Cruise Control) pracující až do rychlosti 210 km/h. Jinak ovšem je nabídka nadstandardní výbavy orientována především s ohledem na to, že Polo je určeno zejména pro městský provoz a nikoliv pro dlouhé cesty na dálnici.
Nový koncept přístrojového panelu
Interiér vychází ze standardních koncernových prvků, nicméně zde jsou použity v hodně futuristickém uspořádání. V segmentu malých městských aut je unikátní nabídka možnosti používat aktivní displej (Active Info Display) 2. generace s rozměrem 11,7“, umožňující uspořádat si hlavní přístrojový panel podle svých představ a okamžitých preferencí s důrazem na informace o voze nebo na navigaci.
Pro informační a zábavné systémy je displej o rozměru 6,5“ až 8,0“. Samozřejmě nechybí možnost využití aplikace Volkswagen Car-Net, zatím se dvěma ze tří internetových služeb Guide & Inform a App Connect (s možností využití Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto). Funkce Security & Service bude zprovozněna během roku 2018.
Poprvé i na CNG
Při uvedení do prodeje jsou v České republice v nabídce zážehové litrové tříválce MPi/55 kW (75 k) a přeplňovaný 1,0 TSI ve verzích 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k), které doplňuje vznětový čtyřválec 1,6 TDI/70 kW (95 k) vybavený systémem SCR (s kapalinou AdBlue) pro zachytávání emisí NOx. Pro verzi Polo GTI (dodávat se bude od konce roku) je navíc připraven motor 2,0 TSI/147 kW (200 k), dosud nejvýkonnější, jaký byl pro Polo dodáván.
Volkswagen Polo, stejně jako Seat Ibiza, přichází i s ojedinělou nabídkou v tomto segmentu - možností volby pohonu na zemní plyn se tříválcem 1,0 TGI/66 kW (90 k). Ten během příštího roku dostane třetí tlakovou nádrž na CNG, takže jeho kapacita vzroste ze 12 na 18 kg.
Velké ambice
Volkswagen Polo se pro evropské trhy vyrábí ve španělské Pamploně. Na českém trhu už se prodalo přes 25 000 kusů modelu Polo. Letos budou prodejní výsledky znatelně horší, protože od dubna se jen doprodávaly vozy páté generace. Ani v roce 2018 zřejmě nebude v souvislosti s náběhem výroby a rozšiřováním nabídky variant dostatek vozů. Divize Volkswagen osobní vozy nicméně má velké prodejní ambice - zatímco letos bylo dodáno 2550 kusů Pola V. generace a předpokládají se dodávky 2820 vozů VI. generace, pro příští rok je plánovaný prodej 6200 vozů.
Nové Polo se dodává sériově se čtyřmi dveřmi a systémem Front Assist za ceny již od 292 900 Kč za verzi 1,0 Trendline/55 kW (75 k). Polo uvádí na trh s velmi příznivou nabídkou financování - operativním leasingem umožňujícím pořízení vozu už od 4500 Kč měsíčně.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz