name | autoweek.cz
Volkswagen Multivan T7 - kromě jména všechno jinak
11.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
S novou generací Volkswagen Multivan přechází na modulární platformu s motorem napříč MQB. To umožnilo proměnit veškerou techniku a poprvé nabídnout i plug-in hybridní verzi. Chybí ovšem elektrický pohon. Multivan T7 bude na trh uveden koncem roku.
Vylepšovat tak úspěšný model, jako je Volkswagen Multivan, nikdy není snadné. Multivan vytvořil kategorii velkoprostorových osobních vozů - poprvé byl uveden v roce 1985 na bázi užitkového Transporteru T3, tehdy ještě se vzduchem chlazeným motorem umístěným vzadu. Od té doby se stal skutečným fenoménem.
Zatímco přechod na stávající generaci T6 z roku 2015 byl v podstatě jen facelift a ani modernizace T6.1 z roku 2019 na tom moc nezměnila, nyní Volkswagen činí obrovský skok po všech stránkách. Nová generace T7 totiž poprvé vznikla s využitím modulární koncernové platformy MQB, což otevřelo prostor pro využití nejmodernější techniky. Díky tomu je připraveno mnoho asistenčních, provozních a informačních systémů.
V budoucnu bude řada Bulli tvořena třemi modely: modelovými řadami Multivan T7 a Transporter T6.1 a od roku 2022 plně elektrickým ID.BUZZ v osobní verzi MPV a užitkové Cargo,. Transporter T6.1 zůstává v nabídce pro využití jako užitkový model a základ pro obytnou verzi Kalifornia. Univerzální Multivan s variabilním interiérem je předurčen především pro rodiny a aktivní sportovce.
Volkswagen k on-line světové premiéře nového Multivanu T7 využil výstavu Motorworld v Mnichově, ovšem ne příliš šťastným způsobem s nekonečnými nic neříkajícími promluvami. Zdá se, že rok zkušeností s virtuálními premiérami automobilky nasměroval poněkud nešťastným směrem odrazujícím všechny, kteří se chtějí dozvědět něco zajímavého o novém autě, aniž by se tím naopak dařilo probudit zájem nadšenců popové hudby.
Nový Multivan je delší a navenek sice nižší než předchůdce, nicméně interiér se chlubí vyšší využitelnou výškou. Díky novému konceptu interiéru a flexibilnímu uspořádání sedadel s novým systémem kolejí je až sedmimístný Multivan ještě univerzálnější. Vzadu jsou pouze snadno nastavitelná a vyjímatelná samostatná sedadla, takže do interiéru lze naložit například i jízdní kola.
Nový Multivan je dlouhý 4973 mm při rozvoru náprav 3124 mm a má objem zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel 469 l, za druhou 1844 l a za první 3672 l. Nová generace přichází současně i jako o 200 mm prodloužená verze (prodloužený je zadní převis) s ještě větším zavazadlovým prostorem s objemem zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel 763 l, za druhou 2171 l a za první až 4053 l.
Přístrojová deska byla zcela přepracována a byly do ní integrované velké displeje. Standardně je Multivan vybaven digitálním cockpitem s displejem v roli přístrojového panelu a informačním systémem Ready 2 Discover.
Multivan s pohonem předních kol bude k dispozici se dvěma zážehovými motory 1,5 TSI/ 100 kW (136 k) a 2,0 TSI/150 kW (204 k). V roce 2022 bude následovat přeplňovaný vznětový TDI s výkonem 110 kW (150 k). Novinkou je plug-in hybridní systém eHybrid se systémovým výkonem 160 kW (218 k). Standardně se budou všechny verze dodávat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Rozšířila se nabídka asistenčních systémů. Standardně bude vůz vybaven místním výstražným systémem Car2X, systémem monitorování oblasti Front Assist včetně nouzového brzdění City, systémem udržování v jízdním pruhu Lane Assist, systémem podpory náklonu s novým asistentem odbočování, dynamickým zobrazováním dopravních značek a adaptivním tempomatem ACC. Mezi inovativní nové systémy patří IQ.Drive Travel Assist, který umožňuje semiautonomní jízdu na úrovni 2 rychlostí v rozsahu 0 až 210 km/h. Další novinkou jsou jako alternativa ke standardním LED světlometům hlavní světlomety IQ.Light - LED Matrix s interaktivním ovládáním světla.
Zatímco přechod na stávající generaci T6 z roku 2015 byl v podstatě jen facelift a ani modernizace T6.1 z roku 2019 na tom moc nezměnila, nyní Volkswagen činí obrovský skok po všech stránkách. Nová generace T7 totiž poprvé vznikla s využitím modulární koncernové platformy MQB, což otevřelo prostor pro využití nejmodernější techniky. Díky tomu je připraveno mnoho asistenčních, provozních a informačních systémů.
V budoucnu bude řada Bulli tvořena třemi modely: modelovými řadami Multivan T7 a Transporter T6.1 a od roku 2022 plně elektrickým ID.BUZZ v osobní verzi MPV a užitkové Cargo,. Transporter T6.1 zůstává v nabídce pro využití jako užitkový model a základ pro obytnou verzi Kalifornia. Univerzální Multivan s variabilním interiérem je předurčen především pro rodiny a aktivní sportovce.
Volkswagen k on-line světové premiéře nového Multivanu T7 využil výstavu Motorworld v Mnichově, ovšem ne příliš šťastným způsobem s nekonečnými nic neříkajícími promluvami. Zdá se, že rok zkušeností s virtuálními premiérami automobilky nasměroval poněkud nešťastným směrem odrazujícím všechny, kteří se chtějí dozvědět něco zajímavého o novém autě, aniž by se tím naopak dařilo probudit zájem nadšenců popové hudby.
Nový Multivan je delší a navenek sice nižší než předchůdce, nicméně interiér se chlubí vyšší využitelnou výškou. Díky novému konceptu interiéru a flexibilnímu uspořádání sedadel s novým systémem kolejí je až sedmimístný Multivan ještě univerzálnější. Vzadu jsou pouze snadno nastavitelná a vyjímatelná samostatná sedadla, takže do interiéru lze naložit například i jízdní kola.
Nový Multivan je dlouhý 4973 mm při rozvoru náprav 3124 mm a má objem zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel 469 l, za druhou 1844 l a za první 3672 l. Nová generace přichází současně i jako o 200 mm prodloužená verze (prodloužený je zadní převis) s ještě větším zavazadlovým prostorem s objemem zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel 763 l, za druhou 2171 l a za první až 4053 l.
Přístrojová deska byla zcela přepracována a byly do ní integrované velké displeje. Standardně je Multivan vybaven digitálním cockpitem s displejem v roli přístrojového panelu a informačním systémem Ready 2 Discover.
Multivan s pohonem předních kol bude k dispozici se dvěma zážehovými motory 1,5 TSI/ 100 kW (136 k) a 2,0 TSI/150 kW (204 k). V roce 2022 bude následovat přeplňovaný vznětový TDI s výkonem 110 kW (150 k). Novinkou je plug-in hybridní systém eHybrid se systémovým výkonem 160 kW (218 k). Standardně se budou všechny verze dodávat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Rozšířila se nabídka asistenčních systémů. Standardně bude vůz vybaven místním výstražným systémem Car2X, systémem monitorování oblasti Front Assist včetně nouzového brzdění City, systémem udržování v jízdním pruhu Lane Assist, systémem podpory náklonu s novým asistentem odbočování, dynamickým zobrazováním dopravních značek a adaptivním tempomatem ACC. Mezi inovativní nové systémy patří IQ.Drive Travel Assist, který umožňuje semiautonomní jízdu na úrovni 2 rychlostí v rozsahu 0 až 210 km/h. Další novinkou jsou jako alternativa ke standardním LED světlometům hlavní světlomety IQ.Light - LED Matrix s interaktivním ovládáním světla.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz