name | autoweek.cz
Toyota vyšle do Evropy Highlander
12.05.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Toyota v roce 2021 nabídne v Evropě Highlander, sedmimístné SUV s hybridním pohonem všech kol. Model dobře známý v USA zaplní mezeru v nabídce značky.
Toyota reaguje na pokračující posun zájmu evropských zákazníků směrem k SUV a do Evropy přiveze model Highlander. Tento model, vyvinutý speciálně pro USA, je dlouhý 495 cm, takže zaplňuje mezeru mezi kompaktním C-HR, středním RAV4 a luxusním Land Cruiser.
Highlander bude v Evropě nabízen pouze s hybridním pohonem, sestávajícím ze zážehového motoru 2,5 l pracujícího s Atkinsonovým cyklem a dvojice trakčních elektromotorů na přední a zadní nápravě. Celkový systémový výkon je 180 kW (244 k) a spotřeba benzinu 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP).
Koncept pohonu se třemi motory umožňuje použití inteligentního systému pohonu všech kol Toyota AWD-i, který by měl zajistit nejlepší záběrové schopnosti na jakémkoli povrchu. Současně umožňuje tažení přívěsu o hmotnosti až 2000 kg. Řidič si může vybrat ze čtyř režimů Eco, Normal, Sport a Trail, které odpovídajícím způsobem přizpůsobí charakteristiku systému pohonu.
Vůz s podvozkovou platformou Toyota GA-K má až sedm sedadel, přičemž druhou řadu lze posouvat o 180 mm. V pětimístném uspořádání bude disponovat zavazadlovým prostorem o objemu 658 l s dalším úložným prostorem pod podlahou. Sklopením druhé a třetí řady sedadel se dá získat až 1909 l.
Centrálním ovládacím prvkem je 12,3“ multimediální displej ve středové konzoli integrující navigační systém a připojení smartphonu. Mezi další funkce patří projekční head-up displej a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem.
Mezi aktivní bezpečnostní systémy Toyota Safety Sense patří je předkolizní bezpečnostní systém PCS s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci a identifikací cyklistů za denního světla, adaptivní tempomat ACC s podporou celého rozsahu rychlostí a se systémem rozpoznávání dopravních značek RSA, asistent pro udržení v jízdním pruhu LTA, upozornění na opuštění jízdního pruhu LDA a automatické přepínání dálkových světel AHB.
Highlander bude v Evropě nabízen pouze s hybridním pohonem, sestávajícím ze zážehového motoru 2,5 l pracujícího s Atkinsonovým cyklem a dvojice trakčních elektromotorů na přední a zadní nápravě. Celkový systémový výkon je 180 kW (244 k) a spotřeba benzinu 6,6 l/100 km (podle cyklu WLTP).
Koncept pohonu se třemi motory umožňuje použití inteligentního systému pohonu všech kol Toyota AWD-i, který by měl zajistit nejlepší záběrové schopnosti na jakémkoli povrchu. Současně umožňuje tažení přívěsu o hmotnosti až 2000 kg. Řidič si může vybrat ze čtyř režimů Eco, Normal, Sport a Trail, které odpovídajícím způsobem přizpůsobí charakteristiku systému pohonu.
Vůz s podvozkovou platformou Toyota GA-K má až sedm sedadel, přičemž druhou řadu lze posouvat o 180 mm. V pětimístném uspořádání bude disponovat zavazadlovým prostorem o objemu 658 l s dalším úložným prostorem pod podlahou. Sklopením druhé a třetí řady sedadel se dá získat až 1909 l.
Centrálním ovládacím prvkem je 12,3“ multimediální displej ve středové konzoli integrující navigační systém a připojení smartphonu. Mezi další funkce patří projekční head-up displej a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem.
Mezi aktivní bezpečnostní systémy Toyota Safety Sense patří je předkolizní bezpečnostní systém PCS s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám vč. funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci a identifikací cyklistů za denního světla, adaptivní tempomat ACC s podporou celého rozsahu rychlostí a se systémem rozpoznávání dopravních značek RSA, asistent pro udržení v jízdním pruhu LTA, upozornění na opuštění jízdního pruhu LDA a automatické přepínání dálkových světel AHB.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz