name | autoweek.cz
S Astrou Opel vstupuje do nové éry
13.07.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nová Astra je skutečný Opel, ač navržený na platformě Stellantis. Pokud jde o pohon nabídne poprvé také plug-in hybridní verzi. Nový Opel Astra se na trhu objeví už na konci letošního roku s pětidveřovou karoserií.
Úspěšný příběh Opelu Astra začal před 30 lety, když vystřídal legendární Kadett. Nyní Opel předvádí šestou, zcela nově vyvinutou generaci Astry. Nová Astra bude připravena k objednání od podzimu a k prvním zákazníkům vyjede začátkem roku 2022.
Nová Astra je založena na flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace skupiny Stellantis, ale je už na první pohled rozpoznatelná jako Opel. Astra byla navržena a vyvinuta v Německu a vyrábět se bude v závodě Opelu v Rüsselsheimu.
S novou Astrou Opel vstupuje do nové éry, protože poprvé bude jeho kompaktní model k dispozici také v elektrifikované podobě. Opel nabídne novou Astru jako plug-in hybrid ve dvou výkonových úrovních. K dispozici jsou také verze se zážehovými a vznětovými motory v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou a osmistupňovou automatickou převodovkou. Rozsah výkonů sahá od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k), resp. výkonu systému plug-in hybridní verze 165 kW (225 k).
Samozřejmě má i Astra novou tvář Vizor Opel, která byla od počátku vyvinuta speciálně pro novou generaci Astry. Vizor charakterizuje příď vozidla jako vodorovnou linii, která sahá až ke grafice LED světlometů ve tvaru křídla u denních LED světel. Nová Astra je dlouhá 4374 mm, tedy je o pouhé 4 mm delší než dřív, a to i přes rozvor náprav zvětšený o 13 mm na 2675 mm. Zavazadlový prostor má objem 422 l.
Přehledný plně digitální kokpit s přístrojovým štítem Pure Panel je vybaven dvěma integrovanými 10“ displeji. Díky fyzickým ovládacím prvkům v podobě precizně propracovaných kláves představuje Pure Panel optimální rovnováhu mezi digitalizací a intuitivním ovládáním. Ovládání vozu řidiči usnadňuje i head-up displej.
Nová Astra přichází také s nejmodernějšími asistenčními systémy. Základem jsou četné kamery a senzory sledující okolí vozu. Multifunkční kamera v čelním skle doplňuje další čtyři kamery - jednu vpředu, jednu vzadu a po jedné na každé straně vozidla. K dispozici je také pět radarových senzorů (v každém rohu a vpředu) a ultrazvukové senzory vpředu a vzadu. Poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0 využívá 360° kameru Intelli-Vision. Nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED Pixel vychází z technologie modelu Insginia. Se 2x 84 LED segmenty jde o nejlepší nabídku mezi kompaktními automobily.
Nová Astra je založena na flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace skupiny Stellantis, ale je už na první pohled rozpoznatelná jako Opel. Astra byla navržena a vyvinuta v Německu a vyrábět se bude v závodě Opelu v Rüsselsheimu.
S novou Astrou Opel vstupuje do nové éry, protože poprvé bude jeho kompaktní model k dispozici také v elektrifikované podobě. Opel nabídne novou Astru jako plug-in hybrid ve dvou výkonových úrovních. K dispozici jsou také verze se zážehovými a vznětovými motory v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou a osmistupňovou automatickou převodovkou. Rozsah výkonů sahá od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k), resp. výkonu systému plug-in hybridní verze 165 kW (225 k).
Samozřejmě má i Astra novou tvář Vizor Opel, která byla od počátku vyvinuta speciálně pro novou generaci Astry. Vizor charakterizuje příď vozidla jako vodorovnou linii, která sahá až ke grafice LED světlometů ve tvaru křídla u denních LED světel. Nová Astra je dlouhá 4374 mm, tedy je o pouhé 4 mm delší než dřív, a to i přes rozvor náprav zvětšený o 13 mm na 2675 mm. Zavazadlový prostor má objem 422 l.
Přehledný plně digitální kokpit s přístrojovým štítem Pure Panel je vybaven dvěma integrovanými 10“ displeji. Díky fyzickým ovládacím prvkům v podobě precizně propracovaných kláves představuje Pure Panel optimální rovnováhu mezi digitalizací a intuitivním ovládáním. Ovládání vozu řidiči usnadňuje i head-up displej.
Nová Astra přichází také s nejmodernějšími asistenčními systémy. Základem jsou četné kamery a senzory sledující okolí vozu. Multifunkční kamera v čelním skle doplňuje další čtyři kamery - jednu vpředu, jednu vzadu a po jedné na každé straně vozidla. K dispozici je také pět radarových senzorů (v každém rohu a vpředu) a ultrazvukové senzory vpředu a vzadu. Poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0 využívá 360° kameru Intelli-Vision. Nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED Pixel vychází z technologie modelu Insginia. Se 2x 84 LED segmenty jde o nejlepší nabídku mezi kompaktními automobily.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz