name | autoweek.cz

První pohon všech kol pro Volkswagen ID

První pohon všech kol pro Volkswagen ID

29.04.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

První sportovní verze Volkswagenu řady ID model ID.4 GTX v podstatě představuje GTI budoucnosti, ale také má jako první model značky postavený na modulární platformě MEB pohon všech kol se dvěma elektromotory.
Volkswagen ID.4 GTX připravuje půdu pro novou řadu sportovních verzí vozidel s elektrickým pohonem navazující na GTI se zážehovými motory, GTD s turbodiesely a hybridní GTE. Představitelé Volkswagenu ovšem při velkolepém představení této novinky o sportovních vlastnostech nebo vyšší výkonnosti nemluvili. Místo toho kladl důraz na design, vybavení, prostornost, konektivitu a možnosti nabíjení výkonem až 125 kW.
 
Rozdílů proti ID.4 ostatně ve skutečnosti najdeme poměrně málo, jako například barevná tlačítka na přístrojové desce, logo GTX na opěradlech sedadel a na volantu, specifická kola 20“ a 21“ (za příplatek). Jako doplňková výbava se ovšem nabízí Sport Pack s aktivními tlumiči DCC a progresivnějším řízením.
 
Premiéra ID.4 GTX pro Volkswagen byla především příležitostí představit druhý motor na přední nápravě, takže jde o první elektromobil značky s pohonem všech kol. To samozřejmě přináší i výrazné navýšení výkonu na celkových 220 kW (299 k). Dva trakční elektromotory se liší: vzadu je synchronní jako u celé řady ID.4 a vpředu asynchronní. O přenos točivého momentu se stará elektronický systém - přední motor se aktivuje pouze na přání řidiče volbou jízdního režimu nebo v případě ztráty záběrových schopností zadních kol. Za normálních jízdních podmínek je preferován motor vzadu.
 
ID.4 GTX je standardně vybaven head-up displejem s rozšířenou realitou, IQ.Light maticovými LED světlomety, 12“ dotykovým displejem a mnoha řidičskými asistenty. Navzdory ještě vyšší hmotnosti zrychlí ID.4 GTX z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Akumulátor z vrcholného ID.4, tedy s kapacitou 77 kWh, poskytuje dojezd 480 km v cyklu WLTP.