name | autoweek.cz

Oživení z TPCA: Toyota Aygo prošla modernizací
26.02.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nejúspěšnější model z produkce automobilky TPCA v Kolíně Toyota Aygo se představí na Ženevském autosalonu s omlazeným vzhledem, ale také vyšší výkonností a ovladatelností, aby bylo ještě zábavnější vůz řídit.
Od uvedení do výroby v roce 2014 je současná generace modelu Aygo s okamžitě rozpoznatelným designem ve stylu X velmi úspěšná. V roce 2017 bylo Aygo jedním z nejprodávanějších vozů segmentu městských mini s 85 000 prodanými kusy a podílem v segmentu 6,6 %.
Modernizované Aygo si uchovává svůj charakteristický trojrozměrný podpis ve tvaru písmene X. Příď ale dostala upravené přední světlomety s denním svícením LED DRL a nově navržené zadní svítilny posilující dynamický výraz vozu.
Tříválec o objemu 998 cm3 s 12ventilovým rozvodem DOHC a proměnlivým časováním VVT-i nyní plní emise Euro 6.2. V revidované podobě se vylepšila rovnováha mezi výkonem a spotřebou paliva se zvýšeným točivým momentem v nižších otáčkách pro ještě lepší jízdu v městské dopravě. Výrazně se snížily i hlučnost a vibrace.
Motor využívá nový systém vstřikovačů, vyšší kompresní poměr, snížení tření mnoha dílů, chlazený systém recirkulace výfukových plynů (EGR) a vylepšení vyvažovacího hřídele pro snížení vibrací ve volnoběžných otáčkách. Motor nyní poskytuje výkon 53 kW (72 k) při 6000/min a točivý moment 93 N.m při 4400/min. S ním nové Aygo zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,8 s a dosahuje maximální rychlost 160 km/h. Standardní verze má spotřebu paliva sníženou na 3,9 l/100 km (cyklus NEDC).
Nové Aygo se dodává i ve verzi Eco s pneumatikami se sníženým valivým odporem, delším 4. a 5. rychlostním stupněm), systémem Stop & Start od Toyoty a aerodynamickými zlepšeními.
Spolu se zvýšením výkonu přicházejí změny v nastavení zavěšení kol a aktualizace softwaru řízení, umožňující rychleji a přesněji reagovat na pokyny řidiče pro ještě větší agilitu při jízdě ve městě.
Městská miniauta v Evropě
Modernizované Aygo si uchovává svůj charakteristický trojrozměrný podpis ve tvaru písmene X. Příď ale dostala upravené přední světlomety s denním svícením LED DRL a nově navržené zadní svítilny posilující dynamický výraz vozu.
Tříválec o objemu 998 cm3 s 12ventilovým rozvodem DOHC a proměnlivým časováním VVT-i nyní plní emise Euro 6.2. V revidované podobě se vylepšila rovnováha mezi výkonem a spotřebou paliva se zvýšeným točivým momentem v nižších otáčkách pro ještě lepší jízdu v městské dopravě. Výrazně se snížily i hlučnost a vibrace.
Motor využívá nový systém vstřikovačů, vyšší kompresní poměr, snížení tření mnoha dílů, chlazený systém recirkulace výfukových plynů (EGR) a vylepšení vyvažovacího hřídele pro snížení vibrací ve volnoběžných otáčkách. Motor nyní poskytuje výkon 53 kW (72 k) při 6000/min a točivý moment 93 N.m při 4400/min. S ním nové Aygo zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,8 s a dosahuje maximální rychlost 160 km/h. Standardní verze má spotřebu paliva sníženou na 3,9 l/100 km (cyklus NEDC).
Nové Aygo se dodává i ve verzi Eco s pneumatikami se sníženým valivým odporem, delším 4. a 5. rychlostním stupněm), systémem Stop & Start od Toyoty a aerodynamickými zlepšeními.
Spolu se zvýšením výkonu přicházejí změny v nastavení zavěšení kol a aktualizace softwaru řízení, umožňující rychleji a přesněji reagovat na pokyny řidiče pro ještě větší agilitu při jízdě ve městě.
Městská miniauta v Evropě
2017 | 2016 | 2017/2016 | |
1. Fiat Panda | 189 966 | 191 076 | -0,6 % |
2. Fiat 500 | 189 643 | 183 247 | +3,5 % |
3. Volkswagen up! | 100 849 | 97 400 | +3,5 % |
4. Hyundai i10 | 90 729 | 85 505 | +6,1 % |
5. Toyota Aygo | 84 760 | 84 988 | -0,3 % |
6. Renault Twingo | 77 669 | 84 809 | -8,4 % |
7. Kia Picanto | 62 315 | 54 996 | +13,3 % |
8. Peugeot 108 | 55 870 | 63 539 | -12,1 % |
9. Citroen C1 | 53 221 | 62 546 | -14,9 % |
10. Opel Karl/Vauxhall Viva | 49 262 | 56 836 | -13,3 % |
Škoda Citigo | 35 770 | 38 620 | -7,4 % |
TPCA (Aygo, 108, C1) | 193 851 | 211 073 | -0,8 % |
VW Slovakia (up!, Citigo, mii) | 152 025 | 155 025 | -0,25 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz