name | autoweek.cz
Opel v Rüsselsheimu představil novou Astru
01.09.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Automobilka Opel v Rüsselsheimu představila novou generaci kompaktního modelu Astra jako základ výrobního programu pro hlavní závod. Poprvé bude k dispozici také s plug-in hybridním pohonem, plně elektrická verze bude následovat v roce 2023.
Za přítomnosti 180 novinářů v Rüsselsheimu a dalších 500 v přímém přenosu představil nový generální ředitel Uwe Hochgeschurtz klíčový model značky Opel - šestou generaci Astry. Opel od premiéry první generace tohoto nástupce modelu Kadett (pokud se započte i Kadett, ta je to už 11. generace kompaktních vozů značky) v roce 1991 prodal téměř 15 milionů vozů Astra.
Po koupi značky Opel v létě 2017 francouzskou skupinou PSA, která se od začátku roku 2021 spolu s Fiat-Chrysler (FCA) stala součástí skupiny Stellantis, se vývoj šesté generace modelu Astra (interně Astra L) přesměroval na třetí generaci upravené multi-energetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Ta se od roku 2013 používá v kompaktních modelech skupiny PSA. Nová Astra byla navržená, vyvinutá, otestovaná v Německu a bude se společně s Citroënem C4 vyrábět v Rüsselsheimu, kde se díky tomu zvýší počet zaměstnanců. První vozy přijdou počátkem roku 2022.
Poprvé bude Astra k dispozici také v elektrifikované podobě - při zahájení příjmu objednávek v říjnu bude budou v nabídce také dvě plug-in hybridní verze. Nový šéf Opelu Uwe Hochgeschurtz navíc oznámil, že plně elektrická verze s akumulátory Astra-e bude následovat od roku 2023. Zákazník si tak bude moci svobodně vybrat, protože budou připraveny i zážehové a vznětové motory.
Nová Astra přichází s čistým designem s liniemi připomínajícími kupé - bez příkras a samozřejmě s novou tváří značky Opel Vizor. Začíná letos jako sportovní pětidveřový model s ještě větším prostorem než předchozí model. Opel také plánuje brzy představit kombi Astra Sports Toure. Nová Astra má délku 4374 mm, je tedy delší jenom o 4 mm než dosud, zato rozvor se prodloužil o 13 mm na 2675 mm. Opel uvádí objem zavazadlového prostoru 422 l resp. 1250 l, ale to platí pro verze se spalovacími motory, u plug-in hybridů bude trochu menší.
V interiéru s plně digitálním panelem Pure Panel jsou dva 10“ displeje. Mimořádně široký dotykový displej je doplněn mechanickými ovladači pro klimatizaci. Osvědčená sedadla s certifikací AGR jsou instalována o 12 mm níž než v předchůdci. Také v oblasti bezpečnosti je Astra na výši: multifunkční kamera na čelním skle je doplněna dalšími čtyřmi, pěti radarovými senzory a ultrazvukovými snímači vpředu a vzadu, to vše integrované do systému Intelli-Drive 2.0. V Astře má premiéru nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED. Osvětlovací systém vychází z modelu Insignia a se 168 LED segmenty nemá v segmentu kompaktních vozů ale i střední třídy konkurenci.
Nabídka motorů sahá od základního zážehového přeplňovaného tříválce 1,2 l s výkonem 81 kW (110 k) resp. 96 kW (130 k) přes turbodiesel 1,5 l/96 kW (130 k) až po 132 kW (180 k) resp. 165 kW (225 k) u plug-in hybridů, přičemž s akumulátorem o kapacitě 12,4 kWh umožňují místně bezemisní dojezd až 60 km (WLTP).
Po koupi značky Opel v létě 2017 francouzskou skupinou PSA, která se od začátku roku 2021 spolu s Fiat-Chrysler (FCA) stala součástí skupiny Stellantis, se vývoj šesté generace modelu Astra (interně Astra L) přesměroval na třetí generaci upravené multi-energetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Ta se od roku 2013 používá v kompaktních modelech skupiny PSA. Nová Astra byla navržená, vyvinutá, otestovaná v Německu a bude se společně s Citroënem C4 vyrábět v Rüsselsheimu, kde se díky tomu zvýší počet zaměstnanců. První vozy přijdou počátkem roku 2022.
Poprvé bude Astra k dispozici také v elektrifikované podobě - při zahájení příjmu objednávek v říjnu bude budou v nabídce také dvě plug-in hybridní verze. Nový šéf Opelu Uwe Hochgeschurtz navíc oznámil, že plně elektrická verze s akumulátory Astra-e bude následovat od roku 2023. Zákazník si tak bude moci svobodně vybrat, protože budou připraveny i zážehové a vznětové motory.
Nová Astra přichází s čistým designem s liniemi připomínajícími kupé - bez příkras a samozřejmě s novou tváří značky Opel Vizor. Začíná letos jako sportovní pětidveřový model s ještě větším prostorem než předchozí model. Opel také plánuje brzy představit kombi Astra Sports Toure. Nová Astra má délku 4374 mm, je tedy delší jenom o 4 mm než dosud, zato rozvor se prodloužil o 13 mm na 2675 mm. Opel uvádí objem zavazadlového prostoru 422 l resp. 1250 l, ale to platí pro verze se spalovacími motory, u plug-in hybridů bude trochu menší.
V interiéru s plně digitálním panelem Pure Panel jsou dva 10“ displeje. Mimořádně široký dotykový displej je doplněn mechanickými ovladači pro klimatizaci. Osvědčená sedadla s certifikací AGR jsou instalována o 12 mm níž než v předchůdci. Také v oblasti bezpečnosti je Astra na výši: multifunkční kamera na čelním skle je doplněna dalšími čtyřmi, pěti radarovými senzory a ultrazvukovými snímači vpředu a vzadu, to vše integrované do systému Intelli-Drive 2.0. V Astře má premiéru nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED. Osvětlovací systém vychází z modelu Insignia a se 168 LED segmenty nemá v segmentu kompaktních vozů ale i střední třídy konkurenci.
Nabídka motorů sahá od základního zážehového přeplňovaného tříválce 1,2 l s výkonem 81 kW (110 k) resp. 96 kW (130 k) přes turbodiesel 1,5 l/96 kW (130 k) až po 132 kW (180 k) resp. 165 kW (225 k) u plug-in hybridů, přičemž s akumulátorem o kapacitě 12,4 kWh umožňují místně bezemisní dojezd až 60 km (WLTP).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz