name | autoweek.cz
Opel Grandland X s turbodieselem 2,0 CDTIi
05.12.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Kompaktní SUV Opel Grandland X dostane turbodiesel se vznětovým motorem 2,0 CDTI o výkonu 130 kW (177 k) a osmistupňovou automatickou převodovku AT8. Nově je k dispozici i v nové verzi Ultimate poskytující maximální komfort.
Nové kompaktní SUV Opel Grandland X se ve světové premiéře představilo na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Na český trh bylo uvedeno na konci října. Opel se u tohoto modelu nesnaží nabízet to nejlevnější auto, ale auto s nejvyšší hodnotou za vynaložené peníze.
Ač ještě nezačala reklamní kampaň na tento vůz, obdržel už Opel na něj v Evropě přes 50 000 závazných objednávek. Přitom zákazníci volí špičkovou výbavu: 45% kupujících volí světlomety AFL LED, 50 % ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR, 62 % otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy a 33 % vyhřívané přední sklo.
Grandland X má zavazadlový prostor o objemu 514 l resp. 1652 l po sklopení zadních sedadel.
Turbodiesel 2,0 CDTI
U Opelu předpokládají, že až 60 % kupujících tohoto modelu bude volit turbodiesel. Nabídku pohonných jednotek modelu Grandland X proto rozšiřuje nejvýkonnější motor - turbodiesel 2,0 CDTI o výkonu 130 kW (177 k) při otáčkách 3750/min a nejvyšší točivý moment 400 N.m při otáčkách 2000/min. Nový turbodiesel je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2,0 CDTI umožňuje modelu Grandland X 2,0 CDTI zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,1 s a dosáhnout maximální rychlost až 214 km/h. Může tahat přívěsy s hmotnosti až 2000 kg. Grandland X 2,0 CDTI 130 kW má spotřebu podle NEDC: město 5,3- l/100 km, mimo město 4,6-4,5 l/100 km a kombinovanou 4,9-4,8 l/100 km (kombinované emise CO2 128-126 g/km).
I nový čtyřválec 2,0 CDTI 130 kW má účinný systém na čištění výfukových plynů. Pro odstranění oxidů dusíku (NOx) z výfukových plynů slouží SCR katalyzátor pracující na principu selektivní katalytické redukce. Vodný roztok močoviny (AdBlue), která obsahuje amoniak (NH3), reaguje při vysoké teplotě s oxidy dusíku a výsledkem této reakce je neškodný dusík (N2) a vodní pára (H2O).
První dojmy za volantem nám ukázaly, že si tento vůz plně zaslouží výkonnější pohonnou jednotku, než je základní nabídka. Vyšší výkon umožňuje lépe využívat přednosti vozu. Vyšším výkonnostním parametrům je navíc uzpůsobeno i nastavení podvozku, který výkonnějšímu motoru plně vychází vstříc.
Grandland X Ultimate
Modely Opel Grandland X lze už nyní objednat v kombinaci s libovolným motorem i v nejvyšší verzi výbavy Ultimate, která kombinuje nejvyšší jízdní komfort, vynikající konektivitu, nejmodernější technologie a vyspělé asistenční systémy.
Grandland X Ultimate standardně zahrnuje luxusní prvky jako např. 19“ kola z lehké slitiny ve dvoubarevném ladění, adaptivními světlomety a moderní asistenční systémy LED AFL, využívající prostorový kamerový systém se záběrem 360°, a parkovací asistent Advanced Park Assist. Nechybějí ani stříbřité střešní lišty, střecha a kryty zrcátek v černém laku Diamond black.
Součástí výbavy jsou mj. i ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR a koženým potahem. Přední i obě krajní sedadla vzadu jsou vyhřívaná, sportovní akcent interiéru dodávají hliníkové pedály. Do standardní výbavy patří i prémiový audiosystém Denon s osmi reproduktory a subwooferem. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink, vybavený dotykovým displejem s úhlopříčkou 8“ a podporující Android Auto i Apple CarPlay, je doplněný digitálním tunerem DAB+. Posádka má k dispozici telematický systém OnStar. Kompatibilní smartfony je možné nabíjet bezdrátově pouhým vložením přístroje do přihrádky ve středové konzoli.
U příplatkového elektronického systému IntelliGrip může řidič volit jeden z pěti jízdních režimů - systém adaptuje přenos točivého momentu na poháněná přední kola, zabraňuje prokluzu kol a pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou, modifikuje i momenty přeřazování a charakteristiku elektronického pedálu plynu.
Ač ještě nezačala reklamní kampaň na tento vůz, obdržel už Opel na něj v Evropě přes 50 000 závazných objednávek. Přitom zákazníci volí špičkovou výbavu: 45% kupujících volí světlomety AFL LED, 50 % ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR, 62 % otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy a 33 % vyhřívané přední sklo.
Grandland X má zavazadlový prostor o objemu 514 l resp. 1652 l po sklopení zadních sedadel.
Turbodiesel 2,0 CDTI
U Opelu předpokládají, že až 60 % kupujících tohoto modelu bude volit turbodiesel. Nabídku pohonných jednotek modelu Grandland X proto rozšiřuje nejvýkonnější motor - turbodiesel 2,0 CDTI o výkonu 130 kW (177 k) při otáčkách 3750/min a nejvyšší točivý moment 400 N.m při otáčkách 2000/min. Nový turbodiesel je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2,0 CDTI umožňuje modelu Grandland X 2,0 CDTI zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,1 s a dosáhnout maximální rychlost až 214 km/h. Může tahat přívěsy s hmotnosti až 2000 kg. Grandland X 2,0 CDTI 130 kW má spotřebu podle NEDC: město 5,3- l/100 km, mimo město 4,6-4,5 l/100 km a kombinovanou 4,9-4,8 l/100 km (kombinované emise CO2 128-126 g/km).
I nový čtyřválec 2,0 CDTI 130 kW má účinný systém na čištění výfukových plynů. Pro odstranění oxidů dusíku (NOx) z výfukových plynů slouží SCR katalyzátor pracující na principu selektivní katalytické redukce. Vodný roztok močoviny (AdBlue), která obsahuje amoniak (NH3), reaguje při vysoké teplotě s oxidy dusíku a výsledkem této reakce je neškodný dusík (N2) a vodní pára (H2O).
První dojmy za volantem nám ukázaly, že si tento vůz plně zaslouží výkonnější pohonnou jednotku, než je základní nabídka. Vyšší výkon umožňuje lépe využívat přednosti vozu. Vyšším výkonnostním parametrům je navíc uzpůsobeno i nastavení podvozku, který výkonnějšímu motoru plně vychází vstříc.
Grandland X Ultimate
Modely Opel Grandland X lze už nyní objednat v kombinaci s libovolným motorem i v nejvyšší verzi výbavy Ultimate, která kombinuje nejvyšší jízdní komfort, vynikající konektivitu, nejmodernější technologie a vyspělé asistenční systémy.
Grandland X Ultimate standardně zahrnuje luxusní prvky jako např. 19“ kola z lehké slitiny ve dvoubarevném ladění, adaptivními světlomety a moderní asistenční systémy LED AFL, využívající prostorový kamerový systém se záběrem 360°, a parkovací asistent Advanced Park Assist. Nechybějí ani stříbřité střešní lišty, střecha a kryty zrcátek v černém laku Diamond black.
Součástí výbavy jsou mj. i ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR a koženým potahem. Přední i obě krajní sedadla vzadu jsou vyhřívaná, sportovní akcent interiéru dodávají hliníkové pedály. Do standardní výbavy patří i prémiový audiosystém Denon s osmi reproduktory a subwooferem. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink, vybavený dotykovým displejem s úhlopříčkou 8“ a podporující Android Auto i Apple CarPlay, je doplněný digitálním tunerem DAB+. Posádka má k dispozici telematický systém OnStar. Kompatibilní smartfony je možné nabíjet bezdrátově pouhým vložením přístroje do přihrádky ve středové konzoli.
U příplatkového elektronického systému IntelliGrip může řidič volit jeden z pěti jízdních režimů - systém adaptuje přenos točivého momentu na poháněná přední kola, zabraňuje prokluzu kol a pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou, modifikuje i momenty přeřazování a charakteristiku elektronického pedálu plynu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz