name | autoweek.cz
Opel Grandland dostal víc než jen oživený vzhled
18.10.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Opel Grandland prošel modernizací, která přináší mnohem víc než jen oživení vzhledu. Novinkou je uvedení nové varianty s plug-in hybridním pohonem ve své vrcholné podobě Hybrid4 umožňující i pohon všech kol.
Na vrcholu nabídky Opelu jsou samozřejmě sedan a kombi Insignia, nicméně modernizované SUV Grandland se jim v mnoha ohledech minimálně vyrovnává. Grandland je ve své vrcholné podobě Hybrid4 v současné době nejvýkonnějším vozidlem v nabídce značky Opel.
Opel Grandland X byl uveden na trh v roce 2017 a od té doby se jej prodalo 300 000 kusů. Automobil vyvinutý ve vývojovém centru v Rüsselsheimu vychází z plug-in hybridní platformy EMP2 PHEV. Vyrábí se v německém Eisenachu, ale vzhledem poklesu objemu produkce kvůli nedostatku čipů se první vozy vyrábějí ve francouzském Sochaux spolu s příbuzným Peugeotem 3008.
Benzin, nafta a plug-in hybridy
Nový Opel Grandland je k dispozici ve třech variantách pohonu - na benzin, naftu a plug-in hybrid. Základem nabídky je zážehový tříválec 1,2 Turbo/96 kW (130 k) a 230 N.m. Doplňuje jej turbodiesel 1,5 CDTi/96 kW (130 k) a 300 N.m. Ve verzi Hybrid s pohonem předních kol doplňuje zážehový motor 1,6 DIT/133 kW (180 k) elektromotor o 81,2 kW uložený u přední nápravy a osmistupňová automatická převodovka. Systém poskytuje největší celkový výkon 165 kW (224 k) a točivý moment 360 N.m. Akumulátor pod zadními sedadly má kapacitu 13,2 kWh. Opel na udržení 70 % kapacity poskytuje záruku 8 let nebo celkovou ujetou vzdálenost 160 000 km. Čistě elektrický dojezd verze Hybrid je podle WLTP 64 km při maximální rychlosti 135 km/h.
Vrcholná verze Hybrid 4 díky dvěma elektromotorům, jednomu na přední nápravě s 81,2 kW (110 k) a jednomu na zadní s 83 kW (113 k), v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 DIT o výkonu 147 kW (200 k) umožňuje využít pohon všech kol e-AWD. Systém pohonu dosahuje největší celkový výkon až 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 520 N.m. Umožňuje dosáhnout nejvyšší rychlost 235 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Čistě elektrický dojezd verze Hybrid 4 je podle WLTP 65 km. Spotřeba paliva s nabitým akumulátorem je podle WLTP 1,7 - 1,2 l/100 km (emise CO2 39 - 28 g/km). Pomocí přepínače na středové konzoli lze konfigurovat čtyři jízdní režimy: čistě elektrický, hybridní, s pohonem všech kol a Sport.
Nejen nová příď
Novou podobu vozu dodává příď v novém stylu Opel Vizor, který byl uveden v Opelu Mokka, spolu s novými, standardně dodávanými Full LED světlomety. V nabídce jsou i špičkové adaptivní světlomety Intellilux LED Pixel Matrix Light z modelu Insignia, každý s 84 segmenty a s další optimalizací funkcí (nasvícení do zatáček, reakce na změny počasí, denní svícení, potkávací a dálková světla) přizpůsobující se situaci. Umožňují jezdit stále s dálkovými světly bez hrozby oslňování řidičů vozidel vpředu s ještě lepším vykrýváním ploch.
Řidiči také napomáhá nový systém nočního vidění Night Vision, který pomocí infračerveného světla nasvěcuje pruh s dosahem až 100 m vpředu a na základě tepelných rozdílů do 150 milisekund detekuje blížící se živé bytosti, které zvýrazňuje na displeji.
Grandland může být vybaven systémem semiautonomního řízení Asistent jízdy na dálnici (Highway Integration Assist) kombinujícího adaptivní tempomat a aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, samozřejmě vyžadující aby řidič měl ruce na volantu.
Změny i v interiéru
Také interiér byl výrazně přepracován. Nově je v nabídce i plně digitální kokpit Pure Panel s 12“ displejem a možností individuálního uspořádání zobrazení kombinovaný s 10“ displejem infotainmentu. V základní výbavě jsou oba displeje s rozměrem 7“.
Grandland je dlouhý 447 cm při rozvoru náprav 267,5 cm. Zavazadlový prostor má objem 514 l/1652 l, u verzí s plug-in hybridním pohonem je základní objem 390 l, po sklopení zadních sedadel až 1528 l.
Základní vstupní akční cena je 569 900 Kč za verzi Grandland 1,2 Turbo, pro Grandland Hybrid 959 990 Kč a pro Plug In Hybrid 4 s výbavou GS Line 1 119 990 Kč. Objednávky prodejci přijímají od října 2021 a první vozy se prodejnách mají objevit koncem prvního čtvrtletí 2022.
Opel Grandland X byl uveden na trh v roce 2017 a od té doby se jej prodalo 300 000 kusů. Automobil vyvinutý ve vývojovém centru v Rüsselsheimu vychází z plug-in hybridní platformy EMP2 PHEV. Vyrábí se v německém Eisenachu, ale vzhledem poklesu objemu produkce kvůli nedostatku čipů se první vozy vyrábějí ve francouzském Sochaux spolu s příbuzným Peugeotem 3008.
Benzin, nafta a plug-in hybridy
Nový Opel Grandland je k dispozici ve třech variantách pohonu - na benzin, naftu a plug-in hybrid. Základem nabídky je zážehový tříválec 1,2 Turbo/96 kW (130 k) a 230 N.m. Doplňuje jej turbodiesel 1,5 CDTi/96 kW (130 k) a 300 N.m. Ve verzi Hybrid s pohonem předních kol doplňuje zážehový motor 1,6 DIT/133 kW (180 k) elektromotor o 81,2 kW uložený u přední nápravy a osmistupňová automatická převodovka. Systém poskytuje největší celkový výkon 165 kW (224 k) a točivý moment 360 N.m. Akumulátor pod zadními sedadly má kapacitu 13,2 kWh. Opel na udržení 70 % kapacity poskytuje záruku 8 let nebo celkovou ujetou vzdálenost 160 000 km. Čistě elektrický dojezd verze Hybrid je podle WLTP 64 km při maximální rychlosti 135 km/h.
Vrcholná verze Hybrid 4 díky dvěma elektromotorům, jednomu na přední nápravě s 81,2 kW (110 k) a jednomu na zadní s 83 kW (113 k), v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 DIT o výkonu 147 kW (200 k) umožňuje využít pohon všech kol e-AWD. Systém pohonu dosahuje největší celkový výkon až 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 520 N.m. Umožňuje dosáhnout nejvyšší rychlost 235 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Čistě elektrický dojezd verze Hybrid 4 je podle WLTP 65 km. Spotřeba paliva s nabitým akumulátorem je podle WLTP 1,7 - 1,2 l/100 km (emise CO2 39 - 28 g/km). Pomocí přepínače na středové konzoli lze konfigurovat čtyři jízdní režimy: čistě elektrický, hybridní, s pohonem všech kol a Sport.
Nejen nová příď
Novou podobu vozu dodává příď v novém stylu Opel Vizor, který byl uveden v Opelu Mokka, spolu s novými, standardně dodávanými Full LED světlomety. V nabídce jsou i špičkové adaptivní světlomety Intellilux LED Pixel Matrix Light z modelu Insignia, každý s 84 segmenty a s další optimalizací funkcí (nasvícení do zatáček, reakce na změny počasí, denní svícení, potkávací a dálková světla) přizpůsobující se situaci. Umožňují jezdit stále s dálkovými světly bez hrozby oslňování řidičů vozidel vpředu s ještě lepším vykrýváním ploch.
Řidiči také napomáhá nový systém nočního vidění Night Vision, který pomocí infračerveného světla nasvěcuje pruh s dosahem až 100 m vpředu a na základě tepelných rozdílů do 150 milisekund detekuje blížící se živé bytosti, které zvýrazňuje na displeji.
Grandland může být vybaven systémem semiautonomního řízení Asistent jízdy na dálnici (Highway Integration Assist) kombinujícího adaptivní tempomat a aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, samozřejmě vyžadující aby řidič měl ruce na volantu.
Změny i v interiéru
Také interiér byl výrazně přepracován. Nově je v nabídce i plně digitální kokpit Pure Panel s 12“ displejem a možností individuálního uspořádání zobrazení kombinovaný s 10“ displejem infotainmentu. V základní výbavě jsou oba displeje s rozměrem 7“.
Grandland je dlouhý 447 cm při rozvoru náprav 267,5 cm. Zavazadlový prostor má objem 514 l/1652 l, u verzí s plug-in hybridním pohonem je základní objem 390 l, po sklopení zadních sedadel až 1528 l.
Základní vstupní akční cena je 569 900 Kč za verzi Grandland 1,2 Turbo, pro Grandland Hybrid 959 990 Kč a pro Plug In Hybrid 4 s výbavou GS Line 1 119 990 Kč. Objednávky prodejci přijímají od října 2021 a první vozy se prodejnách mají objevit koncem prvního čtvrtletí 2022.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz