name | autoweek.cz

Opel Astra do prodeje

Opel Astra do prodeje

17.01.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Opel vstupuje do roku 2022 s velkým optimismem - po vynikajících prodejních výsledcích roku 2021 jej v letošním roce posílí nová generace kompaktního modelu Astra a pro firemní zákazníky ještě přitažlivější kombi verze Astra ST.
Opel má za sebou velmi úspěšný rok, když v mimořádně nepříznivých podmínkách dokázal prodat víc aut a výrazně i zvýšit svůj podíl na trhu, a to jak v Evropě, tak i v České republice. Významnou měrou mu v tom pomohly nové a inovované modely, ale i lehké užitkové vozy. Na českém trhu Opel dodal 5352 osobních a lehkých užitkových vozů, což proti 3975 vozům prodaným v roce 2020 znamenalo na stagnujícím trhu mimořádný meziroční nárůst o 34,6 %! Na českém trhu táhl prodej značky model Crossland, jehož se prodalo 1664 kusů, ale Opel v ČR také prodal 895 užitkových modelů Combo/Vivaro/Movano, což znamenalo růst o 49,4 %.
 
„Počítáme, že zřetelně růstový trend si udržíme i v roce 2022. Věříme si i proto, že letos uvedeme hned několik velmi výrazných novinek. V první řadě půjde o zcela novou Astru a její kombi verzi Astra Sports Tourer, která určitě osloví i flotilové klienty. Ještě dříve ale vyjede na český trh zásadně modernizované SUV Grandland. Vzhledem k tomu, že už zanedlouho vyjedeme na trh i se zcela novým Movanem, věříme, že i v segmentu užitkových vozů budeme v roce 2022 posilovat naši pozici,“ slíbil šéf českého zastoupení německé automobilky Opel Josef Šopík.
 
Novou Astru už je možné objednávat
Opel od premiéry nástupce legendárního Kadettu v roce 1991 prodal téměř 15 milionů pěti generací Astry. Nyní přichází šestá generace kompaktního modelu s tímto jménem, označovaná jako Astra L (se započtením pěti generací Kadettu). Vstupní model, jímž je hatchback Astra Edition se zážehovým tříválcem 1,2 l o výkonu 110 k (81 kW) a šestirychlostní převodovkou, stojí 479 990 Kč. Opel hned od uvedení na trh nabízí Astru také v plug-in hybridní verzi (PHEV) Astra Hybrid s cenou od 799 990 Kč.
 
Vyrábí se výhradně v hlavním závodě značky v Rüsselsheimu.
 
Společný základ proměněný v typický Opel
Šestá generace Astry byla navržena a vyvinuta v Rüsselsheimu s využitím platformy PSA EMP2 V3. Ta umožňuje instalaci různých typů pohonných jednotek - spalovací motory, plug-in hybridní i čistě elektrické - stejně jako nejmodernějších technologií při vynikající prostornosti. Ve srovnání se svými francouzskými sourozenci Peugeotem 308 a DS 4 dostal podvozek naladění typické pro vozy Opel co se týče jízdních vlastností, ovladatelnosti a stability při jízdě velkou rychlostí. To znamenalo specifické nastavení tlumičů, jinou charakteristiku stabilizátoru zadní nápravy, použití pružin se změněnou tuhostí a jinou charakteristiku zavěšení kol a řízení.
 
Všechny verze se standardně dodávají s mnoha asistenčními systémy, jako je varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním, detekce chodců, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo detekce ospalosti řidiče. Za příplatek je k dispozici i Drive Assist 2.0, zahrnující různé asistenční systémy do semiautonomního řízení 2. úrovně, nebo 360° parkovací kamera s HD zobrazením.
 
S novou tváří
Nová Astra je 4374 mm dlouhá, tedy jen o 4 mm delší než dříve, při rozvoru náprav 2675 mm. Nová Astra Sports Tourer je dlouhá 4642 mm, tedy o 60 mm kratší než předchozí model, ale rozvor se prodloužil o 70 mm na 2732 mm, takže je delší než u hatchbacku.
 
Nová tvář značky Opel Vizor, inspirovaná legendárním modelem Manta, byla vyvinuta speciálně pro Astru nové generace. Charakterizuje ji příď jako vodorovná linie, která se táhne až k LED světlometům se světly pro denní svícení ve tvaru křídla. Standardní výbavou jsou Eco LED světlomety s automatickými dálkovými světly HBA. Vrcholem nabídky jsou unikátní neoslňující adaptivní světlomety Intelli-Lux LED Pixel Light z modelu Insignia se 168 LED elementy
 
Časový posun v interiéru
Plně digitální panel Pure Panel tvoří 10“ displej, který doplňuje extra široký dotykový displej 10“, přičemž nejdůležitější funkce, například klimatizace, se stále nastavují pomocí výrazných ovladačů, jak to známe například z vozů Peugeot. Už základní verze infotainmentu nové generace už nevyžaduje kabelové propojení s kompatibilními smartfony, protože zvládá bezdrátové propojení přes Apple CarPlay i Android Auto. Řidiči může usnadnit život mimořádně velký head-up displej Intelli-HUD. Bezpečnost jízdy zvyšuje systém, který neustále registruje zda řidič drží pevně volant a v případě potřeby vyšle varovný signál.
 
Charakteristickým znakem moderních vozů Opel jsou špičková sedadla s ergonomickým certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken). Přední i zadní sedadla jsou vyhřívaná.
 
Všechny typy pohonných jednotek
Výkonové spektrum pohonných jednotek je od zážehového tříválce 1,2 Turbo ve verzích 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) přes čtyřválcový turbodiesel 1,5 CDTi/96 kW (130 k) až po plug-in hybridy 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). Motory se kombinují s šestirychlostní přímo řazenou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
 
Plug-in hybrid se zážehovým čtyřválcem 1,6 Turbo poskytuje největší výkon systému 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 360 N.m. Na čistě elektrický pohon dokáže ujet až 60 km (podle WLTP). Vrcholem nabídky bude hybrid se systémovým výkonem 165 kW (225 k) a stejným točivým momentem.
 
Plně elektricky poháněná Astra-e se přidá od začátku roku 2023.