name | autoweek.cz
Nový Ford Ranger je high-tech pick-up
25.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nový Ford Ranger je robustní pick-up, který je současně technicky na nejvyšší úrovni. Ford do nejnovější generace zapracoval nejmodernější techniku. Uvedení na mezinárodní trhy se uskuteční od roku 2022.
Ford uvede novou generaci pick-upu Ranger v Evropě s výběrem čtyř- nebo šestiválcových turbodieselů, s šestirychlostní přímo řazenou nebo desetistupňovou automatickou převodovkou a s elektronicky přiřaditelným nebo stálým pohonem všech kol.
Díky osobitému designu, robustní konstrukci a četným chytrým řešením detailů jde o všestranné vozidlo vhodné pro každého, kdo chce nebo musí v zaměstnání či ve volném čase během každodenního provozu překonávat nástrahy nezpevněných cest.
Nová generace byla vyvinuta převážně v Austrálii. Tamní tým zkušených konstruktérů, inženýrů a inženýrů úzce spolupracoval s dalšími experty Fordu z celého světa. Tato globální spolupráce umožnila přístup k nejmodernějším technologiím, například pro další optimalizaci výkonu a bezpečnosti nového modelu.
Design se od současné generace odlišuje především svou americky vyhlížející přední částí, kterou charakterizuje mohutná maska chladiče a hlavní světlomety v nezaměnitelném tvaru C. Větší přívody vzduchu zajišťují dostatečné chlazení pro motor, aby všechny komponenty zůstaly v zeleném teplotním rozmezí i při tahání těžkých přívěsů nebo při plném zatížení v terénu. Boční linie integrují mohutné podběhy kol a zadní svítilny přebírají designové téma přední části vozu.
Nová generace modelů má o 5 cm delší rozvor náprav a také o 5 cm širší rozchod díky přední nápravě posunuté hodně dopředu. To zvyšuje úhly nájezdu a odjezdu a zvyšuje směrovou stabilitu v terénu.
Materiály měkké na dotek zpříjemňují výrazně vylepšený interiér modelu Ranger. Základním prvkem nabídky konektivity v novém Rangeru je vzpřímená dotyková obrazovka ve středové konzoli. V závislosti na úrovni výbavy Ford nabízí dotykový displej 10“ nebo 12“, který slouží jako doplněk k plně digitálnímu přístrojovému panelu. Umožňuje ovládání prvků moderního i hlasem ovladatelného komunikačního a zábavního systému Ford Sync 4, který nedávno oslavil svou evropskou premiéru v elektricky poháněném modelu Ford Mustang Mach-E. Standardem je modem pro konektivitu. Dotykový displej Sync také řidiče pomáhá při parkování v omezeném prostoru a při manévrování v obtížném terénu, protože zobrazuje snímky z různých kamer a senzorů vozidla v 360° pohledu z ptačí perspektivy. Dotykový displej rovněž umožňuje nastavit jízdní režimy.
Ford v přímém dialogu se zákazníky vyvinul další detailní řešení, která rovněž značně usnadňují každodenní používání nákladové plochy - například dva schůdky za zadními koly integrované do nárazníku, které umožňují snadný přístup. Další optimalizace zajišťují, že je zde ještě víc prostoru pro přepravu zboží a další možnosti ukotvení. Ložná plocha se rozšířila o 5 cm a je opatřena odolným plastovým potahem, který je odolný vůči škrábancům a škrábancům.
Nový systém ukládání se speciálními oddělovacími prvky nabízí bezpečné upevnění předmětů různých velikostí. Drobné předměty, které by se jinak musely vzít do interiéru, lze upevnit na kolejnice po stranách ložné plochy pomocí silných flexibilních spon.
Další technické podrobnosti oznámí Ford později. Nový Ranger bude k dispozici pro objednání v Evropě koncem roku 2022 a první vozy budou dodány začátkem roku 2023. Verze, které se prodávají v Evropě, budou i nadále sjíždět z montážní linky v Jižní Africe. Populární pick-up bude v budoucnu tvořit základ také pro Volkswagen Amarok.
Díky osobitému designu, robustní konstrukci a četným chytrým řešením detailů jde o všestranné vozidlo vhodné pro každého, kdo chce nebo musí v zaměstnání či ve volném čase během každodenního provozu překonávat nástrahy nezpevněných cest.
Nová generace byla vyvinuta převážně v Austrálii. Tamní tým zkušených konstruktérů, inženýrů a inženýrů úzce spolupracoval s dalšími experty Fordu z celého světa. Tato globální spolupráce umožnila přístup k nejmodernějším technologiím, například pro další optimalizaci výkonu a bezpečnosti nového modelu.
Design se od současné generace odlišuje především svou americky vyhlížející přední částí, kterou charakterizuje mohutná maska chladiče a hlavní světlomety v nezaměnitelném tvaru C. Větší přívody vzduchu zajišťují dostatečné chlazení pro motor, aby všechny komponenty zůstaly v zeleném teplotním rozmezí i při tahání těžkých přívěsů nebo při plném zatížení v terénu. Boční linie integrují mohutné podběhy kol a zadní svítilny přebírají designové téma přední části vozu.
Nová generace modelů má o 5 cm delší rozvor náprav a také o 5 cm širší rozchod díky přední nápravě posunuté hodně dopředu. To zvyšuje úhly nájezdu a odjezdu a zvyšuje směrovou stabilitu v terénu.
Materiály měkké na dotek zpříjemňují výrazně vylepšený interiér modelu Ranger. Základním prvkem nabídky konektivity v novém Rangeru je vzpřímená dotyková obrazovka ve středové konzoli. V závislosti na úrovni výbavy Ford nabízí dotykový displej 10“ nebo 12“, který slouží jako doplněk k plně digitálnímu přístrojovému panelu. Umožňuje ovládání prvků moderního i hlasem ovladatelného komunikačního a zábavního systému Ford Sync 4, který nedávno oslavil svou evropskou premiéru v elektricky poháněném modelu Ford Mustang Mach-E. Standardem je modem pro konektivitu. Dotykový displej Sync také řidiče pomáhá při parkování v omezeném prostoru a při manévrování v obtížném terénu, protože zobrazuje snímky z různých kamer a senzorů vozidla v 360° pohledu z ptačí perspektivy. Dotykový displej rovněž umožňuje nastavit jízdní režimy.
Ford v přímém dialogu se zákazníky vyvinul další detailní řešení, která rovněž značně usnadňují každodenní používání nákladové plochy - například dva schůdky za zadními koly integrované do nárazníku, které umožňují snadný přístup. Další optimalizace zajišťují, že je zde ještě víc prostoru pro přepravu zboží a další možnosti ukotvení. Ložná plocha se rozšířila o 5 cm a je opatřena odolným plastovým potahem, který je odolný vůči škrábancům a škrábancům.
Nový systém ukládání se speciálními oddělovacími prvky nabízí bezpečné upevnění předmětů různých velikostí. Drobné předměty, které by se jinak musely vzít do interiéru, lze upevnit na kolejnice po stranách ložné plochy pomocí silných flexibilních spon.
Další technické podrobnosti oznámí Ford později. Nový Ranger bude k dispozici pro objednání v Evropě koncem roku 2022 a první vozy budou dodány začátkem roku 2023. Verze, které se prodávají v Evropě, budou i nadále sjíždět z montážní linky v Jižní Africe. Populární pick-up bude v budoucnu tvořit základ také pro Volkswagen Amarok.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz