name | autoweek.cz
Nové Caddy je zde
10.03.2020 | | Nové modely
Volkswagen uvedl nové Caddy velkolepou show uprostřed karnevalové sezóny ve staré kovárně v Düsseldorfu. Následující představení pro veřejnost se ale nekonalo, protože autosalon v Ženevě byl odvolán.
Městské dodávky obvykle nejsou tak docela sexy a Caddy nebylo v tomto ohledu výjimkou. Dosud mělo tradiční vzhled „šedé myši“. To se teď po třech milionech dodaných vozů mění. Ve srovnání s předchůdcem nezůstal podle šéfa značky Volkswagen Užitkové vozy Thomase Sedrana nezměněný ani šroubek.
Caddy vždycky bylo skutečně všestranné auto, které mohlo sloužit jako městská dodávka, rodinný automobil, až sedmimístné MPV (minivan) nebo obytné vozidlo.Nyní bylo toto auto výrazně vylepšeno, a to jak navenek, tak i uvnitř. Všechny verze mají bohatší výbavu než porovnatelní předchůdci a dlouhá užitková verze Caddy Maxi nově nabízí prostor až pro dvě europalety.
Nové Caddy je sportovnější a dynamičtější, aniž by opustilo své základní hodnoty - v pozitivním smyslu zůstává všestranným pracovním vozem s tím rozdílem, že se o víkendech může zhostit dalších rolí.
Jak už bylo řečeno, každý detail byl na tomto voze od základu přepracován. Poprvé je Caddy založeno na modulární platformě MQB. To mu otevírá dveře k novým špičkovým technologiím známým například z nové generace Golfu. Co tím chce Volkswagen ukázat? Jednoduše řečeno: toto pracovní auto dorazilo do digitálního věku. Asistenční systémy, možnosti infotainmentu a digitalizované operační systémy z Caddy činí chytrý telefon na kolech.
Mezi novými asistenčními systémy je Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Další novinkou je Trailer Assist, známý z modelu Crafter, který usnadňuje couvání s přívěsem, a cenným pomocníkem je také asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistentu pro vyjetí z parkovacího místa.
Rovněž nové jsou až 18“ kola z lehkých slitin, LED hlavní světlomety a zadní LED svítilny. V případě Caddy se poprvé objevuje i bezklíčové odemykání (Kessy) a tzv. „digitální kokpit“.
Nové Caddy je k dispozici v různých variantách jako užitkové vozidlo Cargo se skříňovou uzavřenou karoserií nebo jako kombi s proskleným prostorem pro cestující, stejně jako v různých osobních variantách s liniemi výbav Caddy, Life a nakonec podle Volkswagenu obzvláště elegantní Style.
Nové čtyřválcové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a plní emisní normy Euro 6 pro rok 2021. K dispozici jsou dva turbodiesely a jeden zážehový motor. Pro motory TDI s výkonem 55 kW (75 k) a 90 kW (122 k) se poprvé používá nový systém zachytávání oxidů dusíku (NOx) Twindosing se dvěma katalyzátory SCR a dvojitým vstřikováním AdBlue. Přeplňovaný zážehový motor TSI s výkonem 84 kW / (116 k) bude i ve verzi TGI na zemní plyn. O čistě elektrické variantě se neuvažuje, ale pravděpodobná je verze s plug-in hybridním pohonem.
Volkswagen zatím neupřesnil přesný čas uvedení na trh, jen uvádí, že se nové Caddy začne vyrábět do konce roku 2020. První vozy se tedy v ČR nejspíš objeví počátkem roku 2021.
Caddy vždycky bylo skutečně všestranné auto, které mohlo sloužit jako městská dodávka, rodinný automobil, až sedmimístné MPV (minivan) nebo obytné vozidlo.Nyní bylo toto auto výrazně vylepšeno, a to jak navenek, tak i uvnitř. Všechny verze mají bohatší výbavu než porovnatelní předchůdci a dlouhá užitková verze Caddy Maxi nově nabízí prostor až pro dvě europalety.
Nové Caddy je sportovnější a dynamičtější, aniž by opustilo své základní hodnoty - v pozitivním smyslu zůstává všestranným pracovním vozem s tím rozdílem, že se o víkendech může zhostit dalších rolí.
Jak už bylo řečeno, každý detail byl na tomto voze od základu přepracován. Poprvé je Caddy založeno na modulární platformě MQB. To mu otevírá dveře k novým špičkovým technologiím známým například z nové generace Golfu. Co tím chce Volkswagen ukázat? Jednoduše řečeno: toto pracovní auto dorazilo do digitálního věku. Asistenční systémy, možnosti infotainmentu a digitalizované operační systémy z Caddy činí chytrý telefon na kolech.
Mezi novými asistenčními systémy je Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Další novinkou je Trailer Assist, známý z modelu Crafter, který usnadňuje couvání s přívěsem, a cenným pomocníkem je také asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistentu pro vyjetí z parkovacího místa.
Rovněž nové jsou až 18“ kola z lehkých slitin, LED hlavní světlomety a zadní LED svítilny. V případě Caddy se poprvé objevuje i bezklíčové odemykání (Kessy) a tzv. „digitální kokpit“.
Nové Caddy je k dispozici v různých variantách jako užitkové vozidlo Cargo se skříňovou uzavřenou karoserií nebo jako kombi s proskleným prostorem pro cestující, stejně jako v různých osobních variantách s liniemi výbav Caddy, Life a nakonec podle Volkswagenu obzvláště elegantní Style.
Nové čtyřválcové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a plní emisní normy Euro 6 pro rok 2021. K dispozici jsou dva turbodiesely a jeden zážehový motor. Pro motory TDI s výkonem 55 kW (75 k) a 90 kW (122 k) se poprvé používá nový systém zachytávání oxidů dusíku (NOx) Twindosing se dvěma katalyzátory SCR a dvojitým vstřikováním AdBlue. Přeplňovaný zážehový motor TSI s výkonem 84 kW / (116 k) bude i ve verzi TGI na zemní plyn. O čistě elektrické variantě se neuvažuje, ale pravděpodobná je verze s plug-in hybridním pohonem.
Volkswagen zatím neupřesnil přesný čas uvedení na trh, jen uvádí, že se nové Caddy začne vyrábět do konce roku 2020. První vozy se tedy v ČR nejspíš objeví počátkem roku 2021.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz