name | autoweek.cz

Nová Honda CR-V už i v evropské sériové verzi
28.03.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Pátá generace Hondy CR-V měla v evropské sériové verzi premiéru na autosalonu v Ženevě. U motorů Honda vsadila jen na zážehový a do budoucna poprvé v Evropě u vozu CR-V přidá ještě hybridní pohon se dvěma elektromotory.
Nová Honda CR-V se v prodeji objeví na podzim s motorem 1,5 i-VTEC Turbo, hybrid se přidá na začátku příštího roku. Pro evropské trhy by se měla vyrábět v anglickém Swindonu.
Všechno nově
Honda CR-V dostala novou podvozkovou platformu odvozenou od platformy nové generace modelu Civic a karoserie má větší tuhost. Obě nápravy mají širší rozchod a především je delší rozvor náprav o plných 41 mm (2671 mm), takže prostor na zadních sedadlech je opět větší. Světlá výška vzrostla o 38 mm na 208 mm. K dispozici bude rovněž zcela nová sedmimístná verze.
Tvary karoserie vycházejí z osvědčené architektury ale s moderními detaily, např. s LED světlomety, a celkově sportovnějším stylem. Vůz je vybaven systémem aktivního uzavírání mřížky chladiče Active Shutter Grille, který ještě více vylepšuje úspornou spotřebu paliva.
V interiéru je digitální přístrojový panel, multimediální systém a další detaily sdílené s novou generací modelu Civic. Přístrojová deska je osazena dvěma 7“ displeji.
Bez turbodieselu ale s možností 4x4
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 VTEC Turbo/140 kW (190 k) známý z modelu Civic. Zážehový čtyřválec bude možné kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo s plynulou změnou převodových poměrů CVT. Základní verze se zážehovým motorem i hybridní varianta budou mít pohon předních kol. Za příplatek bude k dispozici pohon všech kol Real Time AWD with Intelligent Control System.
Poprvé bude i hybrid
V Evropě poprvé bude u CR-V k dispozici systém hybridního inteligentního pohonu i-MMD, který sestává ze zážehového motoru 2,0 i-VTEC a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Motor má propracovaný systém variabilního časování ventilů, takže může pracovat i v Atkinsonově cyklu. Při nízkém zatížení zůstávají sací ventily otevřeny i na začátku kompresního zdvihu. Část vzduchu se tak vrací do sacího potrubí a píst spotřebuje při zdvihu méně energie. Spotřeba paliva má být v konečném důsledku nižší.
Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, místo ní je vybaven kompaktnější planetovou převodovkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký přenos točivého momentu.
Hybridní pohon podle potřeby automaticky střídá tři jízdní režimy. EV Drive znamená, že vozidlo se pohybuje čistě na elektrickou energii. V módu Hybrid Drive spalovací motor roztáčí generátor vyrábějící elektrickou energii pro elektromotor, který pohání auto. Pokud je elektrické energie přebytek, skladuje se v akumulátorech. Ve třetím režimu Engine Drive vůz pohání spalovací motor a elektromotor mu pomáhá při akceleraci.
Všechno nově
Honda CR-V dostala novou podvozkovou platformu odvozenou od platformy nové generace modelu Civic a karoserie má větší tuhost. Obě nápravy mají širší rozchod a především je delší rozvor náprav o plných 41 mm (2671 mm), takže prostor na zadních sedadlech je opět větší. Světlá výška vzrostla o 38 mm na 208 mm. K dispozici bude rovněž zcela nová sedmimístná verze.
Tvary karoserie vycházejí z osvědčené architektury ale s moderními detaily, např. s LED světlomety, a celkově sportovnějším stylem. Vůz je vybaven systémem aktivního uzavírání mřížky chladiče Active Shutter Grille, který ještě více vylepšuje úspornou spotřebu paliva.
V interiéru je digitální přístrojový panel, multimediální systém a další detaily sdílené s novou generací modelu Civic. Přístrojová deska je osazena dvěma 7“ displeji.
Bez turbodieselu ale s možností 4x4
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 VTEC Turbo/140 kW (190 k) známý z modelu Civic. Zážehový čtyřválec bude možné kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo s plynulou změnou převodových poměrů CVT. Základní verze se zážehovým motorem i hybridní varianta budou mít pohon předních kol. Za příplatek bude k dispozici pohon všech kol Real Time AWD with Intelligent Control System.
Poprvé bude i hybrid
V Evropě poprvé bude u CR-V k dispozici systém hybridního inteligentního pohonu i-MMD, který sestává ze zážehového motoru 2,0 i-VTEC a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Motor má propracovaný systém variabilního časování ventilů, takže může pracovat i v Atkinsonově cyklu. Při nízkém zatížení zůstávají sací ventily otevřeny i na začátku kompresního zdvihu. Část vzduchu se tak vrací do sacího potrubí a píst spotřebuje při zdvihu méně energie. Spotřeba paliva má být v konečném důsledku nižší.
Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, místo ní je vybaven kompaktnější planetovou převodovkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký přenos točivého momentu.
Hybridní pohon podle potřeby automaticky střídá tři jízdní režimy. EV Drive znamená, že vozidlo se pohybuje čistě na elektrickou energii. V módu Hybrid Drive spalovací motor roztáčí generátor vyrábějící elektrickou energii pro elektromotor, který pohání auto. Pokud je elektrické energie přebytek, skladuje se v akumulátorech. Ve třetím režimu Engine Drive vůz pohání spalovací motor a elektromotor mu pomáhá při akceleraci.
Kompaktní SUV v Evropě | 2017 (ks) | 2016 (ks) | změna (%) |
1. Nissan Qashqai | 136 480 | 126 179 | + 8,2 % |
2. Volkswagen Tiguan | 128 033 | 72 997 | + 75,4 % |
3. Peugeot 3008 | 81 860 | 612 | - |
4. Hyundai Tucson | 79 623 | 82 705 | - 3,7 % |
5. Ford Kuga | 78 402 | 63 366 | + 23,7 % |
6. Kia Sportage | 71 184 | 77 890 | - 8,6 % |
7. Renault Kadjar | 63 309 | 70 976 | - 10,8 % |
8. Toyota C-HR | 61 500 | - | - |
9. Seat Ateca | 41 498 | 1 104 | - |
10. Nissan X-Trail | 39 463 | 32 516 | + 21,4 % |
Honda CR-V | 33 982 | 43 444 | - 21,8 % |
Honda HR-V | 29 197 | 33 475 | - 12,8 % |
Škoda Karoq | 5 982 | - | - |
Segment celkem | 989 421 | 723 521 | + 36,8 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz