name | autoweek.cz
Modernizovaný Volkswagen Polo 2021
23.04.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Současná generace Volkswagenu Polo prošla, podobně jako sesterský Seat Ibiza, modernizací. Polo se tím ještě víc přiblížilo ke Golfu. Současně naznačuje mnohé o tom, co můžeme čekat od nové generace Škody Fabia. Začátek předprodeje v ČR je plánován na červen 2021.
S více než 18 miliony vyrobených vozů od roku 1975 se Volkswagen Polo řadí k historicky nejúspěšnějším malým automobilům na světě. Současná šestá generace je v prodeji od roku 2017. Pro evropské trhy se vyrábí ve španělské Pamploně.
Modernizované Polo dostalo nový přední a zadní nárazník, modifikovaný tvar a grafiku předních světlometů a změnila se i přední maska, která nyní může být po vzoru Golfu v případě použití světlometů IQ.Light LED Matrix propojena tenkou svítící LED linkou. Při pohledu zezadu zaujmou zejména dvoudílné svítilny, opět tvarem připomínající Golf 8. generace.
Současná generace Volkswagenu Polo vznikla na základě modulární platformy MQB A0, kterou sdílí se Seatem Ibiza a dostane ji i nová Fabia. Díky ní nabízí ve třídě malých vnitřním prostorem, a to i na zadních sedadlech. Zavazadlový objem má na poměry třídy velký objem 351 l.
V nabídce jen tříválce
Základem nabídky motorů bude při uvedení na trh přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových verzích - 70 kW (95 k)/175 N.m ve spojení s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou i se sedmistupňovou dvouspojkovou DSG, zatímco pro výkonnější 81 kW (110 k)/200 N.m bude standardem jen sedmistupňová DSG. V nabídce bude i nepřeplňovaný tříválec 1,0 MPI s 59 kW (80 k)/93 N.m, dostupný výlučně pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Alternativou nahrazující vznětové motory bude ekologická verze na stlačený zemní plyn (CNG) 1,0 TGI66 kW (90 k)/160 N.m se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Čtyřválec 1,5 TSI evo, který dosud byl v nabídce, zatím Volkswagen v informacích o modernizovaném Polu neuvádí (na rozdíl od Seatu pro modernizovanou Ibizu).
Prediktivní tempomat
Standardem pro Polo je asistenční systém Lane Assist, který udržuje auto v jízdním pruhu. Za příplatek je k dispozici i IQ.Drive Travel Assist s inteligentním prediktivním adaptivním tempomatem, který dokáže přizpůsobit rychlost jízdy na základě profilu trati. Samozřejmě nechybějí ani další prvky systémů aktivní bezpečnosti jako např. přednárazový systém s autonomním brzděním.
Na výběr budou čtyři typy infotainmentu. Základem je 6,5“ Composition Media, pro vyšší výbavy to bude Ready2Discover s 8,0“ displejem. Kromě toho budou za příplatek v nabídce 8,0“ systém Discover Media a vrcholný 9,2“ infotainment Discover Pro. Kromě základního Composition Media jsou všechny ostatní infotainmentu založené na nejnovější architektuře MIB3. V systému Ready2Discover si majitel může aktivovat navigaci později, zatímco v Discover Media a Discover Pro je standardem. Systémy infotainmentu založené na MIB3 podporují online funkce díky integrované kartě eSIM.
Špičková technika ve standardní výbavě
V základní výbavě budou mj. přední a zadní LED světlomety, systém pro udržování v jízdních pruzích, elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální airbag mezi řidičem a spolujezdcem nebo klimatizace s novým panel ovládání s dotykovými plochami namísto otočných ovladačů a tlačítek. Bude v ní nově i digitální přístrojový panel s displejem 8,0“.
Pro vrcholné úrovně výbavy budou standardem špičkové světlomety IQ.Light LED Matrix, ve třídě malých aut dosud s výjimkou Opelu Corsa unikátní, nebo 10,25“ digitální přístrojový panel a online infotainment s displejem 8“.
Modernizované Polo dostalo nový přední a zadní nárazník, modifikovaný tvar a grafiku předních světlometů a změnila se i přední maska, která nyní může být po vzoru Golfu v případě použití světlometů IQ.Light LED Matrix propojena tenkou svítící LED linkou. Při pohledu zezadu zaujmou zejména dvoudílné svítilny, opět tvarem připomínající Golf 8. generace.
Současná generace Volkswagenu Polo vznikla na základě modulární platformy MQB A0, kterou sdílí se Seatem Ibiza a dostane ji i nová Fabia. Díky ní nabízí ve třídě malých vnitřním prostorem, a to i na zadních sedadlech. Zavazadlový objem má na poměry třídy velký objem 351 l.
V nabídce jen tříválce
Základem nabídky motorů bude při uvedení na trh přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových verzích - 70 kW (95 k)/175 N.m ve spojení s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou i se sedmistupňovou dvouspojkovou DSG, zatímco pro výkonnější 81 kW (110 k)/200 N.m bude standardem jen sedmistupňová DSG. V nabídce bude i nepřeplňovaný tříválec 1,0 MPI s 59 kW (80 k)/93 N.m, dostupný výlučně pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Alternativou nahrazující vznětové motory bude ekologická verze na stlačený zemní plyn (CNG) 1,0 TGI66 kW (90 k)/160 N.m se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Čtyřválec 1,5 TSI evo, který dosud byl v nabídce, zatím Volkswagen v informacích o modernizovaném Polu neuvádí (na rozdíl od Seatu pro modernizovanou Ibizu).
Prediktivní tempomat
Standardem pro Polo je asistenční systém Lane Assist, který udržuje auto v jízdním pruhu. Za příplatek je k dispozici i IQ.Drive Travel Assist s inteligentním prediktivním adaptivním tempomatem, který dokáže přizpůsobit rychlost jízdy na základě profilu trati. Samozřejmě nechybějí ani další prvky systémů aktivní bezpečnosti jako např. přednárazový systém s autonomním brzděním.
Na výběr budou čtyři typy infotainmentu. Základem je 6,5“ Composition Media, pro vyšší výbavy to bude Ready2Discover s 8,0“ displejem. Kromě toho budou za příplatek v nabídce 8,0“ systém Discover Media a vrcholný 9,2“ infotainment Discover Pro. Kromě základního Composition Media jsou všechny ostatní infotainmentu založené na nejnovější architektuře MIB3. V systému Ready2Discover si majitel může aktivovat navigaci později, zatímco v Discover Media a Discover Pro je standardem. Systémy infotainmentu založené na MIB3 podporují online funkce díky integrované kartě eSIM.
Špičková technika ve standardní výbavě
V základní výbavě budou mj. přední a zadní LED světlomety, systém pro udržování v jízdních pruzích, elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální airbag mezi řidičem a spolujezdcem nebo klimatizace s novým panel ovládání s dotykovými plochami namísto otočných ovladačů a tlačítek. Bude v ní nově i digitální přístrojový panel s displejem 8,0“.
Pro vrcholné úrovně výbavy budou standardem špičkové světlomety IQ.Light LED Matrix, ve třídě malých aut dosud s výjimkou Opelu Corsa unikátní, nebo 10,25“ digitální přístrojový panel a online infotainment s displejem 8“.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz