name | autoweek.cz

Mercedes představil třídu C jako sedan i Kombi
24.02.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Mercedes-Benz představil novou třídu C jako sportovnější vůz vybavený technickými vymoženostmi třídy S. Má navázat na úspěchy posledních let, ale nebude to mít snadné. Přichází totiž v době, kdy celý segment střední třídy likviduje růst zájmu o SUV.
Mercedes uvádí sedan a Kombi třídy C společně. Zákazníci je mohou objednávat od 30. března. U prodejců se objeví v létě 2021. Uvedení nové třídy C pro Mercedes-Benz znamená mnohem víc než jen další premiéru jedné z klíčových modelových řad. Třída C již téměř 40 let (od roku 1982 kdy byl představen „Baby-Benz“ 190) reprezentuje spolu s třídami E a S samotnou podstatu značky.
Třída C generuje velký objem prodeje jakožto nejprodávanější model značky - dosud se prodalo 10,5 milionu vozů, z toho 2,5 milionu poslední generace z roku 2014, nejvíc v Číně. Jenže na rozdíl od tříd E a S se spolu s celým segmentem prémiové střední třídy dostává pod tlak rostoucího zájmu o SUV. Mercedes se v případě třídy C snaží na současnou situaci reagovat sportovnějším vzhledem, větší dynamikou a mnoha technickými inovacemi do značné míry přebíranými z nové generace třídy S.
Auta dnes zřejmě prodává především velikost displejů, a tak třída C přichází se skutečně impozantním centrálním displejem 11,9“ převzatým z třídy S (základní verze má uhlopříčku 9,5“). K tomu se přidává 12,3“ přístrojový panel (v základní verzi 10,25“). Oba displeje lze individualizovat ve třech stylech (Sporty, Classic, Understated) a třech režimech (Navigace, Asistence, Servis). Informační a zábavní systém Mercedes-Benz User Experience (MBUX) nové generace je vybaven pokročilým hlasovým ovládáním, navigací s funkcí MBUX Augmented Video a aktualizací na dálku OTA (Over the Air).
Téměř celá on-line prezentace nové generace se věnovala digitalizaci a konektivitě, nechybělo ani představení nových asistenčních systémů. Jenže auto by mělo především jezdit. Tomu se prezentace věnovala téměř skrytě a okrajově. Důraz byl kladen jen na poprvé použité řízení zadních kol (deset let po Renaultu Laguna...) a plug-in hybridní pohon s rekordním dojezdem na elektrický pohon 100 km (podle WLTP) daným velkým akumulátorem s kapacitou 25,4 kWh. Plug-in hybridy ovšem přijdou do prodeje později - nejprve se zážehovými motory, posléze i s turbodiesely. Pro začátek to budou jen mild-hybridy se sítí 48 V a startér/generátorem ISG.
Nabídka motorů zahrnuje výhradně čtyřválce z rodiny modulárních motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Všechny verze jsou vybaveny automatickou převodovkou 9G-Tronic. Pro varianty s pohonem všech kol byl systém 4Matic zdokonalen.
A jen na okraj: vzduchové pérování a regulace světlé výšky vzadu jsou u sedanu i Kombi standardem. Délka sedanu i Kombi je 4751 mm (+65 mm resp. +49 mm) s rozvorem náprav 2865 mm (+25 mm). Objem zavazadlového prostoru sedanu je nezměněných 455 l, u Kombi 490 l (+30 l) resp. 1510 l (+30 l).
Třída C generuje velký objem prodeje jakožto nejprodávanější model značky - dosud se prodalo 10,5 milionu vozů, z toho 2,5 milionu poslední generace z roku 2014, nejvíc v Číně. Jenže na rozdíl od tříd E a S se spolu s celým segmentem prémiové střední třídy dostává pod tlak rostoucího zájmu o SUV. Mercedes se v případě třídy C snaží na současnou situaci reagovat sportovnějším vzhledem, větší dynamikou a mnoha technickými inovacemi do značné míry přebíranými z nové generace třídy S.
Auta dnes zřejmě prodává především velikost displejů, a tak třída C přichází se skutečně impozantním centrálním displejem 11,9“ převzatým z třídy S (základní verze má uhlopříčku 9,5“). K tomu se přidává 12,3“ přístrojový panel (v základní verzi 10,25“). Oba displeje lze individualizovat ve třech stylech (Sporty, Classic, Understated) a třech režimech (Navigace, Asistence, Servis). Informační a zábavní systém Mercedes-Benz User Experience (MBUX) nové generace je vybaven pokročilým hlasovým ovládáním, navigací s funkcí MBUX Augmented Video a aktualizací na dálku OTA (Over the Air).
Téměř celá on-line prezentace nové generace se věnovala digitalizaci a konektivitě, nechybělo ani představení nových asistenčních systémů. Jenže auto by mělo především jezdit. Tomu se prezentace věnovala téměř skrytě a okrajově. Důraz byl kladen jen na poprvé použité řízení zadních kol (deset let po Renaultu Laguna...) a plug-in hybridní pohon s rekordním dojezdem na elektrický pohon 100 km (podle WLTP) daným velkým akumulátorem s kapacitou 25,4 kWh. Plug-in hybridy ovšem přijdou do prodeje později - nejprve se zážehovými motory, posléze i s turbodiesely. Pro začátek to budou jen mild-hybridy se sítí 48 V a startér/generátorem ISG.
Nabídka motorů zahrnuje výhradně čtyřválce z rodiny modulárních motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Všechny verze jsou vybaveny automatickou převodovkou 9G-Tronic. Pro varianty s pohonem všech kol byl systém 4Matic zdokonalen.
verze | C 180 | C 200 | C 200 4Matic | C 300 | C 300 4Matic | C 220 d | C 300 d |
palivo | B | B | B | B | B | N | N |
zdvihový objem | 1,5 l | 1,5 l | 1,5 l | 2,0 l | 2,0 l | 2,0 l | 2,0 l |
výkon kW/k | 125 (170) | 150 (204) | 150 (204) | 190 (258) | 190 (258) | 147 (200) | 195 (265) |
ISG kW/k | 15 (20) | 15 (20) | 15 (20) | 15 (20) | 15 (20) | 15 (20) | 15 (20) |
točivý moment N.m | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 | 440 | 550 |
ISG N.m | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
A jen na okraj: vzduchové pérování a regulace světlé výšky vzadu jsou u sedanu i Kombi standardem. Délka sedanu i Kombi je 4751 mm (+65 mm resp. +49 mm) s rozvorem náprav 2865 mm (+25 mm). Objem zavazadlového prostoru sedanu je nezměněných 455 l, u Kombi 490 l (+30 l) resp. 1510 l (+30 l).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz