name | autoweek.cz

Elektrifikace VW startuje s ID.3
10.09.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Kompaktní automobil velikosti Golfu zahajuje globální přechod Volkswagenu k cenově dostupným elektricky poháněným vozidlům s akumulátory.
Volkswagen představil elektromobil ID.3 v předvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu jako první z desítek modelů i dalších koncernových značek využívajících globální koncernovou modulární platformu pro elektricky poháněná vozidla MEB.
Vnějšími rozměry a stylem se podobá modelu Golf, ale má trakční elektromotor uložený vzadu. Nabízet se báde výběr ze tří velikostí akumulátorů: základní s kapacitou 45 kWh poskytne dojezd 330 km (podle WLTP) při cenně pod 30 000 eur, střední s 58 kWh umožní dojezd 420 km a největší se 77 kWh má očekávaný dojezd 550 km. Volkswagen uvádí, že bude garantovat kapacitu akumulátoru tohoto hatchbacku po dobu osmi let nebo ujetí 150 000 km.
Ze stylistického hlediska ID.3 přináší nový designový jazyk pro elektromobily značky zvýrazněný LED pásky nahrazujícími chromované ozdoby a zdůrazňující nové logo značky na přídi.
Interiér je přehledně uspořádán s rovnou podlahou a centrálně umístěným 10“ dotykovým displejem rozšířeným o LED pásek, který řidiči poskytuje vizuální signály během navigace a může řidiče vyzvat k nouzovému brzdění. Příplatkový displej s rozšířenou realitou umožňuje aby řidič nespouštěl oči z cesty, zatímco hlasové ovládání mu umožní ovládat určité funkce vozidla bez použití tlačítek nebo spínačů.
Dá se předpokládat, že všechny uvedené systémy tohoto automobilu se objeví i v dalších vozidlech postavených s využitím platformy MEB, tedy včetně připravovaných elektromobilů se značkou Škoda. Podobně tomu bude i s bezpečnostními systémy včetně nouzového brzdění, sledování chodců, udržování jízdního pruhu, parkovacího asistentu, který slibuje zabránit nehodám při parkování, jakož i s na čelní sklo připojenou kamerou, která dokáže identifikovat dopravní značky.
Volkswagen uvádí, že se ID.3 začne v Německu prodávat za méně než 30 000 eur (776 000 Kč), takže po odečtení očekávaných vládních dotací bude jeho cena srovnatelná s běžnými kompaktními vozy.
Vnějšími rozměry a stylem se podobá modelu Golf, ale má trakční elektromotor uložený vzadu. Nabízet se báde výběr ze tří velikostí akumulátorů: základní s kapacitou 45 kWh poskytne dojezd 330 km (podle WLTP) při cenně pod 30 000 eur, střední s 58 kWh umožní dojezd 420 km a největší se 77 kWh má očekávaný dojezd 550 km. Volkswagen uvádí, že bude garantovat kapacitu akumulátoru tohoto hatchbacku po dobu osmi let nebo ujetí 150 000 km.
Ze stylistického hlediska ID.3 přináší nový designový jazyk pro elektromobily značky zvýrazněný LED pásky nahrazujícími chromované ozdoby a zdůrazňující nové logo značky na přídi.
Interiér je přehledně uspořádán s rovnou podlahou a centrálně umístěným 10“ dotykovým displejem rozšířeným o LED pásek, který řidiči poskytuje vizuální signály během navigace a může řidiče vyzvat k nouzovému brzdění. Příplatkový displej s rozšířenou realitou umožňuje aby řidič nespouštěl oči z cesty, zatímco hlasové ovládání mu umožní ovládat určité funkce vozidla bez použití tlačítek nebo spínačů.
Dá se předpokládat, že všechny uvedené systémy tohoto automobilu se objeví i v dalších vozidlech postavených s využitím platformy MEB, tedy včetně připravovaných elektromobilů se značkou Škoda. Podobně tomu bude i s bezpečnostními systémy včetně nouzového brzdění, sledování chodců, udržování jízdního pruhu, parkovacího asistentu, který slibuje zabránit nehodám při parkování, jakož i s na čelní sklo připojenou kamerou, která dokáže identifikovat dopravní značky.
Volkswagen uvádí, že se ID.3 začne v Německu prodávat za méně než 30 000 eur (776 000 Kč), takže po odečtení očekávaných vládních dotací bude jeho cena srovnatelná s běžnými kompaktními vozy.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz