name | autoweek.cz
Elektrická raketa do města
02.07.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Honda nastavuje nová měřítka pro bezemisní městskou dopravu s miniautem Honda e poháněným extrémně výkonným trakčním elektromotorem s vysokým točivým momentem.
Nový vůz Honda e slibuje spojení mimořádné dynamiky, efektivity a výkonu v segmentu malých elektromobilů s důrazem na výjimečné jízdní vlastnosti v městském provozu. Pohání jej mimořádně výkonný trakční elektromotor o výkonu až 110 kW (150 k) s točivým momentem přes 300 N.m. Napájí jej akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což zajišťuje dojezd přes 200 km. S funkcí rychlého dobití lze dosáhnout do 80 % kapacity za 30 minut.
Konstruktéři kladli zvláštní důraz na zlepšení jízdních vlastností tak, aby jízda s tímto vozem byla zábavná a atraktivní. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou, takže těžiště vozu je asi 50 cm nad zemí. Díky rozložení hmotnosti v poměru 50:50, kompaktním rozměrům při zachování šířky a krátkým převisům vpředu i vzadu přináší Honda e do segmentu malých městských elektromobilů optimální poměr stability a ovladatelnosti.
Vůz Honda e je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu. Pro jízdu v městském prostředí nabídne mimořádnou sportovní jízdní dynamiku. Dynamické jízdní vlastnosti lze ještě zvýraznit pomocí režimu Sport, při němž se zvyšuje výkon a zrychluje odezva při akceleraci.
Nosná struktura využívá vysokopevnostní materiály, což zvyšuje její tuhost a zároveň snižuje hmotnost vozu. Motor pohání kola zadní nápravy, což zajišťuje přesnější řízení předních kol. Konstruktéři zvolili nezávislé zavěšení všech čtyř kol pomocí vzpěr typu MacPherson. Vzhledem k nízké poloze těžiště a celkovým proporcím vozu není nutné k omezení naklánění karoserie zapotřebí tuhé pérování a i při rychlých změnách směru je vůz mimořádně dobře ovladatelný. V úzkých městských uličkách využije průměr otáčení jen 8,6 m.
Vůz Honda e nabídne ovládání jediným pedálem (Single Pedal Control), kdy řidič může vůz zrychlit i zpomalit pouze pomocí plynového pedálu. Při sešlápnutí pedálu bude vůz zrychlovat jako obvykle. Při jeho uvolnění nastane rekuperační brzdění a vůz bude zpomalovat. Technologie Single Pedal Control zlepšuje efektivitu jízdy v městském prostředí.
Sériová výroba prvního elektromobilu značky Honda pro evropský trh, který byl jako koncept představen v březnu na ženevském autosalonu, bude zahájena v průběhu tohoto roku. Na vybraných trzích byly nyní zahájeny rezervace předběžných objednávek.
Konstruktéři kladli zvláštní důraz na zlepšení jízdních vlastností tak, aby jízda s tímto vozem byla zábavná a atraktivní. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou, takže těžiště vozu je asi 50 cm nad zemí. Díky rozložení hmotnosti v poměru 50:50, kompaktním rozměrům při zachování šířky a krátkým převisům vpředu i vzadu přináší Honda e do segmentu malých městských elektromobilů optimální poměr stability a ovladatelnosti.
Vůz Honda e je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu. Pro jízdu v městském prostředí nabídne mimořádnou sportovní jízdní dynamiku. Dynamické jízdní vlastnosti lze ještě zvýraznit pomocí režimu Sport, při němž se zvyšuje výkon a zrychluje odezva při akceleraci.
Nosná struktura využívá vysokopevnostní materiály, což zvyšuje její tuhost a zároveň snižuje hmotnost vozu. Motor pohání kola zadní nápravy, což zajišťuje přesnější řízení předních kol. Konstruktéři zvolili nezávislé zavěšení všech čtyř kol pomocí vzpěr typu MacPherson. Vzhledem k nízké poloze těžiště a celkovým proporcím vozu není nutné k omezení naklánění karoserie zapotřebí tuhé pérování a i při rychlých změnách směru je vůz mimořádně dobře ovladatelný. V úzkých městských uličkách využije průměr otáčení jen 8,6 m.
Vůz Honda e nabídne ovládání jediným pedálem (Single Pedal Control), kdy řidič může vůz zrychlit i zpomalit pouze pomocí plynového pedálu. Při sešlápnutí pedálu bude vůz zrychlovat jako obvykle. Při jeho uvolnění nastane rekuperační brzdění a vůz bude zpomalovat. Technologie Single Pedal Control zlepšuje efektivitu jízdy v městském prostředí.
Sériová výroba prvního elektromobilu značky Honda pro evropský trh, který byl jako koncept představen v březnu na ženevském autosalonu, bude zahájena v průběhu tohoto roku. Na vybraných trzích byly nyní zahájeny rezervace předběžných objednávek.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz