name | autoweek.cz
Crossover Ford Focus Active do prodeje
24.11.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nabídka nové generace Fordu Focus se, stejně jako u modelů Ka+ a Fiesta, rozšiřuje o zcela novou variantu - crossover Active. Do prodeje přichází jako pětidveřový hatchback i kombi.
Focus Active má proti základní podobě nové generace modelu Focus zvýšenou světlou výšku, specifické naladění podvozku a robustněji působící, lépe chráněnou karoserii s pozměněným desigem nárazníků i kol a standardně dodávanými střešními ližinami pro obě verze.
Pro Českou republiku jsou zatím dostupné pouze dva motory zážehový 1,5 EcoBoost/110 kW a turbodiesel 2,0 EcoBlue/110 kW, kombinované se šestirychlostní přímo řazenou nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Obě karosářské varianty jsou vybaveny zadní nápravou SLA (Short Long Arm). Od běžných verzí se podvozek liší jinými pružinami a tlumiči pérování, zkrutnými stabilizátory i geometrií obou náprav. Světlá výška se zvýšila o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu. Vícesložková pouzdra nápravy SLA mají v různých směrech různou tuhost. Výsledkem je dokonalejší pohlcování malých nerovností spolu s nižší hladinou hluku a vibrací. Kombi má odlišnou geometrií zadního zavěšení s upraveným uložením tlumičů pérování, které pomáhá zachovat ovladatelnost i s větší zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.
Vedle již známých přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport a Eco jsou ve Focusu Active v nabídce i dva nové:
- Kluzký povrch, který upraví nastavení ESC a protiprokluzového systému pro jízdu na površích se sníženým koeficientem tření, jako jsou bláto, sníh či led. V tomto režimu se omezí prokluz kol v přímém směru a reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou pozvolnější.
- Nezpevněná cesta, pomáhající zachovat setrvačný pohyb při jízdě na měkkém podloží, například na písku. Protiblokovací brzdový systém v tomto nastavení umožňuje krátké zablokování kol a protiprokluzový systém naopak kola nechává více protáčet, aby se dezén pneumatik čistil od písku, sněhu či bláta. I zde jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu pozvolnější než v režimu Normal.
Nabídka pokročilých asistenčních systémů odpovídá dosavadním verzím nového Focusu. Nechybí v ní vylepšený adaptivní tempomat ACC rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém aktivního udržování v jízdním pruhu, adaptivní světlomety LED, aktivní parkovací asistent ani asistent vyhýbacího manévru.
Nový Focus Active se vyrábí v německém Saarlouis. Prodejci již na něj přijímají objednávky. První vozy se objeví během prosince. Zaváděcí cenová nabídka začíná na 524 990 Kč za pětidveřový hatchbback 1,5 EcoBoost Active, kombi je o 25 000 Kč dražší.
Pro Českou republiku jsou zatím dostupné pouze dva motory zážehový 1,5 EcoBoost/110 kW a turbodiesel 2,0 EcoBlue/110 kW, kombinované se šestirychlostní přímo řazenou nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Obě karosářské varianty jsou vybaveny zadní nápravou SLA (Short Long Arm). Od běžných verzí se podvozek liší jinými pružinami a tlumiči pérování, zkrutnými stabilizátory i geometrií obou náprav. Světlá výška se zvýšila o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu. Vícesložková pouzdra nápravy SLA mají v různých směrech různou tuhost. Výsledkem je dokonalejší pohlcování malých nerovností spolu s nižší hladinou hluku a vibrací. Kombi má odlišnou geometrií zadního zavěšení s upraveným uložením tlumičů pérování, které pomáhá zachovat ovladatelnost i s větší zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.
Vedle již známých přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport a Eco jsou ve Focusu Active v nabídce i dva nové:
- Kluzký povrch, který upraví nastavení ESC a protiprokluzového systému pro jízdu na površích se sníženým koeficientem tření, jako jsou bláto, sníh či led. V tomto režimu se omezí prokluz kol v přímém směru a reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou pozvolnější.
- Nezpevněná cesta, pomáhající zachovat setrvačný pohyb při jízdě na měkkém podloží, například na písku. Protiblokovací brzdový systém v tomto nastavení umožňuje krátké zablokování kol a protiprokluzový systém naopak kola nechává více protáčet, aby se dezén pneumatik čistil od písku, sněhu či bláta. I zde jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu pozvolnější než v režimu Normal.
Nabídka pokročilých asistenčních systémů odpovídá dosavadním verzím nového Focusu. Nechybí v ní vylepšený adaptivní tempomat ACC rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém aktivního udržování v jízdním pruhu, adaptivní světlomety LED, aktivní parkovací asistent ani asistent vyhýbacího manévru.
Nový Focus Active se vyrábí v německém Saarlouis. Prodejci již na něj přijímají objednávky. První vozy se objeví během prosince. Zaváděcí cenová nabídka začíná na 524 990 Kč za pětidveřový hatchbback 1,5 EcoBoost Active, kombi je o 25 000 Kč dražší.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz