name | autoweek.cz
Citroën předvedl modernizovaný Cactus
30.10.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Po více než třech letech Citroën přichází s modernizací modelu C4 Cactus. Svým vzhledem už tolik neprovokuje, ale je pohodlnější s v Evropě poprvé použitými revolučními tlumiči pérování Progressive Hydraulic Cushions (PHC). Do prodeje přijde počátkem roku 2018.
Citroën už C4 Cactus neoznačuje jako crossover ale říká mu hatchback. V modernizované podobě už totiž nemá být nekonformním vozem, protože v nabídce nahradí i model C4 a postaví se klasickým kompaktním hatchbackům. Karoserie je proto uhlazenější, zmizely z ní některé ochranné plasty a panely AirBump jsou podstatně menší.
Nové hlavní světlomety již nejsou tolik vsazené do karoserie jako dosud a navíc poněkud narostly. Nadále používají halogenové žárovky, ale jsou doplněné tenkými pásy LED pro denní svícení propojenými novou maskou chladiče. Koncová světla jsou nově dvoudílná s moderní trojrozměrnou grafikou vytvořenou LED.
Citroën C4 Cactus, vycházející z platformy PSA PF1, má prakticky nezměněné základní rozměry jako dosavadní vůz - délka je 4170 mm, rozvor náprav 2600 mm a výška 1480 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 358 l.
Inovací k pohodlné jízdě
Pro francouzská auta je typický důraz na pohodlí. Citroën tvrdí, že modernizovaný C4 Cactus v tomto ohledu překonává veškerou konkurenci mezi kompaktními vozy. K tomu mu napomáhají nová sedadla z kvalitnějšího pěnového materiálu Advanced Comfort Seats a lepší odhlučnění interiéru. Nejdůležitější změny ale jsou na podvozku. Zde se konstruktéři zaměřili především na to, aby se vůz dobře vyrovnával s jízdou po nerovných silnicích. Pomáhají mu v tom revoluční tlumiče.
Nové tlumiče obsahují hlavní tlumící jednotku a progresivní hydraulické dorazy na obou koncích (Progressive Hydraulic Cushions - PHC). Jeden funguje při stlačení a druhý při návratu do původní polohy. K tomu se přidávají pružiny s poměrně měkkou charakteristikou. Výsledkem je, že kola vyrovnávají všechny nerovnosti a přitom tlumiče měkce dosedají bez tvrdých nárazů. Systém poskytuje srovnatelný jízdní komfort jako dříve používané hydropneumatické pérování, ale je mnohem jednodušší a hlavně levnější. Revoluční tlumiče s hydraulickými dorazy měly premiéru ve středně velkém SUV C5 Aircross, který se představil na jaře na autosalonu v Šanghaji.
Už i zážehový motor s DPF
Nabídka pohonných jednotek se v zásadě nemění. Základem je zážehový tříválec 1,2 PureTech/60 kW (82 k). V přeplňované podobě má 81 kW (110 k) a už je vybaven filtrem pevných částic. Novinkou je jeho výkonnější přeplňovaná verze s 96 kW (130 k). Zprvu bude v nabídce jen jeden turbodiesel 1,6 BlueHDi/73,5 kW (100 k). Na podzim se přidá ještě nový 1,5 BlueHDi/88 kW (120 k).
Přestože se C4 Cactus hlásí víc mezi hatchbacky než crossovery, bude pro něj k dispozici i inteligentní systém pro zlepšení záběrových schopností na nezpevněném povrchu Grip Control.
Citroën C4 Cactus se vyrábí ve španělském Villaverde nedaleko Madridu.
Nové hlavní světlomety již nejsou tolik vsazené do karoserie jako dosud a navíc poněkud narostly. Nadále používají halogenové žárovky, ale jsou doplněné tenkými pásy LED pro denní svícení propojenými novou maskou chladiče. Koncová světla jsou nově dvoudílná s moderní trojrozměrnou grafikou vytvořenou LED.
Citroën C4 Cactus, vycházející z platformy PSA PF1, má prakticky nezměněné základní rozměry jako dosavadní vůz - délka je 4170 mm, rozvor náprav 2600 mm a výška 1480 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 358 l.
Inovací k pohodlné jízdě
Pro francouzská auta je typický důraz na pohodlí. Citroën tvrdí, že modernizovaný C4 Cactus v tomto ohledu překonává veškerou konkurenci mezi kompaktními vozy. K tomu mu napomáhají nová sedadla z kvalitnějšího pěnového materiálu Advanced Comfort Seats a lepší odhlučnění interiéru. Nejdůležitější změny ale jsou na podvozku. Zde se konstruktéři zaměřili především na to, aby se vůz dobře vyrovnával s jízdou po nerovných silnicích. Pomáhají mu v tom revoluční tlumiče.
Nové tlumiče obsahují hlavní tlumící jednotku a progresivní hydraulické dorazy na obou koncích (Progressive Hydraulic Cushions - PHC). Jeden funguje při stlačení a druhý při návratu do původní polohy. K tomu se přidávají pružiny s poměrně měkkou charakteristikou. Výsledkem je, že kola vyrovnávají všechny nerovnosti a přitom tlumiče měkce dosedají bez tvrdých nárazů. Systém poskytuje srovnatelný jízdní komfort jako dříve používané hydropneumatické pérování, ale je mnohem jednodušší a hlavně levnější. Revoluční tlumiče s hydraulickými dorazy měly premiéru ve středně velkém SUV C5 Aircross, který se představil na jaře na autosalonu v Šanghaji.
Už i zážehový motor s DPF
Nabídka pohonných jednotek se v zásadě nemění. Základem je zážehový tříválec 1,2 PureTech/60 kW (82 k). V přeplňované podobě má 81 kW (110 k) a už je vybaven filtrem pevných částic. Novinkou je jeho výkonnější přeplňovaná verze s 96 kW (130 k). Zprvu bude v nabídce jen jeden turbodiesel 1,6 BlueHDi/73,5 kW (100 k). Na podzim se přidá ještě nový 1,5 BlueHDi/88 kW (120 k).
Přestože se C4 Cactus hlásí víc mezi hatchbacky než crossovery, bude pro něj k dispozici i inteligentní systém pro zlepšení záběrových schopností na nezpevněném povrchu Grip Control.
Citroën C4 Cactus se vyrábí ve španělském Villaverde nedaleko Madridu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz