name | autoweek.cz

Budoucí Aygo bude crossover?
18.03.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Toyota předvedla studii SUV verze městského mini z kolínské produkce Aygo X Prologue. Tato studie patrně předznamenává podobu třetí generace modelu Aygo, připravované pro výrobu v Kolíně.
Obliba SUV a crossoverů se rozšiřuje i do segmentu městských mini. Proto Toyota zvažuje odpovídajícím způsobem koncipovanou podobu budoucího modelu Aygo. Dokládá to studie Aygo X Prologue, kterou Toyota představila ve svém designovém studiu v Nice. Studie se v mnoha ohledech shoduje s podobou maskovaných prototypů, které se už podařilo vyfotografovat po Evropě.
Segmentu městských miniaut dominují malé úsporné zážehové motory, protože elektrický pohon je pro ně příliš drahý. Konkurenti v čele s Volkswagenem a dosavadními partnery Toyoty Peugeotem a Citroënem, stejně jako jejich nový sourozenec Opel proto již tomuto segmentu do budoucna nedávají šanci vzhledem k příliš nákladnému následnému zpracování výfukových plynů pro splnění emisních limitů. Toyota ovšem už před několika týdny potvrdila, že tento segment neopustí a vyvine nástupce modelu Aygo. To znamená, že se toto nejmenší SUV může dostat do sériové výroby a těžit z minimální konkurence na evropském trhu.
Stylisté Toyoty u studie Aygo X Prologue zdůraznili podběhy kol, vyvinuli atraktivní dvoubarevné lakování a použili nápadné ostré hrany. Přidali také výrazné doplňky z černého plastu, střešní ližiny a velká kola. Vyšší světlá výška a prostornější karoserie zde samozřejmě neslouží jízdě v terénu, ale hodí se do městské džungle s lepším výhledem i k pohodlnějšímu nastupování pro starší cestující, kteří patří spolu s těmi nejmladšími k nejčastějším zákazníkům tohoto segmentu. A samozřejmě jde i o styl a módu.
O technice malého SUV ani o budoucích vyhlídkách této studie Toyota téměř nic nezveřejnila. Nové Aygo vzniká na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B jako současný Yaris. Dostane zážehový motor, který je zárukou přitažlivé ceny, pravděpodobně půjde o nejnovější evoluci tříválce 1,0 VVT-i. Vývoj nástupce Ayga probíhá kompletně v Belgii, kde má značka evropské vývojové centrum. Vyrábět se bude v českém Kolíně, kde Toyota kompletně převzala výrobní závod TPCA pod svá křídla a přejmenovala jej na TMMCZ (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic). Výroba má začít počátkem roku 2022.
Segmentu městských miniaut dominují malé úsporné zážehové motory, protože elektrický pohon je pro ně příliš drahý. Konkurenti v čele s Volkswagenem a dosavadními partnery Toyoty Peugeotem a Citroënem, stejně jako jejich nový sourozenec Opel proto již tomuto segmentu do budoucna nedávají šanci vzhledem k příliš nákladnému následnému zpracování výfukových plynů pro splnění emisních limitů. Toyota ovšem už před několika týdny potvrdila, že tento segment neopustí a vyvine nástupce modelu Aygo. To znamená, že se toto nejmenší SUV může dostat do sériové výroby a těžit z minimální konkurence na evropském trhu.
Stylisté Toyoty u studie Aygo X Prologue zdůraznili podběhy kol, vyvinuli atraktivní dvoubarevné lakování a použili nápadné ostré hrany. Přidali také výrazné doplňky z černého plastu, střešní ližiny a velká kola. Vyšší světlá výška a prostornější karoserie zde samozřejmě neslouží jízdě v terénu, ale hodí se do městské džungle s lepším výhledem i k pohodlnějšímu nastupování pro starší cestující, kteří patří spolu s těmi nejmladšími k nejčastějším zákazníkům tohoto segmentu. A samozřejmě jde i o styl a módu.
O technice malého SUV ani o budoucích vyhlídkách této studie Toyota téměř nic nezveřejnila. Nové Aygo vzniká na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B jako současný Yaris. Dostane zážehový motor, který je zárukou přitažlivé ceny, pravděpodobně půjde o nejnovější evoluci tříválce 1,0 VVT-i. Vývoj nástupce Ayga probíhá kompletně v Belgii, kde má značka evropské vývojové centrum. Vyrábět se bude v českém Kolíně, kde Toyota kompletně převzala výrobní závod TPCA pod svá křídla a přejmenovala jej na TMMCZ (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic). Výroba má začít počátkem roku 2022.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz