name | autoweek.cz

Alfa Romeo chce s Giulií a Stelviem oslovit více žen

Alfa Romeo chce s Giulií a Stelviem oslovit více žen

04.12.2019 | | Nové modely

Alfa Romeo předvedla modely Giulia a Stelvio pro modelový rok 2020. Až na několik detailů, například nová kola a barvy, jsou vizuálně podobné jako dosud. Očekávaný efekt se projevuje po usednutí do vozu.
Těžištěm modernizace jsou interiér, informační systém a asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pro autonomní řízení úrovně 2. Podle hesla: „Co mohou udělat ostatní, to můžeme také,“ Alfa v Giulii a Stelviu instalovala systémy rozpoznávání dopravních značek, aktivní udržování jízdy v jízdním pruhu, asistent pro sledování mrtvého úhlu, aktivní tempomat, sledování únavy a asistent pro jízdu na dálnici.
 
Abychom pochopili tento skok, uskutečněný ve spolupráci s vývojovým partnerem Bosch, musíme připomenout, že loajální Alfisté jsou převážně puristé, kteří se o autonomní jízdu moc nestarají. Skutečnost, že se Alfa odvážila tento krok učinit, má dva důvody: nechce ztratit kontakt s konkurencí a chce získat nové skupiny zákazníků, například více žen.
 
Aby se neodradili ani stoprocentní Alfisté, marketing spěchá s připomenutím, že všechny systémy jsou vypínatelné. Ostatně i plnokrevný řidič Alfy bude spokojený, když mu elektronické asistenční systémy pomohou při monotónní jízdě nebo šetří nervy při popojíždění v hustém provozu a dopravních zácpách. Kromě toho i skuteční Alfisté budou nadšeni tím, že mohou spustit motor pomocí tlačítka integrovaného do skvěle vypadajícího volantu a pomocí ovládacího knoflíku na středové konzoli mohou jednodušeji volit řadu funkcí.
 
Pozornost v oživeném interiéru budí zejména volant, řadicí páka, ovládací prvky, přístrojová deska a středová konzole. Informační systém nyní komunikuje přes nový konfigurovatelný TFT displej 7“ před řidičem a 8,8“ centrální dotykový displej. Ten se ovládá intuitivněji než dosud, ačkoli některá okna nemají tak dobrý jas jako základní režim.
 
Dlouhý je seznam služeb Alfa Connected Services: My Assistant (tísňové volání, havarijní služba), dálkové ovládání My Remote (vzdálený přístup), My Theft Assistance (alarm proti krádeži), My WiFi (mobilní hotspot), My Car (umožňuje neustálou kontrolu nad všemi parametry vozidla), My Navigation (navigace, lokalizace parkovací pozice) a My Fleet Manager (funkce, která organizuje sdílení aut v rodině nebo mezi přáteli).
 
A co motory? Nyní se dostáváme k bodu, který mnohé Alfisty jistě zklamal: nic nového. K dispozici jsou všechny čtyři motory jako dosud - dva zážehové a dva vznětové. Dvoulitrové zážehové s přeplňováním turbodmychadlem mají 147 kW (200 k) a 206 kW (280 k), turbodiesel 2,2 l poskytne 140 kW (190 k) nebo 154 kW (210 k). V závislosti na verzi posílají točivý moment přes osmistupňovou automatiku pouze na zadní nebo všechna kola. Z jemného doladění těží elektricky posilované řízení, které bylo předtím nedostatečně naladěno v celém rozsahu otáček. Díky novému nastavení obě Alfy ještě více vycházejí vstříc řidiči.
 
K předešlým variantám vybavení se přidávají verze Ti (Turismo Internazionale) pro nejlépe vybavené verze. Nové Quadrifoglio modelového roku 2020 bude představeno v průběhu příštího roku. A pokud milujete zvučnou italštinu, pak budete nadšeni při čtení názvů nových barev: Verde Visconti, Perla Lunare a Blue Anodizzato. Dokonce i tvrdé jádro Alfistů se dostane do extáze písní při dokončení objednávky: chytrý trik ke zvýšení ženské kvóty zákazníků?
 
Mnoho nového tedy není, ale na druhou stranu nemusíte být smutní pokud toho hodně zůstává stejného, protože Giulia a Stelvio jsou fantastická auta, která jsou skvělými vyslanci toho nejlepšího italského designu. Tak proč tedy něco změnit. Stačí jen posílit osvědčené hodnoty. Stane se tak od počátku roku 2020, kdy se toto nové duo objeví u prodejců.