name | autoweek.cz
Volkswagen T-Roc na český trh
31.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen s modelem T-Roc vstupuje do segmentu menších SUV. Novinka, vytvořená na bázi platformy MQB A0 jako model Polo, svými proporcemi přesně odpovídá Škodě Yeti.
Volkswagen sice připravuje velkou ofenzivu v elektromobilech, ale současně vychází vstříc požadavkům zákazníků a rozšiřuje svou nabídku SUV. K Touaregu (jeho nová generace přijde v červnu 2018) a Tiguanu se už přidal Tiguan Allspace (odpovídající Škodě Kodiaq). Nyní přichází zcela nový model T-Roc a ani jím rozšiřování nabídky nekončí. Už brzy se připojí ještě menší, ale i levnější model T-Cross (ekvivalent Seatu Arona a připravovaného nového modelu značky Škoda). Ten se představí v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje má přijít už od dubna.
Volkswagen T-Roc vychází ze stejnojmenného konceptu představeného na autosalonu v Ženevě v roce 2014. O tom Volkswagen původně tvrdil, že se nebude vyrábět, ale nakonec se do výroby dostal, i když bez odnímatelné střechy a třídveřové varianty.
Orientace na moderní klientelu z měst
Volkswagen T-Roc má velký potenciál prosadit se u soukromé klientely, což by mohlo poněkud posunout stávající poměr, kdy 88 % zákazníků značky Volkswagen v ČR v roce 2017 byly firmy a jen představovali 12 % soukromníci, zatímco podíl v rámci celého českého trhu je 72 % firem a 28 % soukromníků. Posun poměru u Volkswagenu v roce 2017 (v roce 2016 byl poměr 84/16 %) byl dán tím, že prakticky šest měsíců nebyl k dispozici model Polo před uvedením jeho nové generace.
Importér sice počítá i s tím, že se T-Roc prosadí také u firemní klientely, nicméně hlavní cílovou skupinou budou mladší moderní lidé žijící ve městech, lifestylově orientovaní zákazníci se zájmem o novou techniku a vyžadující být stále v kontaktu. Navzdory této proklamaci ovšem lze předpokládat, že, podobně jako Yeti, T-Roc dokáže oslovit i starší páry hledající pohodlné nastupování a lepší výhled z vozu.
Kompaktní SUV s proporcemi jako Yeti
Volkswagen T-Roc je dlouhý 4234 mm s rozvorem náprav 2590 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 445 l/1290 l (ve verzi 4Motion 392 l/1237 l). To poměrně přesně odpovídá proporcím úspěšného SUV Škoda Yeti (Yeti byl dlouhý 4222 mm při rozvoru náprav 2578 mm a zavazadlovém prostoru 405 l), které bylo uvedeno na trh v roce 2009 a vloni jeho výroba skončila bez nástupce, protože nový model Karoq je podstatně delší (Karoq je, podobně jako Seat Ateca, ekvivalentem modelu Tiguan).
Podobně jako Yeti i T-Roc se proti mnoha svým konkurentům vymezuje důrazem na schopnosti jízdy v terénu vč. možnosti volby pohonu všech kol 4Motion ale i širokou nabídkou pohonných jednotek.
Stavebnice MQB A0 s prvky z Pola
Modulární platforma MQB-A0 používá stejné podvozkové skupiny jako Polo, tedy přední nápravu typu McPherson a zadní nápravu s vlečenými rameny. Na rozdíl od Pola je ale k dispozici i verze s pohonem všech kol 4Motion se zadní víceprvkovou nápravou.
Zážehové motory jsou v nabídce 1,0 TSI/85 kW (115 k, ten je jen v kombinaci s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou), 1,5 TSI/110 kW (150 k) s deaktivací válců a 2,0 TSI/140 kW (190 k). V nabídce turbodieselů jsou 1,6 TDI/85 kW (115 k, opět jen s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou), 2,0 TDI/110 kW (150 k) a 2,0 TDI/140 kW (190 k). Kromě přímo řazené šestirychlostní převodovky jsou na výběr i sedmistupňové dvouspojkové DSG.
Také standardní výbava asistenčními systémy plně odpovídá modelu Polo s ABS/ESP od firmy Continental, systémy Front Assist s funkcí nouzového brzdění City (jako jediný vůz v segmentu jej má T-Roc v základní výbavě), infotainmentem s 8“ displejem a asistentem pro jízdu v jízdních pruzích (Line Assist). K tomu jako nadstandard nabízí např. asistent pro jízdu v koloně, Active Info Display 10,3“, hlídání mrtvého úhlu Blind Spot Detect či systém Pre Crash.
Ceny od 452 900 Kč
Základní výbava v ČR zahrnuje kromě už uvedených asistenčních systémů i plnohodnotnou ocelovou rezervu, rádio, klimatizaci a 16“ litá kola. V této podobě s motorem 1,0 TSI stojí 452 900 Kč. V nabídce výbav je pouze pro český trh i linie Design, vycházející vstříc obvyklým požadavkům domácích zákazníků - vychází ze střední výbavy Style, ale bez odlišné barvy střechy a 17“ kol. V této výbavě už je i dvouzónová klimatizace, automatická regulace odstupu od vpředu jedoucích vozidel ACC, fungující do 210 km/h, vyhřívaná sedadla vpředu a podélné střešní nosiče. T-Roc Design přijde s motorem 1,5 TSI a pohonem předních kol na 584 900 Kč, ve verzi 2,0 TDI 4Motion na 692 900 Kč.
T-Roc se vyrábí v portugalském závodě AutoEuropa v Palmele u Setúbalu společně s modelem Sharan.
Volkswagen T-Roc vychází ze stejnojmenného konceptu představeného na autosalonu v Ženevě v roce 2014. O tom Volkswagen původně tvrdil, že se nebude vyrábět, ale nakonec se do výroby dostal, i když bez odnímatelné střechy a třídveřové varianty.
Orientace na moderní klientelu z měst
Volkswagen T-Roc má velký potenciál prosadit se u soukromé klientely, což by mohlo poněkud posunout stávající poměr, kdy 88 % zákazníků značky Volkswagen v ČR v roce 2017 byly firmy a jen představovali 12 % soukromníci, zatímco podíl v rámci celého českého trhu je 72 % firem a 28 % soukromníků. Posun poměru u Volkswagenu v roce 2017 (v roce 2016 byl poměr 84/16 %) byl dán tím, že prakticky šest měsíců nebyl k dispozici model Polo před uvedením jeho nové generace.
Importér sice počítá i s tím, že se T-Roc prosadí také u firemní klientely, nicméně hlavní cílovou skupinou budou mladší moderní lidé žijící ve městech, lifestylově orientovaní zákazníci se zájmem o novou techniku a vyžadující být stále v kontaktu. Navzdory této proklamaci ovšem lze předpokládat, že, podobně jako Yeti, T-Roc dokáže oslovit i starší páry hledající pohodlné nastupování a lepší výhled z vozu.
Kompaktní SUV s proporcemi jako Yeti
Volkswagen T-Roc je dlouhý 4234 mm s rozvorem náprav 2590 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 445 l/1290 l (ve verzi 4Motion 392 l/1237 l). To poměrně přesně odpovídá proporcím úspěšného SUV Škoda Yeti (Yeti byl dlouhý 4222 mm při rozvoru náprav 2578 mm a zavazadlovém prostoru 405 l), které bylo uvedeno na trh v roce 2009 a vloni jeho výroba skončila bez nástupce, protože nový model Karoq je podstatně delší (Karoq je, podobně jako Seat Ateca, ekvivalentem modelu Tiguan).
Podobně jako Yeti i T-Roc se proti mnoha svým konkurentům vymezuje důrazem na schopnosti jízdy v terénu vč. možnosti volby pohonu všech kol 4Motion ale i širokou nabídkou pohonných jednotek.
Stavebnice MQB A0 s prvky z Pola
Modulární platforma MQB-A0 používá stejné podvozkové skupiny jako Polo, tedy přední nápravu typu McPherson a zadní nápravu s vlečenými rameny. Na rozdíl od Pola je ale k dispozici i verze s pohonem všech kol 4Motion se zadní víceprvkovou nápravou.
Zážehové motory jsou v nabídce 1,0 TSI/85 kW (115 k, ten je jen v kombinaci s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou), 1,5 TSI/110 kW (150 k) s deaktivací válců a 2,0 TSI/140 kW (190 k). V nabídce turbodieselů jsou 1,6 TDI/85 kW (115 k, opět jen s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou), 2,0 TDI/110 kW (150 k) a 2,0 TDI/140 kW (190 k). Kromě přímo řazené šestirychlostní převodovky jsou na výběr i sedmistupňové dvouspojkové DSG.
Také standardní výbava asistenčními systémy plně odpovídá modelu Polo s ABS/ESP od firmy Continental, systémy Front Assist s funkcí nouzového brzdění City (jako jediný vůz v segmentu jej má T-Roc v základní výbavě), infotainmentem s 8“ displejem a asistentem pro jízdu v jízdních pruzích (Line Assist). K tomu jako nadstandard nabízí např. asistent pro jízdu v koloně, Active Info Display 10,3“, hlídání mrtvého úhlu Blind Spot Detect či systém Pre Crash.
Ceny od 452 900 Kč
Základní výbava v ČR zahrnuje kromě už uvedených asistenčních systémů i plnohodnotnou ocelovou rezervu, rádio, klimatizaci a 16“ litá kola. V této podobě s motorem 1,0 TSI stojí 452 900 Kč. V nabídce výbav je pouze pro český trh i linie Design, vycházející vstříc obvyklým požadavkům domácích zákazníků - vychází ze střední výbavy Style, ale bez odlišné barvy střechy a 17“ kol. V této výbavě už je i dvouzónová klimatizace, automatická regulace odstupu od vpředu jedoucích vozidel ACC, fungující do 210 km/h, vyhřívaná sedadla vpředu a podélné střešní nosiče. T-Roc Design přijde s motorem 1,5 TSI a pohonem předních kol na 584 900 Kč, ve verzi 2,0 TDI 4Motion na 692 900 Kč.
T-Roc se vyrábí v portugalském závodě AutoEuropa v Palmele u Setúbalu společně s modelem Sharan.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz