name | autoweek.cz
Volkswagen Atlas - pětimetrový crossover pro USA
01.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen představil sedmimístný crossover Atlas určený jen pro severoamerický trh. Je to největší Volkswagen vyráběný v USA. Měl by pomoci zlepšit dosud nepříliš úspěšnou prodejní bilanci značky v USA. Toto pro USA středně velké SUV je o 33 cm delší než Škoda Kodiaq.
Rodinné sedmimístné městské SUV je určeno pro americké rodiny. Vychází z konceptu CrossBlue, představeného v Detroitu v roce 2013. S délkou 5029 mm jde o dosud nejdelší vůz vytvořený na bázi modulární platformy MQB (Škoda Kodiaq je dlouhá 4697 mm). Jeho hlavními konkurenty budou podle VW stejně velký Ford Explorer a o trochu menší Toyota Highlander a Honda Pilot.
Volkswagen věří, že toto velké auto dokáže oslovit běžné Američany. S SUV střední třídy (na poměry USA) si Volkswagen chce napravit reputaci pošramocenou aférou Dieselgate. V médiích slibované elektromobily by samozřejmě nedokázaly vydělat tolik peněz jako vůz této kategorie, o kterou je mezi kupujícími dlouhodobě rostoucí zájem.
Od roku 2012 prodej vozů značky Volkswagen klesl o 30 % - jen letos za prvních 9 měsíců to bylo o 6 %. Není to ale vinou jen aféry Dieselgate. Hlavním problémem Volkswagenu v USA je nevhodná skladba nabízených modelů. Volkswagen nemá žádné zástupce v nejúspěšnějších segmentech a zcela propadl ve své snaze prosadit se jako prémiová značka. Snad i to je důvodem, proč je design Atlasu velmi konzervativní bez sebemenšího náznaku jakéhokoliv provokativního prvku.
V nabídce budou přeplňovaný čtyřválce 2,0 TFSI/175 kW (238 k) s pohonem předních kol a VR6 3,6 l/206 kW (280 k) s možností volby pohonu všech kol 4Motion. Po stránce konektivity a infotainmentu Atlas nabídne srovnatelnou výbavu jako špičkové verze vozů Audi. S turbodiesely se počítá jen v případě vývozu tohoto vozu do zahraničí - nikoliv ovšem do Evropy, ale nejpravděpodobněji do Ruska. V Evropě bude místo tohoto modelu brzy uveden do prodeje Tiguan XL s prodlouženým rozvorem.
Mnohokrát odložený vůz se bude vyrábět společně s modelem Passat v závodě Chattanooga ve státě Tennessee. Volkswagen si od tohoto modelu hodně slibuje a nepochybně udělá maximum pro jeho propagaci. Těžko si proto lze představit, že by se vedle tohoto vozu mohl v USA objevit na tamní poměry malý Kodiaq, jak si přejí některá česká média.
Volkswagen věří, že toto velké auto dokáže oslovit běžné Američany. S SUV střední třídy (na poměry USA) si Volkswagen chce napravit reputaci pošramocenou aférou Dieselgate. V médiích slibované elektromobily by samozřejmě nedokázaly vydělat tolik peněz jako vůz této kategorie, o kterou je mezi kupujícími dlouhodobě rostoucí zájem.
Od roku 2012 prodej vozů značky Volkswagen klesl o 30 % - jen letos za prvních 9 měsíců to bylo o 6 %. Není to ale vinou jen aféry Dieselgate. Hlavním problémem Volkswagenu v USA je nevhodná skladba nabízených modelů. Volkswagen nemá žádné zástupce v nejúspěšnějších segmentech a zcela propadl ve své snaze prosadit se jako prémiová značka. Snad i to je důvodem, proč je design Atlasu velmi konzervativní bez sebemenšího náznaku jakéhokoliv provokativního prvku.
V nabídce budou přeplňovaný čtyřválce 2,0 TFSI/175 kW (238 k) s pohonem předních kol a VR6 3,6 l/206 kW (280 k) s možností volby pohonu všech kol 4Motion. Po stránce konektivity a infotainmentu Atlas nabídne srovnatelnou výbavu jako špičkové verze vozů Audi. S turbodiesely se počítá jen v případě vývozu tohoto vozu do zahraničí - nikoliv ovšem do Evropy, ale nejpravděpodobněji do Ruska. V Evropě bude místo tohoto modelu brzy uveden do prodeje Tiguan XL s prodlouženým rozvorem.
Mnohokrát odložený vůz se bude vyrábět společně s modelem Passat v závodě Chattanooga ve státě Tennessee. Volkswagen si od tohoto modelu hodně slibuje a nepochybně udělá maximum pro jeho propagaci. Těžko si proto lze představit, že by se vedle tohoto vozu mohl v USA objevit na tamní poměry malý Kodiaq, jak si přejí některá česká média.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz