name | autoweek.cz
Volkswagen Amarok s motorem V6
17.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Volkswagen Amarok přichází šest a půl roku po svém debutu v technicky a vizuálně výrazně přepracované podobě s motorem V6, přepracovaným interiérem a novými informačními a zábavními systémy.
Pick-up Volkswagen Amarok přišel do prodeje v roce 2010. Po modernizaci v Evropě opouští karoserii Single Cab a posouvá se od terénního pick-upu s výbavou osobního vozu do role lifestylového SUV schopného jízdy v terénu v kabátě pick-upu. K tomu přidává třílitrový V6 - namísto downsizingu se tak vrací k heslu, že objem ničím nenahradíš.
Klasický pick-up s délkou 525 cm a šířkou 223 cm po modernizaci působí atraktivněji, takže osloví také skupiny zákazníků, kteří dosud volili velká SUV.
Délka ložné plochy verze Double Cab je 155 cm a šířka 162 cm (mezi podběhy zadních kol 122 cm), takže na ni lze napříč umístit jednu europaletu. Otevřený nákladový prostor má plochu 2,52 m2 a má nejnižší nakládací hranu v segmentu je 78 cm nad zemí. V každém rohu je upevňovací oko, další dvě lze objednat. Pro nákladový prostor se nabízejí různé stylové rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo pevné nástavby.
Jediný pick-up v Evropě s motorem V6
Třílitrový motor V6/90° se čtyřmi ventily na válec a dvěma vačkovými hřídeli v každé hlavě válců byl poprvé představen v roce 2014 v modelech Audi A6 a A7. Verze použitá v Amaroku vychází z motoru pro Q7 ale s řadou úprav z hlediska výkonové charakteristiky a emisí. Změnilo se i mazání, aby bylo možné dosahovat větší náklony bez zhoršení mazacích schopností. Motor má oddělené chladicí okruhy pro hlavy válců a litinový blok pro rychlejší ohřev studeného motoru. Turbodmychadlo VGT je vodou chlazené.
Motor má prodloužený interval výměny oleje na 40 000 km (resp. dva roky), ale při častých jízdách v terénu se doporučuje výměna v kratším intervalu. Motor je vybaven snímačem hlídajícím počet startů a kvalitu oleje.
Pro nový Amarok budou na výběr tři výkonové stupně vznětového motoru V6 - 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) nebo 165 kW (224 k). Turbodiesely mají již pod 1500/min jsou k dispozici maximální hodnoty točivého momentu 450, 500, resp. 550 N.m. Při uvedení vozu na trh jsou v nabídce jen dvě výkonnější varianty. Převodovka je osmirychlostní automatická, později se spolu s motorem o 120 kW přidá i šestirychlostní přímo řazená.
Pohon všech kol 4Motion
Stálý pohon všech kol 4Motion je u verzí se samočinnou převodovkou vybaven mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS, na přání i mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu pro jízdu v náročném terénu. Za normálních podmínek je točivý moment rozdělován v poměru 40:60 %. Za zhoršených podmínek se může rozdělení točivého momentu měnit v závislosti na druhu povrchu.
Spolu se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou se přidá i varianta jen s pohonem zadních kol a k dispozici bude i pohon zadních kol s přiřaditelným pohonem předních, stejně jako možnost přiřazení přídavného redukčního převodu.
Upravený podvozek
Žebřinový rám Amaroku byl upraven pro jinou polohu motoru V6. V Evropě se sériově dodává řízení s posilovačem Servotronic s proměnlivou charakteristikou v závislosti na rychlosti jízdy.
Nastavení zadní nápravy se změnilo ve snaze zlepšit jízdní schopnosti vozu. Zadní náprava může být ve dvou verzích - komfortnější Light se 2+1 nebo Heavy Duty se 3+2 listovými pery pro těžký provoz s celkovou hmotností až 3080 kg.
Asistent pro sjíždění strmých svahů umožňuje bezpečné a kontrolované sjíždění svahu v terénu prostřednictvím regulace otáček motoru, případně i brzdných zásahů. Pomocí funkce Offroad lze aktivovat terénní režim ABS s prodlouženým intervalem brzdění.
Novinkou je sériově dodávaná multikolizní brzda, která může v případě nehody zabránit druhotným kolizím nebo minimalizovat jejich intenzitu. Elektronicky řízená stabilizace soupravy při jízdě s přívěsem je dílčí funkcí ESP, která využívá moduly stabilizačního systému.
Novinky v interiéru
Pro Amarok lze na přání získat elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu ErgoComfort s pečetí kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken).
Na výběr jsou dva audiosystémy a jeden navigační systém. Vstupní verzí je Composition Audio s 5“ černobílým displejem, čtyřmi reproduktory, čtečkou karet SD, vstupy USB a AUX-In a handsfree Bluetooth. Na přání se dodává i přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Vrcholem nabídky je navigační systém Discover Media s integrovaným navigačním modulem, mobilním internetem vč. dopravního zpravodajství, Car Net, DAB+ a druhou čtečkou karet SD.
Amarok V6 se vyrábí v Hannoveru. Základní cena verze 3,0 TDI/150 kW 4Motion Comfortline je 980 009 Kč vč. DPH. Volkswagen připravuje i užitkovou verzi, ovšem jen pro vybrané zákazníky, pro něž není vyšší cena překážkou, takže nepůjde o vozidlo pro velké fleety. Double Cab ale mže oslovit určitou část trhu vč. státních firem, například pro sanitky v horském terénu. Se čtyřválcovou verzí se nepočítá.
Klasický pick-up s délkou 525 cm a šířkou 223 cm po modernizaci působí atraktivněji, takže osloví také skupiny zákazníků, kteří dosud volili velká SUV.
Délka ložné plochy verze Double Cab je 155 cm a šířka 162 cm (mezi podběhy zadních kol 122 cm), takže na ni lze napříč umístit jednu europaletu. Otevřený nákladový prostor má plochu 2,52 m2 a má nejnižší nakládací hranu v segmentu je 78 cm nad zemí. V každém rohu je upevňovací oko, další dvě lze objednat. Pro nákladový prostor se nabízejí různé stylové rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo pevné nástavby.
Jediný pick-up v Evropě s motorem V6
Třílitrový motor V6/90° se čtyřmi ventily na válec a dvěma vačkovými hřídeli v každé hlavě válců byl poprvé představen v roce 2014 v modelech Audi A6 a A7. Verze použitá v Amaroku vychází z motoru pro Q7 ale s řadou úprav z hlediska výkonové charakteristiky a emisí. Změnilo se i mazání, aby bylo možné dosahovat větší náklony bez zhoršení mazacích schopností. Motor má oddělené chladicí okruhy pro hlavy válců a litinový blok pro rychlejší ohřev studeného motoru. Turbodmychadlo VGT je vodou chlazené.
Motor má prodloužený interval výměny oleje na 40 000 km (resp. dva roky), ale při častých jízdách v terénu se doporučuje výměna v kratším intervalu. Motor je vybaven snímačem hlídajícím počet startů a kvalitu oleje.
Pro nový Amarok budou na výběr tři výkonové stupně vznětového motoru V6 - 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) nebo 165 kW (224 k). Turbodiesely mají již pod 1500/min jsou k dispozici maximální hodnoty točivého momentu 450, 500, resp. 550 N.m. Při uvedení vozu na trh jsou v nabídce jen dvě výkonnější varianty. Převodovka je osmirychlostní automatická, později se spolu s motorem o 120 kW přidá i šestirychlostní přímo řazená.
Pohon všech kol 4Motion
Stálý pohon všech kol 4Motion je u verzí se samočinnou převodovkou vybaven mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS, na přání i mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu pro jízdu v náročném terénu. Za normálních podmínek je točivý moment rozdělován v poměru 40:60 %. Za zhoršených podmínek se může rozdělení točivého momentu měnit v závislosti na druhu povrchu.
Spolu se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou se přidá i varianta jen s pohonem zadních kol a k dispozici bude i pohon zadních kol s přiřaditelným pohonem předních, stejně jako možnost přiřazení přídavného redukčního převodu.
Upravený podvozek
Žebřinový rám Amaroku byl upraven pro jinou polohu motoru V6. V Evropě se sériově dodává řízení s posilovačem Servotronic s proměnlivou charakteristikou v závislosti na rychlosti jízdy.
Nastavení zadní nápravy se změnilo ve snaze zlepšit jízdní schopnosti vozu. Zadní náprava může být ve dvou verzích - komfortnější Light se 2+1 nebo Heavy Duty se 3+2 listovými pery pro těžký provoz s celkovou hmotností až 3080 kg.
Asistent pro sjíždění strmých svahů umožňuje bezpečné a kontrolované sjíždění svahu v terénu prostřednictvím regulace otáček motoru, případně i brzdných zásahů. Pomocí funkce Offroad lze aktivovat terénní režim ABS s prodlouženým intervalem brzdění.
Novinkou je sériově dodávaná multikolizní brzda, která může v případě nehody zabránit druhotným kolizím nebo minimalizovat jejich intenzitu. Elektronicky řízená stabilizace soupravy při jízdě s přívěsem je dílčí funkcí ESP, která využívá moduly stabilizačního systému.
Novinky v interiéru
Pro Amarok lze na přání získat elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu ErgoComfort s pečetí kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken).
Na výběr jsou dva audiosystémy a jeden navigační systém. Vstupní verzí je Composition Audio s 5“ černobílým displejem, čtyřmi reproduktory, čtečkou karet SD, vstupy USB a AUX-In a handsfree Bluetooth. Na přání se dodává i přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Vrcholem nabídky je navigační systém Discover Media s integrovaným navigačním modulem, mobilním internetem vč. dopravního zpravodajství, Car Net, DAB+ a druhou čtečkou karet SD.
Amarok V6 se vyrábí v Hannoveru. Základní cena verze 3,0 TDI/150 kW 4Motion Comfortline je 980 009 Kč vč. DPH. Volkswagen připravuje i užitkovou verzi, ovšem jen pro vybrané zákazníky, pro něž není vyšší cena překážkou, takže nepůjde o vozidlo pro velké fleety. Double Cab ale mže oslovit určitou část trhu vč. státních firem, například pro sanitky v horském terénu. Se čtyřválcovou verzí se nepočítá.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz