name | autoweek.cz
T-Roc začátkem SUV ofenzivy Volkswagenu
10.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
T-Roc bude klíčovým modelem při rozšiřování modelové nabídky Volkswagenu v segmentu SUV a crossoverů. Už v příštím roce se k němu přidá trochu menší sourozenec T-Cross.
Volkswagen T-Roc jako menší a atraktivnější vůz než tradičně koncipovaný kompaktní Tiguan zaplní přetrvávající mezeru v nabídce SUV značky. Po uvedení na trh koncem letošního roku s ním Volkswagen vstoupí do stále populárnějšího segmentu malých městských crossoverů. Půjde o první model značky řazený do nového segmentu lifestylových CUV (Crossover Utility Vehicle).
T-Roc vychází ze stejnojmenné studie představené v roce 2014. Nyní zveřejněné hodně ohavné náčrty toho o podobě vozu mnoho neříkají. Základem vozu je platforma MQB v podobě hodně blízké Audi Q2 s rozvorem náprav 260 cm, délkou 423 cm a zavazadlovým prostorem 412/1250 l.
T-Roc má pro Volkswagen velmi důležité postavení nejen pro zvyšování objemu prodeje, ale především pro růst ziskovosti, což je velký problém klíčové značky VW Group. Aby novinka uspěla a oslovila mladší zákazníky, dostane do výbavy inovativní digitální vymoženosti a nejnovější asistenční systémy.
Kromě modelu T-Roc a příští rok na příští rok Volkswagen připravuje menší model T-Cross, což bude ekvivalent Seatu Arona. Ve výhledu je také ještě menší crossover odvozený z miniauta up!, vycházející z konceptu Taigun z roku 2012. Celkem by měl Volkswagen do konce příštího roku představit neméně než sedm SUV a crossoverů, ovšem mnohé budou určeny jen pro zámořské trhy, jako například T-Roc s prodlouženým rozvorem, určený výhradně pro Čínu stejně, jako Tiguan s prodlouženým rozvorem. To bude jiný vůz než model Teramont, což je čínská verze amerického modelu Atlas, představeného letos na jaře. V Evropě se bude prodávat podobně koncipovaný sedmimístný Tiguan Allspace, který se bude vyrábět ve Wolfsburgu, ovšem s kratším rozvorem než v Mexiku vyráběný Atlas.
Volkswagen T-Roc se oficiálně veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu, ale už před tím bude mít velkolepou premiéru 23. srpna, což by měla být akce, která umožní, aby se o značce Volkswagen po řadě negativních zpráv z posledních týdnů mluvilo také pozitivněji.
T-Roc vychází ze stejnojmenné studie představené v roce 2014. Nyní zveřejněné hodně ohavné náčrty toho o podobě vozu mnoho neříkají. Základem vozu je platforma MQB v podobě hodně blízké Audi Q2 s rozvorem náprav 260 cm, délkou 423 cm a zavazadlovým prostorem 412/1250 l.
T-Roc má pro Volkswagen velmi důležité postavení nejen pro zvyšování objemu prodeje, ale především pro růst ziskovosti, což je velký problém klíčové značky VW Group. Aby novinka uspěla a oslovila mladší zákazníky, dostane do výbavy inovativní digitální vymoženosti a nejnovější asistenční systémy.
Kromě modelu T-Roc a příští rok na příští rok Volkswagen připravuje menší model T-Cross, což bude ekvivalent Seatu Arona. Ve výhledu je také ještě menší crossover odvozený z miniauta up!, vycházející z konceptu Taigun z roku 2012. Celkem by měl Volkswagen do konce příštího roku představit neméně než sedm SUV a crossoverů, ovšem mnohé budou určeny jen pro zámořské trhy, jako například T-Roc s prodlouženým rozvorem, určený výhradně pro Čínu stejně, jako Tiguan s prodlouženým rozvorem. To bude jiný vůz než model Teramont, což je čínská verze amerického modelu Atlas, představeného letos na jaře. V Evropě se bude prodávat podobně koncipovaný sedmimístný Tiguan Allspace, který se bude vyrábět ve Wolfsburgu, ovšem s kratším rozvorem než v Mexiku vyráběný Atlas.
Volkswagen T-Roc se oficiálně veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu, ale už před tím bude mít velkolepou premiéru 23. srpna, což by měla být akce, která umožní, aby se o značce Volkswagen po řadě negativních zpráv z posledních týdnů mluvilo také pozitivněji.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz