name | autoweek.cz

Sportovní Opel Insignia GSi

Sportovní Opel Insignia GSi

25.07.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel Insignia GSi je sportovní sedan s dynamicky naladěným podvozkem kombinovaným s pohonem všech kol těžící z předností nové generace Insignie, tj. lehké konstrukce s nízkým těžištěm a výkonných motorů.
Nová Insignia GSi navazuje na úspěšnou tradici sportovně laděných modelů GSi značky Opel odstartovanou v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které poháněnými čtyřválcem 1,8 l o výkonu 85 kW (115 k). Pro Insignii se nebude nabízet verze OPC.
 
Sportovnímu charakteru Insignie GSi odpovídají designové prvky, které současně zlepšují aerodynamiku zvýšením přítlaku. Jde především o spoiler na zádi a zadní nárazník tvarovaný jako difuzor se dvěma integrovanými koncovkami výfuků.
 
Pojetí vozu se odráží i v interiéru, kde vynikají nová sportovní sedadla Opel s integrovanou opěrkou hlavy a nastavováním bočních částí. Poskytují velmi dobré boční vedení a zároveň jsou komfortní i pro delší cesty, což dokládá ergonomický certifikát AGR. Jsou vyhřívaná a mají i ventilaci. Vše doplňuje masivní volant s dole zploštělým věncem a hliníkové pedály.
 
Novou Insignii GSi pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 l s přímým vstřikováním benzinu. Největší výkon je 191 kW (260 k) a točivý moment 400 N.m při kombinované spotřebě 8,6 l/100 km (emise CO2 197 g/km). Převodovka je osmistupňová automatická s možností řazení páčkami na volantu nebo volby režimu Standard a Sport.
 
Pro Insignii GSi se standardně dodává vyspělý systém pohonu všech kol Twinster AWD s aktivním rozdělováním točivého momentu (Torque Vectoring) mezi zadní kola. Diferenciál zadní nápravy je zde nahrazen dvojicí lamelových spojek (Active Twin Clutch). Přenášený točivý moment tak lze přesně a citlivě dělit mezi pravé a levé zadní kolo a tím se eliminuje nežádoucí nedotáčivost.
 
Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 mm nižší světlou výšku. Speciální sportovní tlumiče redukují naklánění karoserie v zatáčkách. Brzdy jsou vpředu čtyřpístkové Brembo s kotouči o průměru 345 mm. Definitivní doladění podvozku Insignie GSi se se dělalo na Severní smyčce okruhu Nürburgring, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů.
 
Insignia GSi má standardně adaptivní podvozek FlexRide, který přizpůsobuje charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním jízdním podmínkám. Řídicí jednotka ovlivňuje i citlivost pedálu plynu a řazení převodovky. Řidič může volit nastavení v režimech Standard, Tour, Sport nebo, exkluzivně u Insignie GSi, Competition, které zkušeným řidičům umožňuje plně využívat dynamický potenciál vozu s vypnutou kontrolou trakce a potlačenou funkcí stabilizačního systému. Sportovní podvozek doplňují 20“ pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s vysokou adhezí.
 
Insignia GSi má o 160 kg menší hmotnost než srovnatelná Insignia OPC 2,8 V6 Turbo předchozí generace. Kombinace nízké hmotnosti, nízkého těžiště, snadné ovladatelnosti, velkého výkonu v širokém rozsahu otáček a lepší trakce spolu s precizním odladěním přineslo pro GSi lepší dynamiku. Díky tomu je na Severní smyčce Nürburgringu zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace. Optimální trakce na závodním okruhu je z pohledu bezpečnosti výhodou i na běžných silnicích.
 
Nová Insignia GSi bude mít světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (14. - 24. září 2017). Objednávat ji bude možné od druhé poloviny října.