name | autoweek.cz
Škoda Vision X s hybridním pohonem
02.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Studie městského crossoveru, která je předobrazem třetího SUV značky Škoda, připravovaného pro rok 2019, bude mít premiéru v březnu na autosalonu v Ženevě. Škoda Vision X má hybridní pohon a nekonvenčně řešený interiér s velkým barevným displejem.
Škoda na březnovém autosalonu v Ženevě kromě modernizované Fabie představí i studii městského crossoveru Vision X. Koncept jasně naznačuje, jak bude vypadat připravovaný malý crossover, sourozenec Seatu Arona, navržený s využitím platformy MQB A0. Tento zcela nový model se v sériové podobě představí příští rok. Koncept přenáší charakteristické prvky úspěšných SUV značky Škoda do dalšího segmentu. Škoda Vision X bude mít světovou premiéru na ženevském autosalonu 2018.
Rozšířením rodiny SUV v roce 2019 o třetí model chce značka Škoda oslovit novou cílovou skupinu. Vstup do rychle rostoucího segmentu malých SUV je dalším významným krokem ke zvýšení prodeje především v Evropě.
S kompaktními proporcemi je Škoda Vision X předurčena pro aktivní městský životní styl. Robustní vzhled vozu dodávají výrazné nárazníky, prahy, panoramatická prosklená střecha a 20“ hliníková kola. Zajímavostí jsou zdvojené přední světlomety s vysoko posazenými LED pro denní svícení a níž umístěnými hlavními světlomety. Dominantním prvkem je tradičně výrazná maska chladiče a dvoubarevné lakování karosérie.
Zcela nový designový jazyk je patrný v interiéru. Opticky zde dominuje široká, ergonomicky konturovaná přístrojová deska s volně stojícím barevným displejem, jehož prostřednictvím lze ovládat služby infotainmentu a konektivity. Osvětlené prvky z broušeného křišťálu v souhře s barevným displejem vytvářejí zajímavé světelné efekty v kombinaci s podsvícením pomocí LED. Další displej nahradil tradiční přístrojový panel.
S hybridním pohonem této studie Vision X poskytuje Škoda výhled do svého dalšího rozvoje. Žádné technické detaily hybridního pohonu ale zatím nebyly zveřejněny. Do roku 2025 chce mít Škoda Auto vedle vozů s čistě elektrickým pohonem v nabídce i plug-in-hybridy. Každý čtvrtý automobil značky Škoda, dodaný po celém světě, by měl být plug-in-hybrid nebo elektromobil.
Rozšířením rodiny SUV v roce 2019 o třetí model chce značka Škoda oslovit novou cílovou skupinu. Vstup do rychle rostoucího segmentu malých SUV je dalším významným krokem ke zvýšení prodeje především v Evropě.
S kompaktními proporcemi je Škoda Vision X předurčena pro aktivní městský životní styl. Robustní vzhled vozu dodávají výrazné nárazníky, prahy, panoramatická prosklená střecha a 20“ hliníková kola. Zajímavostí jsou zdvojené přední světlomety s vysoko posazenými LED pro denní svícení a níž umístěnými hlavními světlomety. Dominantním prvkem je tradičně výrazná maska chladiče a dvoubarevné lakování karosérie.
Zcela nový designový jazyk je patrný v interiéru. Opticky zde dominuje široká, ergonomicky konturovaná přístrojová deska s volně stojícím barevným displejem, jehož prostřednictvím lze ovládat služby infotainmentu a konektivity. Osvětlené prvky z broušeného křišťálu v souhře s barevným displejem vytvářejí zajímavé světelné efekty v kombinaci s podsvícením pomocí LED. Další displej nahradil tradiční přístrojový panel.
S hybridním pohonem této studie Vision X poskytuje Škoda výhled do svého dalšího rozvoje. Žádné technické detaily hybridního pohonu ale zatím nebyly zveřejněny. Do roku 2025 chce mít Škoda Auto vedle vozů s čistě elektrickým pohonem v nabídce i plug-in-hybridy. Každý čtvrtý automobil značky Škoda, dodaný po celém světě, by měl být plug-in-hybrid nebo elektromobil.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz