name | autoweek.cz

Seat ukázal svou budoucnost v podobě studie 20V20

Seat ukázal svou budoucnost v podobě studie 20V20

04.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Seat své historicky první kompaktní SUV představí příští rok v Ženevě. Vyrábět se bude v Kvasinách a na stejném základě se vyvíjí i obdobný model se značkou Škoda, který ale nebude identický.
Seat v Ženevě předvádí svou strategickou vizi budoucnosti (tzn. Vision 2020) v podobě koncepčního vozu 20V20 (Veinte Veinte). Toto kompaktní SUV připravuje půdu pro budoucnost značky a ukazuje její nový designérsky styl.
 
„Studie 20V20 demonstruje naše ambice,“ řekl předseda představenstva společnosti Seat Jürgen Stackmann na tiskové konferenci značky Seat na ženevském autosalonu. „Je naší vůdčí hvězdou a majákem pro náš vývoj v nadcházejícím pětiletém období. Seat bude aplikovat úspěšný recept Leonu na celou produktovou řadu. Učinili jsme všechna produktová rozhodnutí, abychom upevnili úspěšný vývoj zahájený Leonem, a dokončili jsme náš produktový plán pro nadcházející roky. Seat přesune své zaměření z kategorie malých vozů do kategorie kompaktních vozů. Těžiště našeho zájmu se posouvá vzhůru, abychom vstoupili do velkých, rychle rostoucích a ziskovějších segmentů.“
 
Seat 20V20 kombinuje dynamický design sportovního čtyřdveřového kupé s elegancí SUV a praktičností kompaktního hatchbacku. SUV s délkou 4659 mm má s 20“ koly a adaptivními světlomety LED má robustní vzhled a zdravou dávkou agresivity. V interiéru nalezne pohodlí a dostatek prostoru pět osob.
 
Nabídka variant pohonných jednotek zahrnuje vysocevýkonné spalovací motory TSI a TDI i hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (Plug in hybrid). Hnací moment přenáší převodovka DSG v kombinaci s elektronicky řízeným pohonem všech kol.
 
Šéf Seatu Jürgen Stackmann už několikrát potvrdil, že se v roce 2016 začne nové kompaktní SUV španělské značky, vytvořené na modulární platformě MQB bude od roku 2016 vyrábět v Kvasinách. Tam se také bude vyrábět obdobně koncipovaný vůz se značkou Škoda. Ten přijde do prodeje o něco později. I když bude vycházet ze stejného základu, tedy platformy MQB a bude používat obdobné pohonné jednotky, nepůjde jen o rebrandovaný model, jako je tomu v případě modelů Rapid/Toledo.