name | autoweek.cz
Různé podoby pro T-Cross
29.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nové malé SUV Volkswagen T-Cross bylo současně představeno v Amsterdamu, Šanghaji a Sao Paulu. Tento globální model ale není po celém světě zdaleka stejný. Liší se nejen vzhledově - v Číně bude mít i pohon všech kol.
Volkswagen předpokládá, že zájem o malé crossovery a SUV se během deseti let celosvětově zdvojnásobí. Proto do tohoto perspektivního segmentu přichází po modelu Seat Arona i s novinkou od mateřské značky, Volkswagenem T-Cross. Oba vznikly na platformě MQB-A0, stejně jako připravovaný malý crossover se značkou Škoda. S délkou 4110 mm je T-Cross o 28 mm kratší než Seat Arona ale o 57 mm delší než Volkswagen Polo, s nímž má mnoho společného.
Tři podoby modelu T-Cross ukazují rozdílné strategie pro jednotlivé části světa - Evropu, Asii a Latinskou Ameriku. Při shodě celkové koncepce vozu se liší mnoha prvky výbavy, použitými prvky výbavy ale i designem.
V Číně přichází i s pohonem všech kol, o který v tomto segmentu v Evropě není zájem. To neznamená, že Volkswagen pro T-Cross i Evropanům časem nedostane verzi 4Motion, ale nyní potřebuje prohnat schvalovacím procesem prodejně důležitější varianty.
Zatímco v Evropě je už od výrazu T-Cross orientován na mladší klientelu (platí to jak pro základní verzi, tak i pro současně představenou variantu R-Line), v Číně dostal mnohem konvenčnější příď v podstatě převzatou z modelu Tiguan. Čínský T-Cross navíc dostal i nezbytné chromované ozdoby. Naopak latinskoamerická verze má stejný design jako evropská, ale po stránce doplňků působí skromněji. Zajímavé ale je, že záď je ve shodě mezi čínskou a latinskoamerickou verzí, i když i zde je ta asijská víc nazdobená a blýskavější.
Podobně odlišné jsou i podoby interiéru. V Číně T-Cross přebírá volant z Pola a i celkové uspořádání přístrojové desky je podobně koncipovaná. Latinskoamerická verze je prakticky identická, přičemž obě jsou chudší i po stránce materiálů. Evropská verze působí mnohem moderněji - opět ve shodě s orientací na mladé kupující.
Tři podoby modelu T-Cross ukazují rozdílné strategie pro jednotlivé části světa - Evropu, Asii a Latinskou Ameriku. Při shodě celkové koncepce vozu se liší mnoha prvky výbavy, použitými prvky výbavy ale i designem.
V Číně přichází i s pohonem všech kol, o který v tomto segmentu v Evropě není zájem. To neznamená, že Volkswagen pro T-Cross i Evropanům časem nedostane verzi 4Motion, ale nyní potřebuje prohnat schvalovacím procesem prodejně důležitější varianty.
Zatímco v Evropě je už od výrazu T-Cross orientován na mladší klientelu (platí to jak pro základní verzi, tak i pro současně představenou variantu R-Line), v Číně dostal mnohem konvenčnější příď v podstatě převzatou z modelu Tiguan. Čínský T-Cross navíc dostal i nezbytné chromované ozdoby. Naopak latinskoamerická verze má stejný design jako evropská, ale po stránce doplňků působí skromněji. Zajímavé ale je, že záď je ve shodě mezi čínskou a latinskoamerickou verzí, i když i zde je ta asijská víc nazdobená a blýskavější.
Podobně odlišné jsou i podoby interiéru. V Číně T-Cross přebírá volant z Pola a i celkové uspořádání přístrojové desky je podobně koncipovaná. Latinskoamerická verze je prakticky identická, přičemž obě jsou chudší i po stránce materiálů. Evropská verze působí mnohem moderněji - opět ve shodě s orientací na mladé kupující.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz