name | autoweek.cz
Premiérový český test rychlodobíjení
16.09.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality
ČEZ a Renault uskutečnily test rychlého dobíjení 12 elektromobilů Zoe u tří nabíjecích stojanů ve Vestci u Prahy. Akumulátorový systém s fotovoltaikou nápor ustál.
Premiérový český test souběžného dobíjení šesti elektromobilů na třech stanicích a současně málo vídané doplňování akumulátorů 12 elektroaut jedné značky na jednom místě a ve stejném čase se uskutečnil u veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve Vestci během dvouhodinového ověření fungování provozu a spolehlivého pokrytí jednorázové poptávky ze strany řidičů.
ČEZ aktuálně po celé České republice provozuje 230 veřejných dobíjecích stojanů od Mariánských Lázní až po Třinec, tj. asi polovinu všech tuzemských profesionálních stanic. Tato infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF) a Operačnímu programu Doprava.
Dvanáct cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault Zoe s kapacitou akumulátorů 52 kWh se sešlo u trojice veřejných rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných akumulátorovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW. To byla sestava u dobíjecího systému ČEZ ve Vestci při prvním českém souběžném dobíjení šesti elektromobilů ze tří stanic a 12 elektromobilů stejné značky v jedné lokalitě během pár hodin.
Elektromobily k testu přijely se zbytkovou kapacitou akumulátoru cca 10 %. U každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své akumulátory vždy dva elektromobily, jeden rychlým 50 kW DC systémem a druhý standardním 22 kW AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všech šest aut.
„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault Zoe z našich dealerství po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl ředitel společnosti Renault Česká republika Zdeněk Grunt.
Na akci spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, Centrum ENET VŠB - Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.
ČEZ aktuálně po celé České republice provozuje 230 veřejných dobíjecích stojanů od Mariánských Lázní až po Třinec, tj. asi polovinu všech tuzemských profesionálních stanic. Tato infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF) a Operačnímu programu Doprava.
Dvanáct cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault Zoe s kapacitou akumulátorů 52 kWh se sešlo u trojice veřejných rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných akumulátorovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW. To byla sestava u dobíjecího systému ČEZ ve Vestci při prvním českém souběžném dobíjení šesti elektromobilů ze tří stanic a 12 elektromobilů stejné značky v jedné lokalitě během pár hodin.
Elektromobily k testu přijely se zbytkovou kapacitou akumulátoru cca 10 %. U každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své akumulátory vždy dva elektromobily, jeden rychlým 50 kW DC systémem a druhý standardním 22 kW AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všech šest aut.
„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault Zoe z našich dealerství po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl ředitel společnosti Renault Česká republika Zdeněk Grunt.
Na akci spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, Centrum ENET VŠB - Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz