name | autoweek.cz
Poslední Phantom VII
16.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Výrobní závod společnosti Rolls-Royce Motor Cars opustil posledním vůz Phantom VII. Modelovou řadu s historií starší než 90 let čeká přechod do zcela nové éry.
Phantom VII se stal symbolem renesance společnosti Rolls-Royce Motor Cars po jejím přechodu pod kontrolu BMW Group. První společně vyvinutý a vyráběný model se setkal s velkým úspěchem, který vytvořil podmínky pro přípravu jeho nástupce. Ten slibuje stát se s využitím zcela nové platformy důstojným nástupcem více než 90 let trvající tradice nejluxusnějších automobilů na světě.
Označení Phantom, poprvé použité v roce 1925, je symbolem nejvyšší úrovně luxusu nejen v rámci značky Rolls-Royce, ale též v celém automobilovém průmyslu. Phantom I (resp. New Phantom) si okamžitě získal pověst nejlepšího auta světa a na tuto tradici navázaly všechny následující generace.
Po 78 letech od výroby prvního Phantomu vyjel v lednu 2003 ze zcela nově vybudovaného závodu v Goodwoodu Phantom VII, první reprezentant značky ve 21. století, který splnil náročný závazek navázat na výjimečnou pověst předchozích držitelů tohoto jména. Nyní, po 13 letech, končí ruční výroba Phantomu VII.
Měl zcela novou nosnou strukturu z hliníku, přinášející výrazné snížení hmotnosti, a pohonnou jednotkou bude opět jedinečný nepřeplňovaný zážehový motor Rolls-Royce V12 6,75 l vynikající vynikajícím výkonem při extrémně tichém chodu. Sedmá generace byla charakteristická obráceným otevíráním zadních dveří pro usnadnění nástupu na zadní sedadla.
Po 13 letech se nyní otevírá prostor pro uvedení zcela nové generace Phantom VIII se zcela novou hliníkovou nosnou strukturou a slibující otevřít zcela novou kapitolu v historii automobilového luxusu.
Označení Phantom, poprvé použité v roce 1925, je symbolem nejvyšší úrovně luxusu nejen v rámci značky Rolls-Royce, ale též v celém automobilovém průmyslu. Phantom I (resp. New Phantom) si okamžitě získal pověst nejlepšího auta světa a na tuto tradici navázaly všechny následující generace.
Po 78 letech od výroby prvního Phantomu vyjel v lednu 2003 ze zcela nově vybudovaného závodu v Goodwoodu Phantom VII, první reprezentant značky ve 21. století, který splnil náročný závazek navázat na výjimečnou pověst předchozích držitelů tohoto jména. Nyní, po 13 letech, končí ruční výroba Phantomu VII.
Měl zcela novou nosnou strukturu z hliníku, přinášející výrazné snížení hmotnosti, a pohonnou jednotkou bude opět jedinečný nepřeplňovaný zážehový motor Rolls-Royce V12 6,75 l vynikající vynikajícím výkonem při extrémně tichém chodu. Sedmá generace byla charakteristická obráceným otevíráním zadních dveří pro usnadnění nástupu na zadní sedadla.
Po 13 letech se nyní otevírá prostor pro uvedení zcela nové generace Phantom VIII se zcela novou hliníkovou nosnou strukturou a slibující otevřít zcela novou kapitolu v historii automobilového luxusu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz