name | autoweek.cz
Peugeot 308 udělal velký pokrok
08.11.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nová generace Peugeotu 308 si z té staré skutečně nepřenáší nic jiného než jen jméno. Dokládá to i první kontakt s tímto vozem, který se představil na letišti v Letňanech. První seznámení nám ukázalo, že nový 308 přináší po všech stránkách velký posun v kvalitě.
Model 308 má pro značku Peugeot zcela zásadní význam. Nejde při tom jen o klíčový model z hlediska objemu prodeje, ale také o vůz mající velký vliv na celkové vnímání značky, protože se staví nejtvrdší konkurenci nejvýznamnějšího segmentu evropského trhu.
Na českém trhu Peugeot letos v segmentu kompaktních vozů (kromě modelu 308 ještě 308 SW, 5008, 301 a Partner Tepee) dosáhl růstu o 55,1 %, takže zaznamenal podíl na trhu 9,6 %, přičemž v prodeji firemní klientele to bylo 8,6 % a soukromníkům 12,3 % podílu na trhu. Na tom měl největší podíl odcházející model 308 s růstem o plných 101,2 %.
"Tohoto skvělého výsledku jsme dosáhli bez velké reklamní kampaně a výrazných slev. Podařilo se to jen díky přesvědčování prodejců. Tento velký úspěch doprovází uvedení nové generace 308," říká prodejní ředitel Peugeotu ČR Marco Venturini.
Cílem pro novou generaci 308 je přehoupnout se přes hranici 10 % podílu v segmentu kompaktních vozů a dostat se do čela prodeje kompaktních hatchbacků. Podle Venturiniho by to v roce 2014 mělo představovat více než 1200 dodaných vozů včetně verze 308 SW. Tato u firemní klientely oblíbená varianta se v nové generaci představí v květnu 2014.
Peugeot 308 se orientuje především na bezdětné páry ve věku 30-40 nebo 50-60 let hledající přitažlivý poměr mezi cenou a výbavou, dynamický automobil s moderním designem přívětivý pro běžné užívání, tzn. vybavený jednoduchou, snadno pochopitelnou technikou. Nejdůležitější klientelou jsou ale firmy, protože ty si pořizují plných 53 % nově registrovaných vozů. Významný je tento vůz i z hlediska prohlubování věrnosti zákazníků značce.
Proti předchozí generaci se prodloužil rozvor náprav na 262 cm při délce 425 cm (nejméně v segmentu) a vzrostl objem zavazadlového prostoru na 420 l resp. 1309 l. Použití nové modulární platformy EMP2 umožnilo snížit hmotnost až o 140 kg.
Model 308 je dalším modelem značky používajícím menší průměr volantu a přístroje posunuté do zorného pole řidiče. Nové uspořádání interiéru spolu s velkým dotykovým displejem s úhlopříčkou 9,7" se označuje jako Peugeot i-Cockpit.
Na voze jsou použity laky odolnější proti oděrkám. Nový Peugeot 308 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory se dodávají z francouzských továren v Trémery a v Douvrinu.
Ve druhém pololetí 2014 nabídku motorů doplní tříválec 1,2 e-THP ve verzi s přeplňováním turbodmychadlem a varianta Blue HDi Euro 6 vybavená redukčním selektivním katalyzátorem SCR pro zachytávání emisí NOx s využitím kapaliny AdBlue (tj. roztoku močoviny).
Nová generace (kódové označení T91) se bude zaměřovat na prodej verzí s vyšší výbavou pro náročnější zákazníky. Základní verze Acces 1,2 VTi, vybavená kromě autorádia s přehrávačem, centrálního zamykání i klimatizací, děleného zadního sedadla i denním svícením s LED vpředu i vzadu, přichází se zaváděcí cenou 320 000 Kč a nejlevnější verze se vznětovým motorem 1,6 HDi je za 392 000 Kč. Klíčová by ale měla být výbava Active, podporující vnímání vyšší úrovně kvality tohoto vozu. Ta přidává mj. dotykový displej, Bluetooth a ovládání rádia na volantu, tempomat, Hill Assist, automatické světlomety atd. Její zaváděcí cena u motorizace 1,2 VTi začíná na 362 500 Kč.
Pro podporu prodeje firemní klientele bude připraven program benefitů a business paket pro výbavu Active.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz