name | autoweek.cz

Peugeot 3008 - skutečné SUV

Peugeot 3008 - skutečné SUV

10.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot uvedl na český trh zcela nový model 3008. Novinka nemá naprosto nic společného se stejnojmenným modelem prodávaným od roku 2009. Proti svému předchůdci jde o plnohodnotné kompaktní SUV nabízející ve standardu i to, co dříve nebylo ani za příplatek.
Značce Peugeot se v posledním období velmi daří. Je to výsledkem úspěšného uplatňování nové strategie založené na třech základech:
1) V rámci příklonu k prémiovosti svých produktů se Peugeot orientuje na lépe vybavené verze (GT Line, GT, GTi nebo Allure) - u modelu 2008 se dvou nejvyšších verzí prodává 35 %, u modelu 308 dokonce 53 %.
2) Program SUV - v jeho rámci prošel modernizací model 2008, přišel facelift čínské verze 3008, přichází zcela nový 3008, v Číně nový model 4008 a počátkem roku 2017 se přidá nový sedmimístný model 5008. Peugeot se tak více vzdaluje značce Citroën, která se orientuje především na prostornější modely.
3) Globalizace s rozšiřováním prodeje především v Číně a Latinské Americe, nejnověji návrat na perspektivní trh v Íránu.
 
Při uvádění nových SUV Peugeot klade důraz na originální design, jízdní komfort a výbavu zahrnující nejmodernější prvky. Peugeot 3008 už na první pohled vyjadřuje silný charakter a přitom nese typické stylistické prvky značky.
 
Ambice Peugeotu s novým modelem jsou velké - výrazně překonat prodejní čísla odcházejícího crossoveru 3008, jehož se za osm let prodalo solidních 700 000 kusů. Peugeot proto věnoval skutečně velkou pozornost analýze požadavků a připomínek svých zákazníků.
 
Nová technika
Nový 3008 vznikl na bázi modulární platformy EMP2, což napomohlo ke snížení hmotnosti i zlepšení jízdních vlastností. Prodloužení rozvoru náprav umožnilo zvětšit využitelný vnitřní prostor. Výsledkem je i zavazadlový prostor o objemu 520 l ale díky zkrácení převisů také velké nájezdové úhly.
 
V nabídce pohonných jednotek jsou zážehové motory 1,2 Pure Tech/96 kW (130 k) a 1,6 THP 121 kW (165 k). Vznětové motory BlueHDi jsou k dispozici 1,6/88 kW (120 k), 2,0/110 kW (150 k) a pro verzi GT 2,0/133 kW (180 k). Peugeot při snižování emisí vznětových motorů těží z technologií, jejichž byl průkopníkem, tedy filtru pevných částic a selektivní katalytické redukce. Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazená nebo automatická EAT6.
 
Jak je u vozů Peugeot zvykem, 3008 je pro jízdu po nezpevněném a kluzkém povrchu vybaven elektronickým systémem Advance Grip Control, který doznal vylepšení novou funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) pro bezpečné sjíždění ze svahů. Systém v kombinaci s pneumatikami 18“ M+S (Mud & Snow) umožňuje volbu z pěti režimů (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP Off).
 
Peugeot ani do budoucna nepočítá s použitím mechanického pohonu všech kol, protože s tím bude takřka nemožné splnit nové emisní limity. Později se ale do nabídky modelu 3008 přidá ještě plug-in hybridní varianta se zážehovým motorem a elektrickým pohonem zadních kol.
 
Peugeot 3008 je prvním osobním vozem značky vybaveným adaptivním tempomatem s funkcí Stop ACC Stop, který zpomaluje nejen pomocí motoru, ale také aktivací brzdového systému.
 
Elektronické systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) nejnovější generace zahrnují systém automatického nouzového brzdění AEBS2, systém varování před srážkou ARC, zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning), systém sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat s funkcí Stop a aktivní systém sledování mrtvého úhlu.
 
Vylepšený i-Cockpit nejnovější generace
Samozřejmostí je uspořádání interiéru Peugeot i-Cokpitu, tzn. volantu s malým průměrem a vyvýšenými přístroji v zorném poli řidiče. V modelu 3008 je vylepšen nahoře i dole zploštělým volantem pro lepší výhled na přístroje a větším prostorem pro nohy. Vyvýšený přístrojový panel tvoří 12,3“ displej umožňující pět různých režimů zobrazení včetně úplné personalizace.
 
Novinkou je systém i-Cockpit Amplify, který v rámci působení na emoce umožňuje upravit náladu v interiéru změnou barvy nasvícení nebo použité vůně. Centrální 8“ dotykový displej je doplněn šesti ovládacími tlačítky („klávesami“) pro ovládání nejčastěji používaných funkcí. V nabídce je i nová navigace TomTom s 3D zobrazováním nejdůležitějších bodů a službou TomTom Trafic.
 
Originální vzhled interiéru verzí se samočinnou převodovkou dodává nekonvenční tvar volicí páky, umožněný elektronickým přenosem signálu. Dalším z unikátních prvků nadstandardní výbavy je panoramatické střešní okno unikátní možností elektrického otevírání. Pro zvýšení pohodlí při dlouhých cestách lze získat zcela nová masážní sedadla, umožňující volbu pěti režimů využívajících osm pneumatických kapes.
 
Další novinkou v nabídce je hi-fi systém Premium Focal od francouzského výrobce audio systémů.
 
Špičková verze GT
Peugeot dokáže své zákazníky oslovovat nejlépe vybavenými verzemi. V případě modelu 3008 představuje vrchol nabídky verze GT, připravený postavit se i vozům německých prémiových značek. Zajímavostí jsou kola GT s průměrem 19“ a úzkými pneumatikami 205/55 s nízkým valivým odporem.
 
Peugeot 3008 se vyrábí v srdci značky ve francouzském Sochaux. Základní cena verze Access 1,2 PureTech 130 k MAN6 je za 510 000 Kč. Vrcholná verze 3008 GT stojí 895 000 Kč. Značková záruka pro soukromé zákazníky se skládá z dvouleté záruky a následně ze záruky plynoucí ze servisní smlouvy Optiway Garance na další tři roky resp. do najetí 100 000 km.