name | autoweek.cz
Opožděná premiéra: Volkswagen T-Roc
28.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Na autosalonu ve Frankfurtu bude mít světovou premiéru zcela nové malé SUV Volkswagen T-Roc. Má všechny předpoklady k úspěchu. Otázkou ale je, proč přichází tak pozdě.
„Netuším, proč přicházíme tak pozdě. S Touranem jsme přišli pozdě, stejně jako se Sharanem. Nedokáži to vysvětlit. Ale jsem šťastný, že to auto už máme,“ řekl šéf technického vývoje Volkswagenu Frank Welsch. Přesně tím vystihl největší problém zásadní novinky v nabídce Volkswagenu, malého SUV T-Roc.
Tradice ve zpoždění
Uvedením modelu Touareg v roce 2003 Volkswagen nepatřil k průkopníkům, ale alespoň vystihl trend. Jenže do rychle se rozvíjejícího světa kompaktních SUV Volkswagen vstoupil s modelem Tiguan v roce 2008. Bylo to 12 let po uvedení Toyoty RAV4, 11 let po premiéře Hondy CR-V a osm let po Fordu Escape (Kuga).
V roce 2016 se v Evropě prodalo 1,26 milionu malých SUV a crossoverů a tento segment tak vykázal meziroční růst o 20 %. Vedle francouzských crossoverů Renault Captur a Peugeot 2008 v něm dominují Opel Mokka X (v prodeji od roku 2012), Dacia Duster (od roku 2009) a Nissan Juke (od roku 2010). S délkou 4222 mm by bylo možné do tohoto segmentu řadit i odcházející Škodu Yeti (ve statistikách se řadí mezi kompaktní SUV), prodávanou od roku 2009. Dokonce i v USA se malých SUV vloni prodalo 1,1 milionu (zde kraluje Nissan Juke před sourozenci Opelu Mokka Buick Encore/Chevrolet Trax).
Současně s Volkswagenem T-Roc přijdou během podzimu do prodeje i další konkurenti Kia Stonic a Hyundai Kona.
Větší než Yeti
V roce 2014 Volkswagen předvedl koncept malého SUV se jménem T-Roc. Radikální řešení se dvoudveřovou karoserií a snímatelnou střechou typu Targa sliboval atraktivní auto schopné zaútočit na postavení Nissanu Juke. Nový model si z konceptu ponechal jen jméno a základní stylistické rysy. Jinak jde o konvenční čtyřdveřový crossover s pevnou střechou tak trochu připomínající předchozí generaci Tiguanu. Z odvahy designérů zbyla jen odlišná barva střechy a prahů.
Volkswagen T-Roc je dlouhý 4234 mm, tedy o 12 mm delší než Yeti, ale o 23 mm kratší než Golf VII a o 252 mm kratší než Tiguan. Rozvor náprav je 2603 mm (Yeti má 2578 mm, Golf VII 2637 mm). Zavazadlový prostor má objem 445 l, se sklopenými zadními sedadly 1290 l (Yeti 405 l/1760 l s vyjmutými sedadly VarioFlex).
Využitá stavebnice MQB
T-Roc vznikl na platformě MQB, takže samozřejmě sdílí mnohé technické vymoženosti s modelem Golf včetně bohaté nabídky asistenčních systémů, které jsou k dispozici jak v základní výbavě, tak za příplatek. Stejně tomu je i s uspořádáním interiéru. Proti Golfu nabízí zvýšenou polohu sedadel. Samozřejmě nechybí nabídka on-line služeb dostupných přes chytré telefony prostřednictvím Apple CarPlay i Android Auto nebo vlastní sítě Volkswagen Car-Net. Infotaimnent bude využívat displej od standardního 6,5“ až po 11,7“.
Prodej od listopadu
K dispozici samozřejmě bude kromě pohonu předních kol možnost volby pohonu všech kol 4Motion a široká nabídka pohonných jednotek, sestávající od počátku ze šesti - tří zážehových a tří vznětových s výkony od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k).
Zahájení prodeje v Evropě se plánuje na listopad 2017 (objednávat jej ale bude možné už v září) a postupně se nový model dostane do celého světa. Pro Evropu se bude vyrábět v portugalském Setúbalu. T-Roc by měl být jedním z klíčových modelů, které pomohou rozšířit prodej vozů SUV v rámci značky Volkswagen ze současných 15 % na 40 % za deset let. K dosažení tohoto cíle Volkswagen do konce roku 2018 uvede po celém světě do prodeje sedm nových SUV.
Tradice ve zpoždění
Uvedením modelu Touareg v roce 2003 Volkswagen nepatřil k průkopníkům, ale alespoň vystihl trend. Jenže do rychle se rozvíjejícího světa kompaktních SUV Volkswagen vstoupil s modelem Tiguan v roce 2008. Bylo to 12 let po uvedení Toyoty RAV4, 11 let po premiéře Hondy CR-V a osm let po Fordu Escape (Kuga).
V roce 2016 se v Evropě prodalo 1,26 milionu malých SUV a crossoverů a tento segment tak vykázal meziroční růst o 20 %. Vedle francouzských crossoverů Renault Captur a Peugeot 2008 v něm dominují Opel Mokka X (v prodeji od roku 2012), Dacia Duster (od roku 2009) a Nissan Juke (od roku 2010). S délkou 4222 mm by bylo možné do tohoto segmentu řadit i odcházející Škodu Yeti (ve statistikách se řadí mezi kompaktní SUV), prodávanou od roku 2009. Dokonce i v USA se malých SUV vloni prodalo 1,1 milionu (zde kraluje Nissan Juke před sourozenci Opelu Mokka Buick Encore/Chevrolet Trax).
Současně s Volkswagenem T-Roc přijdou během podzimu do prodeje i další konkurenti Kia Stonic a Hyundai Kona.
Větší než Yeti
V roce 2014 Volkswagen předvedl koncept malého SUV se jménem T-Roc. Radikální řešení se dvoudveřovou karoserií a snímatelnou střechou typu Targa sliboval atraktivní auto schopné zaútočit na postavení Nissanu Juke. Nový model si z konceptu ponechal jen jméno a základní stylistické rysy. Jinak jde o konvenční čtyřdveřový crossover s pevnou střechou tak trochu připomínající předchozí generaci Tiguanu. Z odvahy designérů zbyla jen odlišná barva střechy a prahů.
Volkswagen T-Roc je dlouhý 4234 mm, tedy o 12 mm delší než Yeti, ale o 23 mm kratší než Golf VII a o 252 mm kratší než Tiguan. Rozvor náprav je 2603 mm (Yeti má 2578 mm, Golf VII 2637 mm). Zavazadlový prostor má objem 445 l, se sklopenými zadními sedadly 1290 l (Yeti 405 l/1760 l s vyjmutými sedadly VarioFlex).
Využitá stavebnice MQB
T-Roc vznikl na platformě MQB, takže samozřejmě sdílí mnohé technické vymoženosti s modelem Golf včetně bohaté nabídky asistenčních systémů, které jsou k dispozici jak v základní výbavě, tak za příplatek. Stejně tomu je i s uspořádáním interiéru. Proti Golfu nabízí zvýšenou polohu sedadel. Samozřejmě nechybí nabídka on-line služeb dostupných přes chytré telefony prostřednictvím Apple CarPlay i Android Auto nebo vlastní sítě Volkswagen Car-Net. Infotaimnent bude využívat displej od standardního 6,5“ až po 11,7“.
Prodej od listopadu
K dispozici samozřejmě bude kromě pohonu předních kol možnost volby pohonu všech kol 4Motion a široká nabídka pohonných jednotek, sestávající od počátku ze šesti - tří zážehových a tří vznětových s výkony od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k).
1,0 TSI | 1,5 TSI | 2,0 TSI | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI | ||||||
palivo | B | B | B | N | N | N | |||||
kW/k | 85/115 | 110/150 | 140/190 | 85/115 | 110/150 | 140/190 | |||||
N.m | 200 | 250 | 320 | 250 | 340 | 400 | |||||
převodovka | 6M | 6M | 7DSG | 7DSG | 7DSG | 6M | 6M | 6DSG | 7DSG | 7DSG | 7DSG |
pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Zahájení prodeje v Evropě se plánuje na listopad 2017 (objednávat jej ale bude možné už v září) a postupně se nový model dostane do celého světa. Pro Evropu se bude vyrábět v portugalském Setúbalu. T-Roc by měl být jedním z klíčových modelů, které pomohou rozšířit prodej vozů SUV v rámci značky Volkswagen ze současných 15 % na 40 % za deset let. K dosažení tohoto cíle Volkswagen do konce roku 2018 uvede po celém světě do prodeje sedm nových SUV.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz