name | autoweek.cz

Opel Insignia Country Tourer nepotřebuje jen silnici

Opel Insignia Country Tourer nepotřebuje jen silnici

25.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Crossoverová verze odvozené od kombi střední třídy Opel Insignia Sports Tourer přijde do prodeje v září.
Každé čtvrté nové auto prodávané v Evropě je v současnosti SUV nebo crossover a tento podíl neustále roste. Proto není divu, že automobilky upravují do podoby crossoverů i jinak standardní kombi. Má to svou logiku - s minimálními náklady tak lze významně zvýšit ziskovost. Přesně to je případ i Opelu Insignia Country Tourer. Osvědčený recept z první generace se logicky objeví i v přicházející generaci druhé.
 
Lepší ochrana karoserie
Kombi Opel Insignia Country Tourer má robustněji chráněnou karoserii a podvozek pomocí plastových dílů, vyšší světlou výšku a k tomu přidává vyspělejší systém pohonu všech kol než má většina SUV. Mnoha zákazníkům proto poslouží lépe než plnohodnotná SUV, pro nimž má nepopiratelnou výhodu ve vyšším jízdním komfortu při cestách na delší vzdálenost.
 
Country Tourer má proti standardnímu kombi upravené oba nárazníky protažené více k podlaze vozu, kde na ně navazuje plastová ochrana se stříbrnými prvky imitujícími ochranný plech. Plastové nástavce najdeme i na boku vozu na prazích a lemech blatníků.
 
Mnohem zajímavější jsou úpravy podvozku. Použitím jiných tlumičů a pružin se zvětšila světlá výška v porovnání s Sports Tourerem o 20 mm. Jaká je hodnota světlé výšky ale zatím nevíme, protože Opel ji dosud nezveřejnil ani pro kombi Insignia Sports Tourer. Nezměnil se ale objem zavazadlového prostoru 560 l resp. 1665 l se sklopenými opěradly zadních sedadel.
 
Vyspělý pohon všech kol Twinster AWD
Velkou předností Insignie Country Toureru (ale i liftbacku Grand Sport a kombi Sports Tourer) proti konkurenci je pohon všech čtyř kol Twinster AWD se systémem Torque Vectoring, který pro Opel vyvinula britská společnost GKN. Stejnou technologii využívá i Range Rover Evoque nebo sportovní Ford Focus RS. Systém místo klasického zadního diferenciálu používá modul obsahující dvě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky - každou pro jedno poháněné kolo. Zatímco na obě přední kola se přenáší přibližně stejně velký točivý moment (cca po 25%), vzadu při průjezdu zatáčkou se jedna spojka se téměř rozpojí a druhá sepne a tím dochází ke směrování (vektorování) točivého momentu mezi oběma koly. To znamená, že na vnější zadní kolo v zatáčce směřuje více točivého momentu než na vnitřní. Auto díky tomu snadněji projíždí zatáčkami a udržuje si neutrální chování jak na asfaltu, tak i v terénu.
 
Vše podstatné jako Insignia Sports Tourer
K tomu bude k dispozici i vylepšený aktivní podvozek FlexRide, uzpůsobující aktuálním jízdním podmínkám charakteristiku tlumičů pérování, řízení, reakci škrticí klapky i samočinné převodovky. Řidič si přitom může předvolit jeden z jízdních režimů Standard, Sport nebo Tour (na rozdíl od podobně koncipované Octavie Scout ale zde není speciální režim off-road).
 
Které z nabídky motorů nabízených pro Sports Tourer najdeme i pod kapotou nové Insignie Country Tourer Opel zatím neprozradil.
 
V nabídce výbav samozřejmě nebude chybět nic z toho, co najdeme u „silničního“ kombi Insignia Sports Tourer a liftbacku Insignia Grand Sport. Najdeme zde tedy i unikátní aktivní adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix, přední sedadla s certifikátem AGR, projekční (Head up) displej, adaptivní tempomat-cruise control ACC, kamera poskytující obraz okolí vozu v rozsahu 360° a nechybí ani telematický a komunikační systém Opel OnStar.
 
Insignia Country Tourer se veřejnosti představí v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Novinku bude možné objednávat od června a první kusy se u prodejců objeví koncem září.