name | autoweek.cz
Nový VW Touareg na autosalonu v Pekingu
18.04.2014 | Antonín Matějka | Aktuality
Technicky inovovaný model Touareg přináší kromě výraznějšího designu celou řadu konstrukčních novinek. Na trhu se toto luxusní SUV objeví již v polovině roku.
Nová generace Touaregu ihned zaujme modernizovaným a značně přepracovaným designem přední a zadní partie karoserie. Maska chladiče má nyní čtyři horizontální lamely, z nichž spodní dvě jsou vizuálně protaženy až do standardně dodávaných bi-xenonových světlometů. Touareg působí nyní širším a suverénnějším dojmem, a to i díky spodní části předního nárazníku s kompletně novým uspořádáním. Spodní otvor pro přívod vzduchu tvoří, podobně jako u nového modelu VW Scirocco, široké stylizované A. Modely s paketem „Chrom & Style” jsou vybaveny chromovanou lištou, která přechází do boků karoserie a má pokračování i v zadním nárazníku. Mezi koncovkami výfuku je vložen nově koncipovaný difuzor. Novinku představují desetipaprsková 18“ kola Arica a 20“ kola Masafi s pěti dvojitými paprsky. Koncem léta se objeví nový Touareg opět s exteriérovými a interiérovými pakety R-Line.
Interiér se vyznačuje novými prvky výbavy, mezi něž patří nová ozdobná obložení, barvy kůže, osvětlení a ovládací prvky. Od podzimu bude Touareg, ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 850 a přípravou pro mobilní telefon, nabízen v Evropě s „mobilními internetovými službami“. V první fázi budou k dispozici funkce vyhledávání bodů zájmu prostřednictvím portálu Google, zobrazování map prostřednictvím mapových služeb „Google Earth™“, funkce „Google Street View™“ a „online dopravní informace“.
Optimalizace se dočkal sériově dodávaný podvozek s ocelovými pružinami. Mezi vylepšení v této oblasti patří ještě pohotovější reakce vozu na řízení a zvýšení komfortu. Na přání je pro Touareg opět k dispozici vzduchové odpružení, s nímž lze, například pro jízdu v terénu, zvýšit světlou výšku až na 300 mm. Naproti tomu ve vyšších rychlostech (od 140 km/h) se karoserie díky vzduchovému odpružení automaticky snižuje. Zdokonalen byl adaptivní tempomat ACC se systémem Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City (nyní s funkcí pro automatické popojíždění v dopravní koloně).
Nový Touareg bude na evropském trhu nabízen s turbodiesely (V6 TDI/204 k/258 k a V8 TDI/340 k) a s hybridním pohonem (V6 TSI + elektromotor/celkový výkon soustavy 380 k). Všechny motory spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Motory V6 jsou sériově vybaveny systémem start-stop a navíc pracují i s rekuperací kinetické energie. Všechny verze modelu Touareg disponují v základním provedení pohonem všech kol 4MOTION se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (stoupavost 31°). Kromě toho mají všechny vozy Touareg program pro jízdu v terénu, který prostřednictvím dvoustupňového otočného spínače upravuje pro terénní provoz systém ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenta pro sjíždění svahů a přizpůsobuje charakteristiku řazení samočinné převodovky. Touareg V6 TDI s výkonem 190 kW/258 k může být na přání vybaven paketem Terrain Tech, jehož součástí jsou kromě rozdělovací převodovky včetně redukčního převodu, která nahrazuje mezinápravový diferenciál Torsen a je ještě lépe koncipována pro jízdu v terénu, také až 100% uzávěrky pro mezinápravový diferenciál a pro diferenciál zadní nápravy (4XMOTION: stoupavost 45°). Tato verze má pětipolohový otočný spínač, jehož prostřednictvím může řidič přizpůsobovat nastavení svého SUV aktuálním provozním podmínkám.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz