name | autoweek.cz
Nový turbodiesel pro Opel Grandland X
02.05.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Opel Grandland X dostane motor 1,5 CDTI/96 kW (130 k), který díky inovativnímu systému zachytávání NOx plní emisní normu Euro 6d-TEMP, která zohledňuje měření v reálném provozu.
Vznětový motor 1,5 CDTI/96 kW využívá inovativní kombinaci oxidačního katalyzátoru s adsorbérem oxidů dusíku, vstřikování AdBlue, redukční katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction) a filtru pevných částic DPF. Adsorbér zachytává NOx po spuštění dokud je motor studený než dosáhne optimální teplotu pro SCR.
Motor má největším točivý moment 300 N.m při 1750/min. Grandland X s ním má v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou kombinovanou spotřebu 4,1-4,2 l/100 km (ve městě 4,7 l/100 km, mimo město 3,8 l/100 km). Nový motor má čistší výfukové plyny a o 4% nižší palivovou spotřebu. Ta vyplývá z menšího zdvihového objemu, snížených ztrát třením, optimalizovaného spalování s patentovanou geometrií pístů a intenzivnějšího zpětného vedení výfukových plynů. Motor pracuje se vstřikováním paliva systémem Common rail s tlakem 200 MPa (2000 bar) a osmiotvorovými vstřikovači. Turbodmychadlo má elektricky nastavitelné lopatky turba VGT.
Nový motor vystřídá čtyřválcový turbodiesel 1,6 D/88 kW (120 k) který má spotřebu 4,0-4,3 l nafty na 100 km (ve městě 4,7-4,9 l/100 km, mimo město 3,5-3,9 l/100 km).
Dvojče Peugeotu 3008 si od října 2017 objednalo přes 80 000 zákazníků. Téměř polovina z nich si zvolila špičkovou výbavu: 45 % LED světlomety, 50 % ergonomické přední sedadla s certifikátem AGR, 62 % automaticky otevíratelný zavazadlový prostor a 33 % preferuje vyhřívané čelní sklo.
Marketingoví stratégové Opel předpokládají, že i nadále se více než polovina zájemců o tento model rozhodne pro vznětové motory. Proto nabídku rozšířil špičkový turbodiesel 2,0 CDTI/130 kW (177 k), 400 N.m ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kromě toho je v nabídce i zážehový tříválec 1,2 T/96 kW (130 k), 230 N.m, a zanedlouho se přidá další zážehový čtyřválec 1,6 T/132 kW (180 k). V roce 2020 se přidá také verze s plug-in hybridním pohonem.
Grandland X je dlouhý 4477 mm s rozvorem náprav 2.675 mm, světlou výškou 188 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 514-1625 l. Vozidlo nabízí špičkovou konektivitu díky systému IntelliLink a telematickému systému Opel OnStar.
Motor má největším točivý moment 300 N.m při 1750/min. Grandland X s ním má v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou kombinovanou spotřebu 4,1-4,2 l/100 km (ve městě 4,7 l/100 km, mimo město 3,8 l/100 km). Nový motor má čistší výfukové plyny a o 4% nižší palivovou spotřebu. Ta vyplývá z menšího zdvihového objemu, snížených ztrát třením, optimalizovaného spalování s patentovanou geometrií pístů a intenzivnějšího zpětného vedení výfukových plynů. Motor pracuje se vstřikováním paliva systémem Common rail s tlakem 200 MPa (2000 bar) a osmiotvorovými vstřikovači. Turbodmychadlo má elektricky nastavitelné lopatky turba VGT.
Nový motor vystřídá čtyřválcový turbodiesel 1,6 D/88 kW (120 k) který má spotřebu 4,0-4,3 l nafty na 100 km (ve městě 4,7-4,9 l/100 km, mimo město 3,5-3,9 l/100 km).
Dvojče Peugeotu 3008 si od října 2017 objednalo přes 80 000 zákazníků. Téměř polovina z nich si zvolila špičkovou výbavu: 45 % LED světlomety, 50 % ergonomické přední sedadla s certifikátem AGR, 62 % automaticky otevíratelný zavazadlový prostor a 33 % preferuje vyhřívané čelní sklo.
Marketingoví stratégové Opel předpokládají, že i nadále se více než polovina zájemců o tento model rozhodne pro vznětové motory. Proto nabídku rozšířil špičkový turbodiesel 2,0 CDTI/130 kW (177 k), 400 N.m ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kromě toho je v nabídce i zážehový tříválec 1,2 T/96 kW (130 k), 230 N.m, a zanedlouho se přidá další zážehový čtyřválec 1,6 T/132 kW (180 k). V roce 2020 se přidá také verze s plug-in hybridním pohonem.
Grandland X je dlouhý 4477 mm s rozvorem náprav 2.675 mm, světlou výškou 188 mm a zavazadlovým prostorem o objemu 514-1625 l. Vozidlo nabízí špičkovou konektivitu díky systému IntelliLink a telematickému systému Opel OnStar.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz