name | autoweek.cz
Nový start Opelu v Eisenachu
30.08.2019 | | Aktuality
Šéf společnosti Opel Michael Lohscheller má důvod k radosti. Z výrobní linky v Eisenachu sjel první Opel Grandland X. Výrobní závod má zajištěnou další existenci.
Vyznamenávají se stovky zaměstnanců Opelu, jsou zde hosté z politiky, jako Durynský premiér Bodo Ramelow, ministr hospodářství Wolfgang Tiefensee a primátorka Eisenachu Katja Wolfová. Exkluzivitu přináší německá supermodelka Eva Padbergová, mladá matka a velká příznivkyně značky.
Kromě Michaela Lohschellera se zaměstnanci a hosty hovoří i výkonný viceprezident skupiny PSA Yann Vincent. Lohscheller říká, že cílem je do roku 2021 snížit cenu všech modelů o 700 eur. Vedoucí závodu Opel Eisenach Fernando Andreu vysvětluje, že se nezanedbává ani životní prostředí - nové procesy lakování každý rok sníží emise CO2 o 1300 tun. Některé změny přicházejí z Group PSA.
V současné době je zde 1200 zaměstnanců z 20 zemí. Odbory požadují zavedení třísměnného provozu a ideálně nového modelu v Eisenachu. Nejprve však musí začít výroba. Pro PSA je už velkým krokem zavázat se k výrobě v Německu, což je hodně drahá lokalita.
Lohscheller řekl: „S výrobou Grandlandu X otevíráme novou kapitolu pro náš závod. Přinášíme do Eisenachu velkou budoucnost ze dvou důvodů: Grandland X se nabízí v rozvíjejícím se segmentu SUV a bude to vůbec první hybrid, který bude Opel vyrábět, takže Eisenach bude hrát důležitou roli při realizaci našeho obchodního plánu Pace!. S tímto plánem, který jsme představili před necelými dvěma roky, a od té doby je Opel úspěšný. Do budoucna bude nejen udržitelně ziskový a globální, ale také elektrický.“
Do roku 2024 chce Opel nabízet každý model v elektrifikované verzi. Kromě Grandlandu X Hybrid4 „Made in Eisenach“ odstartuje elektrickou ofenzivu Opelu nová Corsa v čistě elektrické verzi. Lohscheller říká, že rozhodnutí vyrábět Grandland X v Eisenachu padlo v červnu 2018. Během posledních deseti týdnů se celá továrna proměnila. Pro Opel je to velmi důležitý den. Za dva roky se toho ve PSA hodně změnilo a ekonomické výsledky jsou příznivé. Po 18 letech ztrát dosáhl Opel v první polovině roku 2019 rekordní provozní zisk 700 milionů eur - o více než třetinu vyšší než za stejnou dobu v roce 2018.
Grandland X v plug-in hybridní verzi může ujet až 52 km na čistě elektrický pohon, takže v Německu má nárok na finanční podporu elektrifikace snížením daně na polovinu. Pro Opel je velmi důležité, aby konečně přenesl své modely na trhy mimo Evropu. První Grandland X z produkce v Eisenachu bude prodán do Ruska koncem tohoto roku. V současnosti jezdí na ruských silnicích kolem 400 000 vozidel Opel prodaných v minulosti. Dalšími novými trhy budou Maroko a Namibie.
Obecně se Opel díky příslušnosti k PSA ukazuje jako mezinárodní a agilnější. Moudrým rozhodnutím se ukazuje flexibilní víceenergetická platforma a závod v Eisenachu je dobře připraven na budoucnost. Nyní může vyrábět modely s hybridním pohonem, zážehovými i vznětovými motory. Díky novým procesům a nové platformě je třeba snížit výrobní náklady. Základem budou automatizace a lepší využití kapacit a zdrojů. Podle Lohschellera v současnosti opět roste prodej aut na naftu. Slibuje pracovníkům, že se Opel mění ve firmu odolnou proti nepříznivým povětrnostním vlivům.
Kromě Michaela Lohschellera se zaměstnanci a hosty hovoří i výkonný viceprezident skupiny PSA Yann Vincent. Lohscheller říká, že cílem je do roku 2021 snížit cenu všech modelů o 700 eur. Vedoucí závodu Opel Eisenach Fernando Andreu vysvětluje, že se nezanedbává ani životní prostředí - nové procesy lakování každý rok sníží emise CO2 o 1300 tun. Některé změny přicházejí z Group PSA.
V současné době je zde 1200 zaměstnanců z 20 zemí. Odbory požadují zavedení třísměnného provozu a ideálně nového modelu v Eisenachu. Nejprve však musí začít výroba. Pro PSA je už velkým krokem zavázat se k výrobě v Německu, což je hodně drahá lokalita.
Lohscheller řekl: „S výrobou Grandlandu X otevíráme novou kapitolu pro náš závod. Přinášíme do Eisenachu velkou budoucnost ze dvou důvodů: Grandland X se nabízí v rozvíjejícím se segmentu SUV a bude to vůbec první hybrid, který bude Opel vyrábět, takže Eisenach bude hrát důležitou roli při realizaci našeho obchodního plánu Pace!. S tímto plánem, který jsme představili před necelými dvěma roky, a od té doby je Opel úspěšný. Do budoucna bude nejen udržitelně ziskový a globální, ale také elektrický.“
Do roku 2024 chce Opel nabízet každý model v elektrifikované verzi. Kromě Grandlandu X Hybrid4 „Made in Eisenach“ odstartuje elektrickou ofenzivu Opelu nová Corsa v čistě elektrické verzi. Lohscheller říká, že rozhodnutí vyrábět Grandland X v Eisenachu padlo v červnu 2018. Během posledních deseti týdnů se celá továrna proměnila. Pro Opel je to velmi důležitý den. Za dva roky se toho ve PSA hodně změnilo a ekonomické výsledky jsou příznivé. Po 18 letech ztrát dosáhl Opel v první polovině roku 2019 rekordní provozní zisk 700 milionů eur - o více než třetinu vyšší než za stejnou dobu v roce 2018.
Grandland X v plug-in hybridní verzi může ujet až 52 km na čistě elektrický pohon, takže v Německu má nárok na finanční podporu elektrifikace snížením daně na polovinu. Pro Opel je velmi důležité, aby konečně přenesl své modely na trhy mimo Evropu. První Grandland X z produkce v Eisenachu bude prodán do Ruska koncem tohoto roku. V současnosti jezdí na ruských silnicích kolem 400 000 vozidel Opel prodaných v minulosti. Dalšími novými trhy budou Maroko a Namibie.
Obecně se Opel díky příslušnosti k PSA ukazuje jako mezinárodní a agilnější. Moudrým rozhodnutím se ukazuje flexibilní víceenergetická platforma a závod v Eisenachu je dobře připraven na budoucnost. Nyní může vyrábět modely s hybridním pohonem, zážehovými i vznětovými motory. Díky novým procesům a nové platformě je třeba snížit výrobní náklady. Základem budou automatizace a lepší využití kapacit a zdrojů. Podle Lohschellera v současnosti opět roste prodej aut na naftu. Slibuje pracovníkům, že se Opel mění ve firmu odolnou proti nepříznivým povětrnostním vlivům.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz