name | autoweek.cz
Nový Renault Clio - nové řešení interiéru
29.01.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Poté, co bylo od premiéry v roce 1990 prodáno 15 milionů vozů modelové řady Clio, Renault připravuje jeho pátou generaci. S novým digitálním přístrojovým panelem a rozměrným multimediálním displejem směřuje k vyšším kategoriím.
Clio je bestsellerem skupiny Renault a druhým nejprodávanějším vozem na evropském trhu. V letech 2012 až 2018 se každým rokem prodalo víc vozů než v tom předchozím! Počátkem března se na autosalonu v Ženevě představí už pátá generace.
„Pátá generace vozu Renault Clio je pro nás velmi významná, neboť se jedná o bestseller ve svém segmentu a o druhý nejprodávanější vůz v Evropě ve všech kategoriích dohromady. Design exteriéru Clia 4 okouzlil naše klienty a nadále je okouzluje i dnes. Rozhodli jsme se tudíž zachovat všechny jeho geny a zároveň mu přidat na modernosti a eleganci. V jeho interiéru došlo ke skutečné revoluci - značně se zvýšila úroveň vnímané kvality, technické a technologické vyspělosti,“ řekl ředitel designu skupiny Renault Laurens van den Acker.
Osvědčený koncept v moderním pojetí
Nové Clio vychází z osvědčeného, 30 roky výroby prověřeného konceptu, ale je modernější. Zúročuje zkušenosti předchozích čtyř generací. Konstrukce vychází z nové platformy Aliance Renault - Nissan-Mitsubishi CMF-B a nové elektrické a elektronické soustavy. Může tak integrovat nejnovější technická řešení podle požadavků trhu. Design je s výraznějšími liniemi a maskou dynamičtější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelný. Design interiéru je naopak navržen zcela nově.
Nové Clio jako první z nové generace modelů Renault přináší novou značku R.S. Line, inspirovanou divizí Renault Sport, a novou designovou orientaci Initiale Paris.
Revoluce v interiéru
Prostor kabiny s prioritou na kvalitu a ergonomii místa řidiče sází na špičkové měkčené materiály na přístrojové desce, ve dveřních panelech a na obvodu středové konzole..Nový Smart Cockpit je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii.
Klíčovým prvkem Smart Cockpitu je multimediální displej 9,3“ jako svislý vertikální tablet inspirovaný modelem Espace. Nový multimediální systém Easy Link nabízí souhrn multimediálních, navigačních a informačních služeb i jednoduché nastavování režimů Multi-Sense. Digitální TFT displej ve verzích 7“ a 10“ nahrazuje klasické přístroje a umožňuje personalizaci zobrazení.
Sedadla pocházejí z vyšších segmentů. Mají delší sedák a anatomičtější tvarování.
První krok do budoucnosti
V rámci skupiny Renault je nové Clio klíčovým modelem strategického plánu Drive the Future (2017-2022), který má tři základní prvky:
- Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina 12 elektrifikovaných modelů, přičemž Clio bude prvním z nich s hybridním pohonem E-Tech vyvinutým skupinou Renault.
- Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů.
- Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nové Clio bude průkopníkem, který v segmentu městských aut zpřístupní asistenci v provozu vedoucí k autonomnímu řízení.
„Pátá generace vozu Renault Clio je pro nás velmi významná, neboť se jedná o bestseller ve svém segmentu a o druhý nejprodávanější vůz v Evropě ve všech kategoriích dohromady. Design exteriéru Clia 4 okouzlil naše klienty a nadále je okouzluje i dnes. Rozhodli jsme se tudíž zachovat všechny jeho geny a zároveň mu přidat na modernosti a eleganci. V jeho interiéru došlo ke skutečné revoluci - značně se zvýšila úroveň vnímané kvality, technické a technologické vyspělosti,“ řekl ředitel designu skupiny Renault Laurens van den Acker.
Osvědčený koncept v moderním pojetí
Nové Clio vychází z osvědčeného, 30 roky výroby prověřeného konceptu, ale je modernější. Zúročuje zkušenosti předchozích čtyř generací. Konstrukce vychází z nové platformy Aliance Renault - Nissan-Mitsubishi CMF-B a nové elektrické a elektronické soustavy. Může tak integrovat nejnovější technická řešení podle požadavků trhu. Design je s výraznějšími liniemi a maskou dynamičtější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelný. Design interiéru je naopak navržen zcela nově.
Nové Clio jako první z nové generace modelů Renault přináší novou značku R.S. Line, inspirovanou divizí Renault Sport, a novou designovou orientaci Initiale Paris.
Revoluce v interiéru
Prostor kabiny s prioritou na kvalitu a ergonomii místa řidiče sází na špičkové měkčené materiály na přístrojové desce, ve dveřních panelech a na obvodu středové konzole..Nový Smart Cockpit je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii.
Klíčovým prvkem Smart Cockpitu je multimediální displej 9,3“ jako svislý vertikální tablet inspirovaný modelem Espace. Nový multimediální systém Easy Link nabízí souhrn multimediálních, navigačních a informačních služeb i jednoduché nastavování režimů Multi-Sense. Digitální TFT displej ve verzích 7“ a 10“ nahrazuje klasické přístroje a umožňuje personalizaci zobrazení.
Sedadla pocházejí z vyšších segmentů. Mají delší sedák a anatomičtější tvarování.
První krok do budoucnosti
V rámci skupiny Renault je nové Clio klíčovým modelem strategického plánu Drive the Future (2017-2022), který má tři základní prvky:
- Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina 12 elektrifikovaných modelů, přičemž Clio bude prvním z nich s hybridním pohonem E-Tech vyvinutým skupinou Renault.
- Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů.
- Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nové Clio bude průkopníkem, který v segmentu městských aut zpřístupní asistenci v provozu vedoucí k autonomnímu řízení.
malá auta v EU | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. Renault Clio | 185 234 | 184 053 | +0.6 % |
2. Volkswagen Polo | 163 924 | 171 546 | -4.4 % |
3. Ford Fiesta | 157 286 | 156 417 | +0.6 % |
4. Peugeot 208 | 132 764 | 132 094 | +0.5 % |
5. Opel/Vauxhall Corsa | 117 981 | 138 701 | -14.9 % |
6. Citroën C3 | 116 513 | 116 374 | +0.1 % |
7. Dacia Sandero | 115 276 | 104 879 | +9.9 % |
8. Toyota Yaris | 115 262 | 101 913 | +13.1 % |
9. Škoda Fabia | 96 356 | 96 819 | -0.5 % |
10. Seat Ibiza | 63 084 | 64 040 | -1.5 % |
Segment celkem | 1 561 731 | 1 591 304 | -1.9 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz